kleppemeister Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Ok, så jeg har vært vekke fra PC markede noen år. Og er ikke helt oppdatert lengre. Så jeg kunne tenke meg litt hjelp. Jeg har funnet noen deler jeg har tenkt å sette sammen. Men er litt usikker på om jeg har gjort rette valg. Så en vurdering fra folk hadde vært fint. Jeg har tenkt å bruke PC-en til video redigering og hovedsakelig spill. Så det jeg har funnet til nå er som følger: Kabinet: Antec Nine Hundred Hovedkort: XFX nForce 790i Ultra PSU: Thermaltake Toughpower 850W Minne: 2 x Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3 2GB CPU: Intel Core 2 Duo E8500 Skjermkort: XFX GeForce 9800GX2 700M 1GB(1 ekstra neste måned) HDD: WD VelociRaptor 300GB 10.000RPM Noe jeg burde mytte ut med andre deler? Lenke til kommentar
presets Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Sier bare at pointet med å ha 2*9800GX2 gir deg absolutt null ytelsesgevinst.. heller en varmere pc.. bare så det er sagt... Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Sier bare at pointet med å ha 2*9800GX2 gir deg absolutt null ytelsesgevinst.. heller en varmere pc.. bare så det er sagt... Du glemte høyere benchmarks . Lenke til kommentar
zipp- Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Jeg ville byttet ut DDR3 brikkene med noen gode DDR2 brikker, og heller oppgradert senere når prisen har fallt. For øyeblikket yter ikke DDR3 noe særlig bedre enn DDR2 uansett. E8500 ville jeg byttet ut med E8400, da prishoppet der er ganske stort i forhold til hvordan de yter mot hverandre. Særlig hvis du skal overklokke er det ganske liten vits å velge E8500. Personlig mener jeg at å kjøpe raptordisk er bortkastet penger. Men det er jo opp til deg hvor mye du vil bruke på harddisk. Edit: Tror du ville tjent mer på å sette to disker i RAID0. Endret 12. mai 2008 av zipp- Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 opsettet høres dyrt ut. jeg ville heller tenkt 8800 gts 512mb i sli, . gir meget fin ytelse, ikke så mye som er optimalisert for 4 gpu. en e8400 klokker like langt som en e8500. og heller brukt penger på nye kort utpå høsten. både ati og nvidia lover ting med futt i Lenke til kommentar
kleppemeister Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Sier bare at pointet med å ha 2*9800GX2 gir deg absolutt null ytelsesgevinst.. heller en varmere pc.. bare så det er sagt... 3D rage mener ikke det gir 0 i gevinst, deres tester er performancen gått opp med 15FPS i forhold til et enkelt 9800GTX. Tror du undervurderer kortene litt. Byttet ut PSU'en med en Antec TruePower Quattro 1000W, siden jeg vil trenge 2x 8pins og 6 pins for SLI, har lest litt om kortet på Rage3D, og 9800GX2 SlI gir mye bedre performance i f.eks Crysis, 1 9800GX2 har nesten samme performancen som 8800GTX TRI SLI(3 kort i samme config) så kortet. Og 9800GX2 SLI hadde 54 average FPS med alit i max settins, 4xAA og oppløsning 1920x1080. Så blir nok de kortene på meg. Varme utviklingen er vist mindre enn på 2 8800GTX kort og. Bytting av ram til DDR2 skal jeg heller skjekke litt mer opp i før jeg bestemmer meg. Conclusion With the advancements to Nway and AFR scaling under Vista, the Geforce 9800 GX2 Quad SLI system is a force to be reckoned with and is able to provide the most consistent performance and gaming experience yet encountered. Quad SLI scaling is no longer hit and miss like it was back in the days of the 7950 GX2 and, unlike Tri SLI, thermal management shouldn't be as much of a concern using this setup. With SLI compatibility with any Nforce SLI capable board on the market, many more users will have the option to experience 9800 GX2 Quad SLI performance. With Nway providing a more consistent scaling experience, the 9800 GX2 is able to stand on its own and as an SLI solution. 9800 GX2 Quad SLI remains an expensive solution, the most expensive currently available. But with that expense comes the ability to use your High Definition displays at playable performance and immediate results in most applications. And those finding themselves CPU limited can enable the hidden Quad SLIAA routines in the drivers from the 7950 GX2 days that to provide a completely different experience. Endret 12. mai 2008 av kleppemeister Lenke til kommentar
