NeW_PrO Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Etter å ha lest igjennom innleggene, spesielt fra trådstarter får jeg en følelse av at trådstarter er på grensen til å få utviklet spiseforstyrrelser. Å ikke få i seg nok næring i den alderen kan også få negative virkninger på/under puberteten, og overtrening tror jeg nok vil forsterke dette. Hadde jeg vært trådstarter hadde jeg enkelt og greit snakket med foreldre da de alltid er grei å ha med på laget. Sammen med de kan man få en konsultasjon av en lege som vil fortelle hva du bør og ikke bør gjøre. En lege vil også kunne illustrere for deg hva som skjer med kroppen under puberteten. HAHAHA! Jeg har alltid spist som jeg gjør nå, og har alltid vært komfortabel av det, og faktisk finner jeg det som en liten fornærmelse at jeg begynner å få spiseforstyrrelser. jeg spiser 5 måøtid om dagen, +++ da jeg blir sulten, så dette trenger du ikke å bekymre deg for, men takk for at du bryr deg Dobbelthake du har da? Nei, jeg vil ikke si dobbelthake, det er en ekstra hake av fett, men min går på skrå rett ned, og der veldig tvilsom underfra, eller fra siden. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Ta bildet for fanken da, ingen skjønner hva du mener tydeligvis med den hakegreia. Endret 19. mai 2008 av Raste Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Ta bildet for fanken da, ingen skjønner hva du mener tydeligvis med den hakegreia. Eh... Beklager, men jeg vet ikke hvordan jeg skal laste opp bilde x) Lenke til kommentar
Raste Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Er jo rett under der du skriver innlegget! Les! Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hvis du er veldig oppblåst (magen) så kan det være at du ikke tåler hvetemel så godt. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hvis du er veldig oppblåst (magen) så kan det være at du ikke tåler hvetemel så godt. Kan være det ja, tåler ikke hvetemel godt selv og blir litt oppblåst i magen av det, derfor spiser jeg ikke mat med hvetemel i. Lenke til kommentar
Steinarss Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Du må seriøst ikke beskymre deg så mye. Flere av mine venner eller famile medlemmer har hatt det samme problemmet når de var på din alder. De fleste som er små lubben i ung alder, blir slanke og høy etter et par år. Men selvsakt, øtk aktivitet hjelper. Ser ikke noe unormalt i kostholdet ditt som 13 åring. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hvis du er veldig oppblåst (magen) så kan det være at du ikke tåler hvetemel så godt. Kan være det ja, tåler ikke hvetemel godt selv og blir litt oppblåst i magen av det, derfor spiser jeg ikke mat med hvetemel i. Samme her. Tåler speltmel, så kjøper heller det når jeg skal ha brød. Men jeg spiser litt hvetemel, er ikke sånn at jeg dør av det. Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Du må seriøst ikke beskymre deg så mye. Flere av mine venner eller famile medlemmer har hatt det samme problemmet når de var på din alder. De fleste som er små lubben i ung alder, blir slanke og høy etter et par år. Men selvsakt, øtk aktivitet hjelper. Ser ikke noe unormalt i kostholdet ditt som 13 åring. Takk, takk, men vet ingen om en slags sunn og fettforbrennende trening som ikke er så tung? Samme hvor ung jeg er, vil jeg jo være i god form. Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Hvis du er veldig oppblåst (magen) så kan det være at du ikke tåler hvetemel så godt. Kan være det ja, tåler ikke hvetemel godt selv og blir litt oppblåst i magen av det, derfor spiser jeg ikke mat med hvetemel i. Samme her. Tåler speltmel, så kjøper heller det når jeg skal ha brød. Men jeg spiser litt hvetemel, er ikke sånn at jeg dør av det. Wow, har faktisk hørt om dette, men har aldri trodd på det :O tror dere at jeg burde bytte ut brøden jeg spiser med noe annet en liten stund? eneste brødet jeg spiser, er kneip, og det skal være mye hvetemel i. :/ Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 New_Pro: For at du skal få effekt av treningen, må den være tung. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Wow, har faktisk hørt om dette, men har aldri trodd på det :O tror dere at jeg burde bytte ut brøden jeg spiser med noe annet en liten stund? eneste brødet jeg spiser, er kneip, og det skal være mye hvetemel i. :/ Prøv 1 uke eller 2 helt uten hvetemel, så ser du om du merker noen forandring. Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 New_Pro: For at du skal få effekt av treningen, må den være tung. Ja... Det var vel bare ønsketenking Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Wow, har faktisk hørt om dette, men har aldri trodd på det :O tror dere at jeg burde bytte ut brøden jeg spiser med noe annet en liten stund? eneste brødet jeg spiser, er kneip, og det skal være mye hvetemel i. :/ Prøv 1 uke eller 2 helt uten hvetemel, så ser du om du merker noen forandring. Hm... kan du gi noen eksempler på mat uten hvetemel som er sunn? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hm... kan du gi noen eksempler på mat uten hvetemel som er sunn? Speltbrød (Jeg liker godt de fra Bakers) Knekkebrød (ikke alle) Salat Det er bare å sjekke på pakkningen til varen du kjøper. Dete er en overgang, men man blir vant til det. Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Hm... kan du gi noen eksempler på mat uten hvetemel som er sunn? Speltbrød (Jeg liker godt de fra Bakers) Knekkebrød (ikke alle) Salat Det er bare å sjekke på pakkningen til varen du kjøper. Dete er en overgang, men man blir vant til det. (og kjøtt) xD Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Hei igjenn jeg prøvde det med å spise brød med lite hvetemel i, men dette så ikke ut som det funka :/ Men jeg har funnet et treningsprogram + en lur måte å spise på dette er treningsprogrammet: Og jeg har begynt å spise som dette: 1 normal frokost en halv brødskive mellom frokost og middag 1 normal middag med kjøttmat en halv brødskive mellom middag og lunch 1 normal lunch Og kveldsmat Jeg har hørt at å spise sånn kan øke forbrenningen ENORMT! Og jeg har begynnt å drikke mer vann, mer grønn te, og mer krydret mat. Jeg spiser ofte fiber og, som skal øke forbrenningen og Og jeg tar det treningsprogrammet over, 1 gang hver dag Jeg har gjort dette i en uke nå, og føler meg topp! Har heller ikke gått opp i vekt Men spørsmålet mitt er om jeg skal fortsette å bruke programmet over til jeg har fått bedre kondis, og så prøve gerilja-kario? TUSEN TAKK ALLE SAMMEN! Dere har hjulpet meg stort Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hvis du er veldig oppblåst (magen) så kan det være at du ikke tåler hvetemel så godt. Kan være det ja, tåler ikke hvetemel godt selv og blir litt oppblåst i magen av det, derfor spiser jeg ikke mat med hvetemel i. Samme her. Tåler speltmel, så kjøper heller det når jeg skal ha brød. Men jeg spiser litt hvetemel, er ikke sånn at jeg dør av det. Wow, har faktisk hørt om dette, men har aldri trodd på det :O tror dere at jeg burde bytte ut brøden jeg spiser med noe annet en liten stund? eneste brødet jeg spiser, er kneip, og det skal være mye hvetemel i. :/ var jeg i din situasjon ville jeg prøvd å kutte ut brød og kornprodukter generelt i en uke eller to for å se om det er noen ordentlig forandring spis f.eks. egg og bacon eller en omelett til frokost, lag en kyllingsalat eller ta med deg hele stykker som du kan spise på skolen, spis hva nå enn som måtte være til middag men vær sparsommelig med poteter, og til kvelds kan du lage deg noe wook eller noe annet nammenam. prøv også å få spist fisk hver dag hvis det er mulig spis frukt mellom måltidene hvis du blir sulten og sørg for å få med foreldra dine på det, prøv å finn på andre lure grunner for å spise annerledes, for hvis de er som foreldre flest klikker de hvis de hører noe om slanking nå skal det sies at jeg er langt fra noen ekspert, men jeg har stor tro på dietter som lav-karbo og steinalderkost. du får finne ut hva du selv vil, her er hvertfall mitt forslag. les her for mer info ang steinalderkost: http://www.thepaleodiet.com/ artikkel på forskning: http://www.forskning.no/artikler/2003/oktober/1067519813.89 Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Hvis du er veldig oppblåst (magen) så kan det være at du ikke tåler hvetemel så godt. Kan være det ja, tåler ikke hvetemel godt selv og blir litt oppblåst i magen av det, derfor spiser jeg ikke mat med hvetemel i. Samme her. Tåler speltmel, så kjøper heller det når jeg skal ha brød. Men jeg spiser litt hvetemel, er ikke sånn at jeg dør av det. Wow, har faktisk hørt om dette, men har aldri trodd på det :O tror dere at jeg burde bytte ut brøden jeg spiser med noe annet en liten stund? eneste brødet jeg spiser, er kneip, og det skal være mye hvetemel i. :/ var jeg i din situasjon ville jeg prøvd å kutte ut brød og kornprodukter generelt i en uke eller to for å se om det er noen ordentlig forandring spis f.eks. egg og bacon eller en omelett til frokost, lag en kyllingsalat eller ta med deg hele stykker som du kan spise på skolen, spis hva nå enn som måtte være til middag men vær sparsommelig med poteter, og til kvelds kan du lage deg noe wook eller noe annet nammenam. prøv også å få spist fisk hver dag hvis det er mulig spis frukt mellom måltidene hvis du blir sulten og sørg for å få med foreldra dine på det, prøv å finn på andre lure grunner for å spise annerledes, for hvis de er som foreldre flest klikker de hvis de hører noe om slanking nå skal det sies at jeg er langt fra noen ekspert, men jeg har stor tro på dietter som lav-karbo og steinalderkost. du får finne ut hva du selv vil, her er hvertfall mitt forslag. les her for mer info ang steinalderkost: http://www.thepaleodiet.com/ artikkel på forskning: http://www.forskning.no/artikler/2003/oktober/1067519813.89 Tusen takk for svar Ja, foreldrene mine klikker hvis de hører ordet slanking Takker for linker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå