Gå til innhold

Ps3'en min leser ikke lenger, må jeg ha ny?

Anbefalte innlegg

Hei, hvis du har kjennskap til problemet hopp til andre avsnitt.

Historien: jeg spilte CoD 4 online til jeg tok en pause og skrudde av tven og stakk ut. Når jeg kom tilbake var alt som før, fant et spill og ventet på at runden skulle starte.. men plutselig kræsjet den. Ingen fare tenkte jeg, ps knappen og quit game gjør nok susen. Kræsjet på "Vent litt." Etterhvert ble jeg pissforbanna at jeg skrudde den av med bryteren. Etter dette har den ikke kunnet lese NOEN av platene/spillene jeg har.. så til problemet:

Jeg er klar over at det ikke lar seg fikses og må sendes inn på rep. Men må jeg få en ny maskin eller kan det bli reparert? Hvis den må byttes ut, tar det lengre tid enn å få den reparert? (kjøpte den hos Lefdal) Har nemlig søkt overalt og finner ikke en dritt om dette. :hmm:

Takker for raske svar! Desperat etter å spille GTA 4 (spesielt på hytta) :cry:

Endret av Zaplame
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Send den tilbake til skolebenken!

Men, elkjøp/lefdal er ikke alltid toppen nei.. Har en kjempe god erfaring med elkjøp da jeg sendte inn 360'n etter rrod. Da fikk jeg den igjen etter 5 dager! Kjempebra service! Men, nå som jeg måtte sende inn min amerikanske ps3, så har det vært verre.. Den har nå vært inne i 3 måneder og 1 dag.. Dette er ikke bare elkjøps feil, men også Nordisk Film sin.. De hadde vistnok noe problemer med leveringer osv.. Noe som er flott er at du får en service kode, så du kan sjekke hvor langt ps3'n er i behandling.. :)

Lenke til kommentar

Jeg leverte inn min PS3 40GB til min lokale Elkjøp-butikk med en liknende feil som din, Zaplame. Elkjøp sa de regnet med at det ville ta 2-3 uker før de får en i retur fra verkstedet, har hittil ventet i 1 uke.

Lenke til kommentar

Jo...

Får vel bare sitte.. og vente.. vente.. ... :wallbash:

Wii'en min funker iallfall :green:

Edit: Skal levere Ps3'en i morra. Håper å få den igjen om 2 uker, men jeg har mine tvil. Håper de fikser den splæsje lyden Ps3'en lager iblant :innocent:

Endret av Zaplame
Lenke til kommentar

Du må nok bare tåle å vente en del lenger enn 2 uker.... Nordisk film som tar seg av reperasjonene er UFATTELIG trege! Pleier normalt sett å ta 2mnd fra en maskin blir levert inn til den er ferdig (jobber i butikk, har drevet med service av ps3). Er Nordisk Film som har elendig rutine, derfor tar det lang tid.

edit: (er faktisk mange 60gb maskiner som ble levert inn før jul som ikke kom igjen før april)

Endret av bokfinn
Lenke til kommentar

Jeg fikk faktisk lyst til å sende inn ps3'en til et autorisert Sony verksted, men blir litt tungvint å kjøre til Oslo (bor i Fredrikstad.) Eller er det verdt det?. Kan man få en 60 gb hvis man slenger på noen få tusen? :wee:

Lenke til kommentar
Jo...

Får vel bare sitte.. og vente.. vente.. ... :wallbash:

Wii'en min funker iallfall :green:

Edit: Skal levere Ps3'en i morra. Håper å få den igjen om 2 uker, men jeg har mine tvil. Håper de fikser den splæsje lyden Ps3'en lager iblant :innocent:

Fikk i dag en helt ny PS3 av elkjøp. Min hadde vært på reparasjon siden før påske.

Det vil si over 2mnd, så da fikk jeg en splitter ny GTA IV Bundle av Ekjøp som plaster på såret.

Min PS3 hadde samme feil, dvs blu-rayen sluttet å lese.

Det eneste å gjøre er å sende den inn, men Nordisk Film (som håndterer service av PS3 i Norge) har visstnokk mye å gjøre for tiden, da de ringte meg for noen uker tilbake og sa dette etter jeg hadde mast etter min PS3.

Endret av Elnacho
Lenke til kommentar

kaster meg på denne tråden...

min 60gb ps3 tok kvelden rett før helga (feilkode 80010514). godt den venta med å parkere tøflene til jeg fikk fullført gta4, om ikke annet. jeg kjøpte den fra komplett for 10 måneder siden, så i følge karen jeg snakket med på playstation "kundeservice" må jeg sende maskina tilbake til komplett, og så sender de den videre. jeg ringer komplett i morgen for å høre hvordan dette skal ordnes.

noen ganger dukker spillene opp i xmb, andre ganger ikke. den leser fortsatt dvd og snur litt på spillene (disken kommer ut i en annen posisjon enn jeg satte den inn), så det virker som drevet fortsatt funker. jeg skal prøve med litt komprimert luft i morgen før jeg sender den noe sted, men maskina ser strøken ut - ikke noe støv som jeg kan se iallefall.

jeg er ikke så veldig klar for å vente et par måneder på å få tilbake ps3'en (om jeg får tilbake den samme 60gb'en), så jeg funderte på om jeg skulle kjøpe meg en 40gb i mellomtiden og så auksjonere 60gb'en når jeg får den tilbake. eventuelt selge 40gb'en til en kompis til en tusing eller noe under veiledende.

noen flere som har innspill på komplett/ventetid/komprimert luft?

Lenke til kommentar

Upidati (Update)

Jo, etter alle som har klagd på den jævlige kundeservicen til Lefdal/Elkjøp leverte jeg den inn med et snev av håp at det tok 2 uker.. (do'h) Vel, vil dere gjette hvor lang tid han i "kassa" sa det tok? Kom igjen.. don't be shy.... 1 måned, Ingen kommentar :nei:

Pogger, du har ikke flaks:

http://boardsus.playstation.com/playstatio...read.id=2494777

Eksempel (for de som ikke trykker på linker):

"Apparently code 80010514 is the code of death. Blu-Ray gave out."

"80010514 - Disc error detected. Retrying operation."

Med andre ord, tror ikke komprimert luft vil hjelpe HVIS du ikke er så heldig at noe støv eller skitt kan forårsake feilkoden. Jeg fikk iallfall ikke noen, men motorikken inne i spilleren virket ikke hos meg da. :hmm:

Ps: På denne siden mener de at det er en dårlig installasjon av software/firmware eller feil med "internal hard drive" http://www.qj.net/All-about-the-PlayStatio...g/49/aid/117863 :roll:

Lenke til kommentar

Var innom på elkjøp for 1 time siden og spurte om min PS3 som jeg haddde levert inn for 4 uker siden snart var ferdig. Fikk da beskjed om at siden det hadde tatt så lang tid så skulle de gi beskjed videre i system og regnet med at jeg fikk en ny om 1-2 dager :w00t:

Lenke til kommentar
Send den tilbake til skolebenken!

Men, elkjøp/lefdal er ikke alltid toppen nei.. Har en kjempe god erfaring med elkjøp da jeg sendte inn 360'n etter rrod. Da fikk jeg den igjen etter 5 dager! Kjempebra service! Men, nå som jeg måtte sende inn min amerikanske ps3, så har det vært verre.. Den har nå vært inne i 3 måneder og 1 dag.. Dette er ikke bare elkjøps feil, men også Nordisk Film sin.. De hadde vistnok noe problemer med leveringer osv.. Noe som er flott er at du får en service kode, så du kan sjekke hvor langt ps3'n er i behandling.. :)

Akkurat det der er hva som skremmer livshiten ut av meg ang. bestillingen av en Amerikansk PS3.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...