Gå til innhold

Har en VELDIG rar kropp! Magen, lårene, og under haken og forbrenningsproblemer

Anbefalte innlegg

Begynn å tren + få et bedre kosthold. Da kan du holde omtrent samme vekt (eller opp/ned hvis du ønsker), samtidig som du strammer opp kroppen gjennom mosjon og vekttrening. Har flere i klassen som veier 5-10 kg mindre enn meg, men ser mye "feitere" ut, pga. de har høy fettprosent.

Jeg begynner å skjønne hvorfor jeg ser så feit ut. Jeg har så liten beinbygging, men ser større ut, så jeg må ha en forferdelig høy fettprosent! men hvordan får jeg den til å minke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å få en lavere fettprosent på kroppen må du spise mindre kalorier enn kroppen behandler daglig.

Du kan også jogge et par ganger i uka, eks kjøre Gerillja Kardio.

Jeg er ikke ekspert, men det er ihvertfall det jeg har hørt at kan hjelpe mot å få lavere fettprosent.

TUSEN takk for dette :) jeg skal ta meg en løpe tur, en 2-3 ganger i uka, men har noen et forslag til hva jeg skal spise?

Lenke til kommentar
Du burde spise sund mat, og kanskje endre matforholdene av og til.

F.eks, ha en sund frokostblanding til morgenen, litt av til. ;)

Lykke til! ;)

Takk :) men vet du hvordan jeg kan få PERMANENT høyere forbrenning? ikke bare høyere trenings forbrenning, men en høyere forbrenning hele tiden hvis du skjønner.. :p

Lenke til kommentar
prøvde en kardio trening, beklager, jeg har astma, dette går ikke.

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322794

Slutte å trene?

Astmatikere bør ikke slutte å trene! Mange av våre toppidrettsutøvere har astma. Trening øker lungekapasiteten og er sunt for alle, inkludert mennesker med astma. Dem som reagerer på trening bør imidlertid ta forhåndsregler før de skal trene. Det viktigste er å ta luftrørsutvidere ca. 10 minutter før man starter treningen. Slik forebygger man mot sammentrekning i luftveiene. Det er i tillegg viktig å varme opp.

Svømming i basseng kan være behagelig for mange med astma - pass imidlertid på at ventilasjonen er god, da noen kan reagere på klor-innholdet fra vannet.

Trening om vinteren

Kald luft er spesielt ille for en som har astma. Kald luft sliter på luftveiene og astma forekommer oftere hos vinter-idrettsutøvere enn hos andre folk. Dersom det er kaldere enn minus 5 grader bør man ikke trene utendørs. Hvis det er mellom minus 10 og 15 grader bør du bruke varmemasken Jonas - denne er å få kjøpt på sidene til Norges astma- og allergiforbund. Nesen varmer opp og fukter luften man puster inn, så det er derfor lurt å puste mest mulig gjennom den.

Lenke til kommentar
Hei igjenn, jeg prøvde EN dag med normal mat, og jeg følte meg mye mer feit enn før...

Du blir ikke feit på 1 dag med vanlig mat, er nok bare noe du føler selv, tvangstanker eller hva man skal kalle det...

Du bør helt klart trene kardio når du har astma, er bare positivt det. Kan være litt tungt i starten, men det kan faktisk forbedre astmaen.

Lenke til kommentar

Nei nå må dere slutte folkens. Gutten er 13 år og kroppen er i full forandring. Det er absolutt ikke nødvendig å trene kroppsbygging nå i en alder av 13år. Spis sundt og vær aktiv. Vent en stund og se hvordan kroppen din utvilker seg. Den jevner seg ut med alderen. Valpefettet forsvinner og du vil naturlig bygge mye mer muskler. Etterhvert kan du begynne å trene mer og mye.

Nesten alle finner skavanker med kroppen når di er tenåringer og i puberteten. Dette er helt normalt. Før du begynner med drastiske tiltak, bør du snakke med noen voksne mennesker. Foreldre, personligtrener eller noen andre som kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Er enig der Pukki, er litt tidelig å begynne med kroppsbygging og slanking i den alderen, men ser bare positive ting ved å ta seg en løpetur i blandt.

Klart det. En 13 åring skal jo leke boksen-av. ;)

Lenke til kommentar

Etter å ha lest igjennom innleggene, spesielt fra trådstarter får jeg en følelse av at trådstarter er på grensen til å få utviklet spiseforstyrrelser.

Å ikke få i seg nok næring i den alderen kan også få negative virkninger på/under puberteten, og overtrening tror jeg nok vil forsterke dette.

Hadde jeg vært trådstarter hadde jeg enkelt og greit snakket med foreldre da de alltid er grei å ha med på laget. Sammen med de kan man få en konsultasjon av en lege som vil fortelle hva du bør og ikke bør gjøre.

En lege vil også kunne illustrere for deg hva som skjer med kroppen under puberteten.

Lenke til kommentar

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322794

Slutte å trene?

Astmatikere bør ikke slutte å trene! Mange av våre toppidrettsutøvere har astma. Trening øker lungekapasiteten og er sunt for alle, inkludert mennesker med astma. Dem som reagerer på trening bør imidlertid ta forhåndsregler før de skal trene. Det viktigste er å ta luftrørsutvidere ca. 10 minutter før man starter treningen. Slik forebygger man mot sammentrekning i luftveiene. Det er i tillegg viktig å varme opp.

Svømming i basseng kan være behagelig for mange med astma - pass imidlertid på at ventilasjonen er god, da noen kan reagere på klor-innholdet fra vannet.

Trening om vinteren

Kald luft er spesielt ille for en som har astma. Kald luft sliter på luftveiene og astma forekommer oftere hos vinter-idrettsutøvere enn hos andre folk. Dersom det er kaldere enn minus 5 grader bør man ikke trene utendørs. Hvis det er mellom minus 10 og 15 grader bør du bruke varmemasken Jonas - denne er å få kjøpt på sidene til Norges astma- og allergiforbund. Nesen varmer opp og fukter luften man puster inn, så det er derfor lurt å puste mest mulig gjennom den.

Takk for den :)

Det er ikke en muskel, det er adamseplet ditt.

Er adamseplet så langt opp? :O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...