Fettnabben Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Med det budsjettet jeg regner meg rundt til at du har her ville jeg tatt en titt på noen systemer herifra: ailienware.com. Ellers vil jeg bare si at det kommer faktisk nye toppmodeller fra både nvidea og ati i nær fremtid så det er egentlig lite vits å gå ti innkjøp av 2 9800GX2 når ett kommer til å holde så sykt plenty frem til den tid. Merker også at du vil ha "det beste" så da vil jeg bare si at du kan få mer ytelse ut av en kun noe dyrere prosessor. Kanskje vurdere quad? Lenke til kommentar
presets Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Sier bare at pointet med å ha 2*9800GX2 gir deg absolutt null ytelsesgevinst.. heller en varmere pc.. bare så det er sagt... 3D rage mener ikke det gir 0 i gevinst, deres tester er performancen gått opp med 15FPS i forhold til et enkelt 9800GTX. Tror du undervurderer kortene litt. undervurderer ikke kortene nei. Det er tross alt atm verdens raskeste single-PCI-ex kort. Men jeg mener å ha lest en eller annen review med både Quad sli og single 9800GX2 hvor quad ikke gav noen ytelsesgevinst.. leter etter testen atm. Dette er en av dem. VET jeg har lest en til Du som overvurderer kortene heller. Men ingen spill i dag klarer å utnytte 4 kjerner. My guess though More reviews? Ser at Quadsli hjelper på i 30" skjerm oppløsninger og AA/AF og høy kvalitet, men vil ikke si at dette er på langt nær verdt bryderiet Endret 13. mai 2008 av Volfpac Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Dersom hdd/raid-controlleren ikke har begrensninger kan det kanskje hende du vil få endel ytelse ut av 2 ssd hdd i raid for OS'et ? Lenke til kommentar
kleppemeister Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Med det budsjettet jeg regner meg rundt til at du har her ville jeg tatt en titt på noen systemer herifra: ailienware.com. Ellers vil jeg bare si at det kommer faktisk nye toppmodeller fra både nvidea og ati i nær fremtid så det er egentlig lite vits å gå ti innkjøp av 2 9800GX2 når ett kommer til å holde så sykt plenty frem til den tid. Merker også at du vil ha "det beste" så da vil jeg bare si at du kan få mer ytelse ut av en kun noe dyrere prosessor. Kanskje vurdere quad? Lurte litt på en Alienware, men er usikker på om de addes tusenvis av kroner på den alerede høye prisen når den skal til Norge. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Med det budsjettet jeg regner meg rundt til at du har her ville jeg tatt en titt på noen systemer herifra: ailienware.com. Ellers vil jeg bare si at det kommer faktisk nye toppmodeller fra både nvidea og ati i nær fremtid så det er egentlig lite vits å gå ti innkjøp av 2 9800GX2 når ett kommer til å holde så sykt plenty frem til den tid. Merker også at du vil ha "det beste" så da vil jeg bare si at du kan få mer ytelse ut av en kun noe dyrere prosessor. Kanskje vurdere quad? Lurte litt på en Alienware, men er usikker på om de addes tusenvis av kroner på den alerede høye prisen når den skal til Norge. Sparer mye penger på å bygge selv . Lenke til kommentar
kleppemeister Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Med det budsjettet jeg regner meg rundt til at du har her ville jeg tatt en titt på noen systemer herifra: ailienware.com. Ellers vil jeg bare si at det kommer faktisk nye toppmodeller fra både nvidea og ati i nær fremtid så det er egentlig lite vits å gå ti innkjøp av 2 9800GX2 når ett kommer til å holde så sykt plenty frem til den tid. Merker også at du vil ha "det beste" så da vil jeg bare si at du kan få mer ytelse ut av en kun noe dyrere prosessor. Kanskje vurdere quad? Lurte litt på en Alienware, men er usikker på om de addes tusenvis av kroner på den alerede høye prisen når den skal til Norge. Sparer mye penger på å bygge selv . Stemmer nok stort sett ja. Plus, det gir en bedre følelse når du er ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå