Varmo Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Hei, tok noen bilder og satt meg ned for å øve meg litt i photoshop, er middelsfornøyd med begge bildene. Har noen forslag til forbedringer/tips jeg kan bruke neste gang når jeg tar bilde eller redigerer for å gjøre de enda bedre? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Tja... Komposisjonsmessig kan du gjerne lese litt om "Rule of thirds", eller "Golden ratio". Et sentrert motiv er i de fleste tilfellene ikke særlig spennende, dessverre. Kjapp beskæring fikser jo det her... Det er heller ikke noe poeng å legge ut så store bilder. Det holder lenge med 1000pixler på lengste side, slik at vi ser bildet i full størrelse på skjermen uten å måtte scrolle, eller stole på webleseren sin egenskap til å resize bildet. Du har klart å utføre effekten veldig bra, syns jeg. Dog begynner det å bli litt 'gammelt' med selektiv fargebruk, og det gjør ikke noe for motivet her. Men som en trening i PS vil jeg påstå at du helt klart har bestått Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Hei, tok noen bilder og satt meg ned for å øve meg litt i photoshop, er middelsfornøyd med begge bildene. Har noen forslag til forbedringer/tips jeg kan bruke neste gang når jeg tar bilde eller redigerer for å gjøre de enda bedre? Kanskje det blir lettere å komme med forslag om du kan fortelle litt om hva du ønsker å formidle. Lenke til kommentar
Ivar_Schiager Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 I tillegg til det som er nevnt, bør du tenke gjennom hvordan du bygger opp komposisjonen til et stilleben. Her ble det for mange elementer, og urolig bakgrunn. Finn en rolig bakgrunn, la motivet fylle bildet mere, og vurder nøye om du virkelig trenger å vise forgrunnen. (Jeg har ikke sjekket bildet i full visning, for jeg orket ikke vente til bildet ble ferdig nedlastet) Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Takk for fine tips, skal ta det til meg. Skal også passe på billedstørrelsen neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå