Dyrehagen Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Et halvveis seriøst spørsmål: Er det noen vits i å kjøpe en diskettstasjon til den nye PCen min? Som i: Er det noen som helst sjangs for at noe jeg kjøper nå eller i fremtiden må bli installert fra en floppy? Er jo uansett kult å ha da... Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Det kommer PC-er nå uten cd/dvd-leser, jeg tror du klarer deg uten en disketstasjon også. ^^ Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Er helt unødvendig med floppy på en ny maskin ja. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Du klarer deg fint uten diskett stasjon, man klarer seg fint uten Dvd spiller også, de fleste programmer, operativsystem kan legges inn fra Usb stick, inkludert Windows Xp og Vista. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Bruker så vidt CD/DVD-rom selv, og floppy hadde jeg glemt hva var Man kan boote fett fra USB/eksterne harddisker i dag, floppy er ... 110% unødvendig i dag. 1.44mb med en helvetes treg hastighet? D'oh. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Ikke nødvendig med floppy.. Jeg fikk problemer med å installere XP på en nyere pc, pga manglende drivere... og den ville bare hente dem fra a: , Men hadde ikke noe diskettstasjon. Dette løste jeg med å integrere driveren med "nlite" på en ny XP plate.. som fungerte perfekt.. Vet ikke om noen ting som ikke kan legges inn fra andre medier.. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg droppa diskettstasjon da jeg bygde min andre PC i 1999.. og har ikke savnet det heller. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 BIOS oppdateringer går best med floppy. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Et halvveis seriøst spørsmål: Er det noen vits i å kjøpe en diskettstasjon til den nye PCen min? Som i: Er det noen som helst sjangs for at noe jeg kjøper nå eller i fremtiden må bli installert fra en floppy? Er jo uansett kult å ha da... nei og nei. helt unødvendig. ikke er det så kult heller. og bios oppdateringer funker like bra eller bedre i windows. bare last ned biosen før du oppdaterer. dessuten har de fleste nyere hk i dag en reserve bios som sørger for at en eventuell kræsj under flashing kan fikses enkelt. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Det er også lett å legge inn nye bios fra en minnepenn. Flasher med et program i bios. Endret 12. mai 2008 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Tok ut diskettstasjonen i 2000. Først og fremst for å se om jeg i det hele tatt trengte den. De første årene var det sikkert 3-4 tilfeller der jeg følte en diskettstasjon hadde hjulpet. De siste 5 årene har jeg ikke savnet diskett i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå