Gå til innhold

noen burde lært sharkyextreme å telle

Anbefalte innlegg

Det er jo helt utrolig at en p4 2,2 nothwood ikke klarer å banke livskiten av min athlon xp 1900+ til 2800 kr. dritten koster 7000 kr og er (nesten)like bra som min amd i 3dmark og ligger over 5 fps under i serious sam! Kan ikke tro det.

Athlon xp 2000 viste jo seg å lett holde følge med northwood`n til tross for at den koster halve prisen.

LIKEVEL presterer sharky å gi begge 8 i value og å gi intel 9 totalt mens amd 8,5.

Er det mulig?

Blir eg nødt å se benchmarks andre steder for å finne fakta? *må le av sharkyextreme*

m.v.h Ørjan (8207 med daytona ti 200 i 3dmark 2001)

[ Denne Melding var redigert av: kjakan på 2002-01-11 16:02 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere må huske at det er ikke alle som legger mest vekt på ytelse, det er også mange faktorer som spiller inn. Jeg vil for eksempel si det at P4 er mye enklere å hanskes med, fordi det aldri er kompabilitetsproblemer med den. Du kan aldri lese på forum om folk som har problemer med P4 i alle fall ikke hvis du sammenligner med AMD. Da tenker jeg ikke bare på prossesoren, men prossesoren i sammenligning med andre komponenter i maskinen.

Dette med at P4 er enklere pga av at du ikke kan ødelegge coren spiller også rolle for noen, siden de kanskje ikke er erfarne med å plukke vifter av og på hele dagen.

Det har også mye å si hvilken prossesor en selv har, det er utrolig mange usaklige inlegg på dette forumet om at ditt og datt er best, helt uten noen begrunnelse. Jeg tror at de dere henviser prøver å ta hensyn til litt mer en bare ytelsen.

Det er klart at det lønner seg for den som har stramt budsjett med AMD, selv om det byr på mange problemer (etter min mening selvfølgelig). Men jeg synes også at du får et mye bedre produkt, totalt sett, når du betaler for en Intel Prossesor. Men det er selvfølgelig også min egen mening (siden jeg har intel, vil noen si, men jeg prøver å se objektivt på det.)

Lenke til kommentar

Enig med KJAKAN!! Det er helt vanvittig.. det går da f***s meg ikke ann å sammenligne de CPU'ene en gang! Det er mindre problemer med Intel.. det gjør IKKE opp for 7000,-kr vs. 2800,-kr!! Det skjønner vel da alle?! Og HVIS man skulle være amatøraktig og presterer å knuse core'n på AMD'en har man råd til ny.. (hvis i det hele tatt har et slikt budsjett at man kan la tankene streife innom P4 2,2GHz) Men hvis man har så mye penger kommer man ikke til å knuse AMD cpu'en.. for da kjøper man ikke billig-kjølere med stram klips. Man kjøper seg vannkjøling :roll: Blokka der skrus mest sannsynlig fast med noen skruer eller en annen strammemekanisme.. i så fall er det vel teoretisk umulig å klare å knuse AMD cpu'en på den måten.. vel vel.. men hvis man bare føler for å kaste bort 4200,-kr på en svinedyr Intel P4 2,2GHz cpu så er det jo greit for meg.. ikke mine penger.. jeg hadde i hvert fall gått for AMD'en

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...