Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Oversikt over mest up-to-date OC-oppsett

Anbefalte innlegg

Det begynner å bli en stund siden jeg overklokket min stolte Opteron 165 på socket 939 med et DFI-kort..

Skal jeg kjøpe meg nytt minne, hk og cpu. Er temmelig ute av regla når det kommer til hvilke HK som er gode for oc av C2D CPU-ene idag, og ikke minst hvilke brikkesett som duger og ikke. Er mer eller mindre totalblank på alt som har med C2D å gjøre faktisk..

Flott om noen har en pekepinne eller to med en OC lenk på forumet. :)

(jaddå, er litt lat..)

Edit: litt mer presist:

• Hvilke(t) hovedkort er det "mest" benyttede på C2D?

• Hvilken C2D CPU gir "mest" GHz per kr? (i overklokket tilstand) Tenker vekk ifra de absolutt billigste modellene.

• Er firekjerners CPU noe vits å gå etter? Det begynner vel kanskje å bli en stund siden de fleste program og spill ikke støttet flerkjerne-CPUer. Jeg har ikke fulgt med så godt her. Hensikten med min PC er ikke en "mest OC-et", men en mest støttet med tanke på spill og programmer som kanskje er en 2-3 år gamle, og at ytelsen i f.eks. CS og HL-spillene ikke spiser seg på 1/4 av krafta CPUen kan yte (Quadcore)

Endret av mogie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for E8400 og ett P35-kort, for eksempel Foxconn mars, men det er også veldig mange andre P35-kort som egner seg godt til overklokking. Når det gjelder minne ville jeg valgt noe PC8000+ gjerne f.eks mushkin eller crusial.

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...