learntofly Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg skal snart begynne på egenarbeid i ett nytt hus vi har kjøpt. Det er gipsvegger, og disse skal tapetseres med miljøstrie og males. Slik jeg har forstått deg, skal det grunnes før man tapetserer. Bør man da bruke grunning som er ment for dette formålet, eller kan man bruke billig maling? Slik jeg har forstått det er meningen å mette gipsveggen, og da burde billig maling være like egnet som dyr grunning (ikke at jeg har sjekket prisene på dette enda...)? Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 vanlig hvit maling, med 07 glans, duger. uansett type. poenget er bare at tapet-limet skal ha noe og feste seg til. hvis man ikke maler med noe, og tapetserer rett på gipsen, så vil papiret utenpå gipsen suge til seg så og si alt limet, og da vil jo ikke tapeten sitte bra. f.eks denne, duger mer enn bra nok: http://www.byggmax.no/is-bin/INTERSHOP.enf...umpTo=OfferList Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Kom til samme konklusjon etter å ha snakket med en maler. Han sa riktignok minimum 05 glans, men har nå uansett brukt 07 glans. Er nå i full gang med grunningen Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Veldig viktig med grunning. Ellers kan tapeten løsne etter en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå