Tore Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Ubuntu 8.0.4 ATI Radeon 2600HD (AGP 8x) Jeg har prøvd å få visuelle efekter til å fungere på flere måter nå, uten sukses.. Har prøvd ATI Binary.Org Driver, som står støtter HD2600.. Når jeg da bytter til Normal eller Ekstra, så blir skjermen hvit, men musepekern vises, etter noen minutter kommer bildet tilbake, med Ingen effekter avhaket... Har lastet ned ATI's Linux Driver, men får ikke til å installere driveren.?? den ender på .run... (Jeg får heller ikke startet noen spill (Open Arena, Tux Racer ol.) Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Prøv å installere nyeste ATI driver med EnvyNG (du finner den i menyen). Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Viss du ikke har prøvd det gå på System --> Administrasjon --> Hardware drivers skriv inn passordet ditt og velg ATI aksellerert grafikkdriver. Lenke til kommentar
RoninMasao Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Viss du ikke har prøvd det gå på System --> Administrasjon --> Hardware drivers skriv inn passordet ditt og velg ATI aksellerert grafikkdriver. Var ihvertfall dette jeg hadde glemt da jeg kom over samme problem igår! Lenke til kommentar
Tore Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 skriv inn passordet ditt og velg ATI aksellerert grafikkdriver. Det er denne som heter ATI Binary.Org Driver.? Har prøvd denne.. men skal prøve igjen... Lenke til kommentar
Tore Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Nå har jeg gjort det igjen.. Ved første omstart frøs pcn, ved andre omstart nå så hakker musa og vinduer og alt no forferdeilig, uten visuelle effekter på... Nå får jeg slått på efekter, men det hakker noe horribelt... Edit: CPU og minnebruk er helt normalt og ikke over 50%.. Så det er GPU.... Tilbake til windows for å skrive posting, da er det hakkete da... Jeg fikk kjørt Open arena, riktig nok med bare hakkelyder til lyd og bilde som best kan sies å flimre veldig.... Endret 13. mai 2008 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
t_k Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Ok. Her er mitt syn på saken. Jeg kan se at det er flere på forumet som anbefaler ATI kort til Linux, det ville jeg ikke gjort. Jeg har slitt med ATI kort LENGE på Linux, og dette bedrer seg ikke i det hele tatt. ATI kan rett og slett ikke lage drivere for disse kortene. Sist gang brukte de en måned på en oppdatering, og de greide ikke engang og fix'e 2D bugsene driverne har, gudforby meg ikke noe fixet på 3D delen heller, utenom bittesmå bugs som ikke spiller noen trille. Choppy scrolling i Firefox anyone? Ikke dette har de greid å ordne engang. Aldri mere ATI kort på meg mere. (personlig sak, don't flame!) Du kan få Compiz til å fungere med og bruke Envy og installere driverne derfra. http://albertomilone.com/nvidia_scripts1.html Om du bruker ATI sine nyeste drivere får du en halvchoppy Compiz som er grei. Du får også med en del bugs på kjøpet og alle problemene med video avspilling i fullskjerm, flash +++ er ting du må slite med pga de driverne. Du offrer også det og spille 3D spill, da de fungerer helt utrolig dårlig etter installasjon av de driverne. Jeg holder meg til "ATI aksellerert grafikkdriver" da de fungerer. Jeg dropper heller Compiz og alt dette da driverne rett og slett er for dårlige. Disse driverne fungerer også brukbart på 3D spill. Gleder meg til å bli kvitt rukklet og gå over til Nvidia. Så kan jeg også slutte og plage han ENE personen som sitter og knoter og koder disse driverne for ATI! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 ATI/AMD sine drivere er per dags dato langt bak nVidia, noe de aller fleste ikke legger særlig skjul på når de anbefaler kort. Men AMD er i gang med å åpne spefifikasjonene sine, noe som startet nylig. Det er dermed stor sannsynlighet for at disse innen ikke så veldig lang tid vil være bedre enn nVidia sine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå