Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Har som sagt innstallert Ubuntu, og lurer på hvordan jeg innstallerer Wine og Windows-fontene? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Programmer -> LeggtillFjern Så søker du der. Håper du får en nogelunde god opplevelse. Min er laber. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Fikk ikke til noe der. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Windowsfonter: "sudo apt-get install msttcorefonts" i terminalen. Restart X med CTRL+ALT+Backspace for å ta de i bruk. Wine: "sudo apt-get install wine" i terminalen. Eller du kan eventuelt gå inn i Synaptic package manager (system -> administration) og søke etter dem der. Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 stig@stig-laptop:~$ sudo apt-get install msttcorefonts[sudo] password for stig: Leser pakkelister ... Ferdig Skaper oversikt over avhengighetsforhold Reading state information ... Ferdig Pakken msttcorefonts er ikke tilgjengelig, men en annen pakke henviser til den. Dette kan bety at pakken mangler, er utgått, eller bare finnes tilgjengelig fra en annen kilde. E: Pakken msttcorefonts har ingen installasjonskandidat stig@stig-laptop:~$ sudo apt-get install wine Leser pakkelister ... Ferdig Skaper oversikt over avhengighetsforhold Reading state information ... Ferdig Pakken wine er ikke tilgjengelig, men en annen pakke henviser til den. Dette kan bety at pakken mangler, er utgått, eller bare finnes tilgjengelig fra en annen kilde. E: Pakken wine har ingen installasjonskandidat stig@stig-laptop:~$ Dete er det som kommer opp når jeg gjorde det du sa. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Det var vell ikke normalt vill jeg si? Har installert wine på denne måten mener jeg. Men prøv Synaptic. Der finner du Wine i alle fall.. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Du må aktivere de ekstra pakkebrønnene. Gå til System -> Administration -> Software Sources og huk av. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Du kan og legge inn Wine-Doors som legger alt inn for deg. atlef. Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Har som sagt innstallert Ubuntu, og lurer på hvordan jeg innstallerer Wine og Windows-fontene? Først installere wine via synaptic. så for å være sikker på å få den siste versjonen hele tiden: http://www.winehq.org/site/download-deb Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Jeg ville brukt "Synaptic package manager" til alle legg til/fjern programmer operasjoner. Den er enkel samtidig som den har alt. "Legg til/fjern" kontrollen er egentlig helt unødvendig når synapticen er så enkel å bruke. Lykke til! (fersk linuxbruker) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Installerte Wine-Doors, og det fungerte, takk! Etter at jeg restartet Ubuntu fikk jeg faktisk til å innstallere Window-fontene også... Rart. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Du kan jo også sjekke ut playonlinux Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Lær deg å trykke på linken og lese. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 En annen ting, hvilken musikkavspiller er "best"? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Smak og behag, jeg foretrekker Rhythmbox(den som følger med). Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 En annen ting, hvilken musikkavspiller er "best"? Vanskelig spørsmål. Etter min mening har gnome et meget dårlig utvalg av gode musikkavspillere. Rhythmbox, Exaile, Listen, Banshee osv., som er de i hvertfall jeg har hørt mest om, er alle langt fra gode. Noe som selvsagt er min mening. Amarok er etter min mening MYE bedre enn de tidligere nevnte programmene. Det er et KDE program, men du kan fint legge det inn i Ubuntu uansett. Jeg pleier å kjøre Amarok i Ubuntu, men de siste dagene har jeg eksperimentert litt med Sonata. Det er litt vanskelig å sette opp, siden du i tillegg til det programmet trenger MPD. Nå som det er satt opp og alt fungerer er jeg SVÆRT fornøyd med det. Programmet er lite, bruker nesten ikke noen ressurser, har en passe mengde funksjoner og det ser VELDIG elegant ut. Kommer nok ikke til å legge inn Amarok med det første. Elsker Sonata så langt! Kort oppsummert vil jeg anbefale deg Amarok. Vil også anbefale deg Sonata dersom du ikke blir skremt av en litt vanskelig installasjon. Lykke til! Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Veldig enig, Sonata er den mest elegante avspilleren, verdt arbeidet med å sette opp MPD (som er det eneste programmet som faktisk greier å importere hele samlingen min). Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Amarok er sikkert vell og bra. Men det er KDE... Kan man endre fra GNOME til KDE med noen tastetrykk? Og lett tilbake? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå