Holmez Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Hei, tenkte jeg skulle ta vårrengjøring å puss av bilen min snart. Har en Audi A4 2003 modell. Hvordan vil dere anbefale polering osv.. av lakken? Nokk å bare kjøpe turtlewax? eller bør jeg behandle med flere lag? vil ha den til å skinne mest mulig har svart metallic lakk. Hvordan bør jeg behandle lettmetallfelgene og kromlistene på bilen? las akkurat om Turtle ICE, er dette noe bra? Endret 12. mai 2008 av Holmez Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Turtle Wax ICE imponerer ikke meg i alle fall. Fyller ikke så veldig godt heller. Det som er nytt med den er at den kan brukes på alle deler av bilen, også i sola. Dermed er det en voks for late mennesker som bare ser på bilen sin i skyggen. Her er den offisielle siden. Bildene er rett og slett dårlige: http://www.icemycar.com/#openSiteIndex? Husk at det er ikke voks som gir mesteparten av glansen. Det er forarbeidet. Hviken stand er lakken din i? Endret 12. mai 2008 av Rs125 Lenke til kommentar
Holmez Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Turtle Wax ICE imponerer ikke meg i alle fall. Fyller ikke så veldig godt heller. Det som er nytt med den er at den kan brukes på alle deler av bilen, også i sola. Dermed er det en voks for late mennesker som bare ser på bilen sin i skyggen. Her er den offisielle siden. Bildene er rett og slett dårlige: http://www.icemycar.com/#openSiteIndex? Husk at det er ikke voks som gir mesteparten av glansen. Det er forarbeidet. Hviken stand er lakken din i? vil vell si at den er i grei stand. hvordan mener du? her er ett bilde som er litt over 1 år gammelt, vet ikke om du klarer å si noe om tilstanden til lakken ut i fra dette? Endret 12. mai 2008 av Holmez Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Ser greit ut ja, men vanskelig å bedømme utifra et mobilbilde tatt i skyggen. Chemical Guys EZ-Cream Glaze og Chemical Guys JetSeal er fine å begynne med. EZ er fin Polish med beskyttelse, mens JetSeal er ren lakk forsegling. Du kan også legge en god voks over, gjerne i flere lag. Mye fint på www.scandicshine.no Ellers kan du jo prøve noen av håndproduktene til Meguiar's. Det er vel der de fleste begynner. Til felgene kan du bruke felgrens, P21's, Wurth, Amazing Roll Off, eller Meguiar's All Wheel Cleaner. Beskytt felgene med Swissvax Autobahn. Her har jeg brukt Amazing Roll Off til vask, polert med Menzerna 106 og EZ-Cream Glaze, lagt på JetSeal som lakkforsegling, og tilslutt Swissvax Autobahn. Resultat: Endret 14. mai 2008 av Rs125 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå