stich_it Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) var i dag ute for å treffe på et korps (et slikt voksen korps med godt voksne mennesker i) langs veien. det hadde seg slik at de øvde på å marsjere og veien de gikk på er så smal at den ikke har midtstripe, når da korpset går 5 i bredden med god avstand er det ikke plass til trafikk i den ene aller andre retningen. jeg kom kjørende bak korpset og når de foretok en snumanøver rullet ned jeg ned vinduet og spurte om ikke de skulle ha vakter når de drev på slik, svaret jeg fikk var at de hadde tillatelse... har seg slik et jeg som tidligere korpsgutt lærte at når vi marsjerte langs vei skulle i ha "vakter" som kunne dirigere trafikken rundt oss så vi var til minst mulig hindring. er det noen lov rundt dette? jeg er ikke noen antikorpsfantast men syntes det var lite hensynsfullt mot andre traffikanter å ikke ha vakter spesielt når de går på en veg som er så smal. biler som kom i mot måtte også stoppe fordi det var ikke plass til å kjøre der når korpset gikk. Endret 12. mai 2008 av stich_it Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Vet iaff at korpset i bergen har "forkjørsrett" Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Vet iaff at korpset i bergen har "forkjørsrett" hehe ikke sant. men hvorfor har de det (bortsett fra på 17. mai og lignende Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Jeg spiller i korps selv, har spilt lenge. Vi har aldri innhenta noen "tillatelse" til marsjøvelser, vi bare labber ut i veien der det passer oss. Så klemmer vi oss sammen om det kommer biler som vil fram. Pløy dem ned. Marsjering er en uting. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) § 10. Fri veg 4. Trafikant må ikke hindre eller forstyrre gående i gruppe under tilsyn av leder, prosesjon, begravelsesfølge, militær kjøretøykolonne eller sivilforsvarskolonne. De har lov til det så sant de har en som leder dem. Endret 13. mai 2008 av Bruktbilen Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 § 10. Fri veg 4. Trafikant må ikke hindre eller forstyrre gående i gruppe under tilsyn av leder, prosesjon, begravelsesfølge, militær kjøretøykolonne eller sivilforsvarskolonne. De har lov til det så sant de har en som leder dem. det hadde de ikke. det var en samlet gruppe uten leder. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 § 10. Fri veg 4. Trafikant må ikke hindre eller forstyrre gående i gruppe under tilsyn av leder, prosesjon, begravelsesfølge, militær kjøretøykolonne eller sivilforsvarskolonne. De har lov til det så sant de har en som leder dem. det hadde de ikke. det var en samlet gruppe uten leder. Kjære all verden. Hvor mye tid tapte du pga dette korpset? Ble du for sein til starten på "look good naked" på TVN eller noe? Alt folk kan få seg til å klage på, jeg gremmes. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 § 10. Fri veg 4. Trafikant må ikke hindre eller forstyrre gående i gruppe under tilsyn av leder, prosesjon, begravelsesfølge, militær kjøretøykolonne eller sivilforsvarskolonne. De har lov til det så sant de har en som leder dem. det hadde de ikke. det var en samlet gruppe uten leder. Kjære all verden. Hvor mye tid tapte du pga dette korpset? Ble du for sein til starten på "look good naked" på TVN eller noe? Alt folk kan få seg til å klage på, jeg gremmes. er ikke tiden jeg tenker på, det er prinnsippet om at man bør ferdes hensynsfult og jeg syntes det var rart måten de gjorde det på uten noen form for vakter eller lignende. derfor lagde jeg en post her da jeg ikke fant noe på nettet i håp om noen kanskje kunne komme med vettuge innspill. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hva er egentlig definisjonen på en leder ? Kan jeg bare ta på meg en lederrolle og valse uti gatene med en bråte mennesker og hindre alt og alle på min vei? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Jeg er enig i at det må taes hensyn. Men jeg mener det er bilistene som må ta hensyn til korpsene. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg er enig i at det må taes hensyn. Men jeg mener det er bilistene som må ta hensyn til korpsene. hehe de er jo gåene så ja vi må ta hensyn, iallefall litt men det er det faktum at de tar opp store deler av veien så har også korpset litt ansvar syntes jeg og som oftest så går jo alt greit vis de bare klemmer sammen radene sine litt. og vi som kjører er litt tolmodige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå