mroystein Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Heisann Jeg trenger egentlig hjelp med litt av hvert, men skal prøve å formulere meg forståelig. Hovedpoenget er at jeg har bestemt meg for å kjøpe projektor. Har kommet fram til at ”Epson EMP-TW700” skal være et godt valg, dette stemmer vel? Det skal plasseres i en kjeller stue, og skal brukes til film, playstation 3, pc, og generell tv (riksTV). Så etter det jeg har sett/lest, skal projektoren nevnt over passer bra.( Arrester meg om jeg tar helt feil.) Men projektorer er noe jeg aldri har vært borte på, så oppsett og avstander er jeg relativ uviten på. Så har et bilde av stuen, og lurer litt på om dette er et greit oppsett. Hvor er det best å ha projektoren? Vil ha størst/best mulig bilde etter de mulighetene jeg har. (den tykke svarte streken er der jeg har tenkt å ha lerrete. og det er egentlig 2,3 m den veggen er) Et annet problem er at jeg må skaffe meg hjemmekino anlegg, høytalere. Jeg er ikke noe kravstor på lyd, men vil at det skal bli litt kino- stemming. Men en relativt billig, men brukbar hadde nok vært fint. Under 2000-3000 kr helst, om det er mulig å få grei lyd ut av disse. Så her og håper jeg dere kan komme med anbefalinger. Hva lerret bør jeg isåfall skaffe? Og takfester er vel stort sett like? Øystein Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Epson TW700 er en veldig fin inngangsprojektor. Farger og skarphet er ganske fett for en såpass billig PJ, men sortnivået er ikke helt på topp, men en kan ikke få til alt heller! Sjekk dette vedrørende ditt problem: http://www.projectorcentral.com/Epson-EMP-...culator-pro.htm EDIT: ja, jeg ser du spør om flere ting her, så da svarer jeg like så godt! http://avshop.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10502866 Dette er nok en pakke du leter etter, kabler og lerret følger også med. Helt nederst på siden kan en også velge oppheng, den som koster 1200,- er noe half-assed, da den faktisk ikke passer helt til TW700. Den har 3mulige festemekanismer, men kun 2 som går an og feste (grunnet idiotiske mål på opphenget). Så om du har råd, velg heller en som er litt dyrere Jeg kan ikke uttale meg om den til 900,- er noe bra, men om du har råd, så ville jeg valgt modellen over den til 1200,- DVE - Digital Video Essentials er noe som er anbefalt om du skal få gode bilder ut av PJ'en din, men husk at du også bare kan kopiere innstillinger til andre folk hvis du vil spare 1-2hundrelapper. Kan kjøpes hos play/axelmusic/amazon for en grei pris. Ang lerretstørrelse ville jeg nok ikke valgt større enn 92", da det ofte kan bli FOR stort. Komplette lydanlegg i 2-3k klassen har jeg svært lite kompetanse om dessverre Endret 16. mai 2008 av Lil-H Lenke til kommentar
mroystein Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Tusen takk for svar. http://avshop.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10502866 så ut som en veldig god pakke. Og "170 cm/77" lerette er det som passer best i rommet også, så tror jeg går for den. Men siden du sier svartnivået ikke er helt perfekt, hadde det ikke vært fordel å velge et grått lerret? Og takk for kalkulatoren. Om jeg ikke tar helt feil, så skal vel alt passe ganske bra inn i rommet. Skjønte ikke helt det med oppheng, at ikke den til 900kr vil funke like bra. Men kan søke litt rundt på det. Btw, kan man kjøpe andre sine DVE innstillinger? Høres litt sykt ut, men kan se på det btw x2; fant en annen pakke; Får ikke med HDMIkabel her da, men annet lerret. http://dinhjemmekino.no/product_info.php/products_id/850166 Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Tror den fra AVforum er like grei. Jeg har egentlig ikke hørt om 'HD Screen lerret", men Dreamscreen sine V2-lerret har fått god kritikk I tillegg får du flatline HDMIkabel fra Dreamscreen som har en flott terminering (gullbelagt sådan ). Om du velger: • DreamScreen V2 DynaGrey White AutoManual 170 cm/77" (220-0-077) • DreamScreen UltraFlat HDMI 1,3 1080P hvit 10,0m (DSUFC-10M0) Kommer dette på Totalt: 10 799,- Du kan nok kjøre det opphenget til 900,- , men det virket noe sketchy da jeg satt det opp hos en kompis, vi fikk nemlig bare festet 2 av bracketene (var 3 stk), men det henger fortsatt, så kanskje det ikke er så gæærnt alikevel Gain i lerretet vil nok være det lureste, da en fort irriterer seg over hvor lite sort, sort egentlig er Ang DVE er det bare til å søke rundt på AVforum etter egne folks innstillinger, jeg tipper du finner en stor tråd om TW700 der. Man trenger på ingen måte og kjøpe andre folks innstillinger altså. Bare spør om det er noe annet du lurer på, så skal jeg prøve og hjelpe deg så godt jeg kan. EDIT: du klarer deg sikkert med 7.5 meter HDMI-kabel også.... Endret 18. mai 2008 av Lil-H Lenke til kommentar
mroystein Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Ja, må vel ha 7,5 m til ps3/rikstv. (litt off-topic; hvor bør jeg plassere ps3 osv?) "DreamScreen V2 DynaGrey White AutoManual 170 cm/77" (220-0-077)" Hvilke farger er hvor? er selve lerrete grey og kanten hvit? eller hva Skal klare å få det ganske mørk i rommet,bare 2 vinduer som lett tettes. Hvis det lerrete gir bra gain, så tror jeg at jeg går den. ps: Må legge til at hele rommet er helt hvit (alle vegger og tak), selv om jeg får det mørkt bør lerrete være grått ja Men synes nå at hele pakken er veldig fin, og ble ikke altfor dyrt heller. 11k ca. Endret 18. mai 2008 av mroystein Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Dynagrey - grå duk white - fargen på "hylsteret/ramme", i mangel på et bedre navn. Ser du får tak i en Dynagrey black, som faktisk er billigere. Så kanskje det kan være en mulighet? Har samme problem med lyse vegger og tak, i mitt tilfelle er veggene lys beige, men jeg overlever (faktisk). Det blir andre saker når man flytter ut vettu Plassering av PS3: Siden du har tenkt til å bruke et lydanlegg til ~3laken, ville jeg satt PS3 foran/under lerret. HDMI til bilde, og optisk til forsterker-enheten du kommer til å kjøpe. 11k er absolutt en fin pris. Post gjerne tilbakemeldinger/bilder når du er ferdig med prosessen. Ikke nøl med å legge ut profil hos www.avforum.no heller Lenke til kommentar
mroystein Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Ok, 99% sikkert går jeg for dette. Men kan være jeg heller vil lage et lerret selv. En fin plate vil vel funke bra? Men forsatt har jeg det probelemet med lyd. Helst har jeg lyst på en komplett hjemmkino-lydpakke da, siden jeg ikke kan noe om lyd.. Krever ikke utrolig bra lyd egentlig, bare så det høres bra ut . Andre kriterier er at det må se litt bra ut (søster i huset), og vil helst ikke bruke så mye penger. (tenker rundt 2-3k helst) Men skjønner at komplette lydanlegg en kjøper på elkøp osv ofte kan være dårligere, og ha mindre tilkoblingsmuligheter osv. Så burde vel kanskje bare sette sammen noen høytalere og forsterker? Isåfall trenger jeg virkelig anbefallinger. Når jeg søker på nettet får jeg bare folk som anbefaller ting til 10k og oppover, noe som er litt over mitt nivå.. Men trenger ikke noe dvd-spiller, siden jeg har ps3. Men er veldig usikker på hvordan en skal koble alt sammen: en projektor, riksTV, ps3 og lydanlegg.. Alt må gå gjennom forsterker? Endret 19. mai 2008 av mroystein Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Om du lager lerret selv så vil dette funke fint, men da kan du ikke kjøpe den pakka på avshop. Hjemmesnekret duk/gardin fra IKEA blir sjelden like godt som de dyrere dukene du får hos f.eks DreamScreen,s å personlig ville jeg bare kjøpt pakka, og vært ferdig med det. PS3 til avspiller fungerer glimrende, men de tinga du nevner burde gå gjennom en fortserker, ja Ang ditt budjsett og lyd vil det beste være og kjøpe komplette systemer på elkjip/expert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå