m0g1e Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Det begynner å bli en stund siden jeg overklokket min stolte Opteron 165 på socket 939 med et DFI-kort.. Skal jeg kjøpe meg nytt minne, hk og cpu. Er temmelig ute av regla når det kommer til hvilke HK som er gode for oc av C2D CPU-ene idag, og ikke minst hvilke brikkesett som duger og ikke. Er mer eller mindre totalblank på alt som har med C2D å gjøre faktisk.. Flott om noen har en pekepinne eller to med en OC lenk på forumet. (jaddå, er litt lat..) Edit: litt mer presist: Hvilke(t) hovedkort er det "mest" benyttede på C2D? Hvilken C2D CPU gir "mest" GHz per kr? (i overklokket tilstand) Tenker vekk ifra de absolutt billigste modellene. Er firekjerners CPU noe vits å gå etter? Det begynner vel kanskje å bli en stund siden de fleste program og spill ikke støttet flerkjerne-CPUer. Jeg har ikke fulgt med så godt her. Hensikten med min PC er ikke en "mest OC-et", men en mest støttet med tanke på spill og programmer som kanskje er en 2-3 år gamle, og at ytelsen i f.eks. CS og HL-spillene ikke spiser seg på 1/4 av krafta CPUen kan yte (Quadcore) Endret 12. mai 2008 av mogie Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Jeg ville gått for E8400 og ett P35-kort, for eksempel Foxconn mars, men det er også veldig mange andre P35-kort som egner seg godt til overklokking. Når det gjelder minne ville jeg valgt noe PC8000+ gjerne f.eks mushkin eller crusial. Endret 12. mai 2008 av _sindre_ Lenke til kommentar
ulfses Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Hahe, perfekt post. Sliter med akkurat det samme selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå