Gå til innhold

Hvorfor er du kristen?


Anbefalte innlegg

Du har nok rett, er kanskje litt trangsynt, men vil si at kristendommen ikke kan forklares med vitenskap, fysikk, naturens lover og alt det der... Det er noe større enn det...

var ikke dette en selvmotsigense?

dersom kristendummen er/var større enn vitenskap, fysikk, naturlover, så vil det si at "høyere makter kan gjøre/har gjort ting som strider imot disse lovene.

Dersom dette var tilfellet ville vitenskapen ha kunnet dokumert disse hendelsene.

Kan du gi et par eksempler på slike?

 

Og til deg supercrist:

la oss nå i villeste fantasi si at BB og evolution konstanteres feil...

På hvilken måte gjør det bibelen mere troverdig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er da et mye mer interessant spørsmål enn hvorfor folk er ateister. Det er en selvfølge at man er ateist når man ikke har sett noen guder.

 

Så hvorfor er folk kristne? Jeg tror selv frykt for døden er en viktig årsak. Mennesket er det eneste dyret som vet at det skal dø.

 

 

Hvordan kan du si det?

 

Du tror vel på gravititet, magnetisme, atomkraft, tanker, følelser osv..

Og det er jo alle ting som du ikke ser, men som du vet eksisterer.

 

Jeg er kristen fordi jeg har opplevd hva gud gjør i mitt liv, og med mine medmennesker. Og jeg har opplevd den enorme kjærligheten han omslutter meg med hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Du har nok rett, er kanskje litt trangsynt, men vil si at kristendommen ikke kan forklares med vitenskap, fysikk, naturens lover og alt det der... Det er noe større enn det...

var ikke dette en selvmotsigense?

dersom kristendummen er/var større enn vitenskap, fysikk, naturlover, så vil det si at "høyere makter kan gjøre/har gjort ting som strider imot disse lovene.

Dersom dette var tilfellet ville vitenskapen ha kunnet dokumert disse hendelsene.

Kan du gi et par eksempler på slike?

 

Og til deg supercrist:

la oss nå i villeste fantasi si at BB og evolution konstanteres feil...

På hvilken måte gjør det bibelen mere troverdig?

Det som jeg sier er at det IKKE kan forklares med logikk....

 

Hva er det du ikke forstår?

Når ordet ikke står der, betyr det rett og slett at det ikke kan forklares...

 

Det betyr, at man har ingen mulighet til å forklare dette med logikk, der det gir en konkret mening....

 

 

Forstår du snart?

 

Dette er da et mye mer interessant spørsmål enn hvorfor folk er ateister. Det er en selvfølge at man er ateist når man ikke har sett noen guder.

 

Så hvorfor er folk kristne? Jeg tror selv frykt for døden er en viktig årsak. Mennesket er det eneste dyret som vet at det skal dø.

 

 

Hvordan kan du si det?

 

Du tror vel på gravititet, magnetisme, atomkraft, tanker, følelser osv..

Og det er jo alle ting som du ikke ser, men som du vet eksisterer.

 

Jeg er kristen fordi jeg har opplevd hva gud gjør i mitt liv, og med mine medmennesker. Og jeg har opplevd den enorme kjærligheten han omslutter meg med hver eneste dag.

Det er det som er "beviset" på Gud, men uheldigvis vil ikke folk tro særlig på dette.....

Lenke til kommentar

Det at Gud har skapt naturlovene, gjør ikke at han ikke kan leve etter dem selv. Det at han er over dem gjør bare at han kan bryte dem hvis han vil.

Senest på Fredag så jeg noen bli helbredet!

De som var ledere på møte hadde bedt på forhånd til Gud om hva de skulle gjøre, så hadde de fått på følelsen at de skulle snakke om helbrednig og at ei jente i grønn og gul t-skjorte skulle bli helbredet.

Akkurat dette sjedde, det var ei jente i grønn og gul t-skjorte der, hun hørte på, og så spurte hun om de kunne helbrede henne, å så ble hun helbredet.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Du har nok rett, er kanskje litt trangsynt, men vil si at kristendommen ikke kan forklares med vitenskap, fysikk, naturens lover og alt det der... Det er noe større enn det...

var ikke dette en selvmotsigense?

dersom kristendummen er/var større enn vitenskap, fysikk, naturlover, så vil det si at "høyere makter kan gjøre/har gjort ting som strider imot disse lovene.

Dersom dette var tilfellet ville vitenskapen ha kunnet dokumert disse hendelsene.

Kan du gi et par eksempler på slike?

 

Og til deg supercrist:

la oss nå i villeste fantasi si at BB og evolution konstanteres feil...

På hvilken måte gjør det bibelen mere troverdig?

Det som jeg sier er at det IKKE kan forklares med logikk....

 

Hva er det du ikke forstår?

Når ordet ikke står der, betyr det rett og slett at det ikke kan forklares...

 

Det betyr, at man har ingen mulighet til å forklare dette med logikk, der det gir en konkret mening....

 

 

Forstår du snart?

 

Dette er da et mye mer interessant spørsmål enn hvorfor folk er ateister. Det er en selvfølge at man er ateist når man ikke har sett noen guder.

 

Så hvorfor er folk kristne? Jeg tror selv frykt for døden er en viktig årsak. Mennesket er det eneste dyret som vet at det skal dø.

 

 

Hvordan kan du si det?

 

Du tror vel på gravititet, magnetisme, atomkraft, tanker, følelser osv..

Og det er jo alle ting som du ikke ser, men som du vet eksisterer.

 

Jeg er kristen fordi jeg har opplevd hva gud gjør i mitt liv, og med mine medmennesker. Og jeg har opplevd den enorme kjærligheten han omslutter meg med hver eneste dag.

Det er det som er "beviset" på Gud, men uheldigvis vil ikke folk tro særlig på dette.....

 

 

Nemlig fordi de ikke har opplevd det selv...

Endret av Zeph
La lang tekst i skjult-tag.
Lenke til kommentar
Det at Gud har skapt naturlovene, gjør ikke at han ikke kan leve etter dem selv. Det at han er over dem gjør bare at han kan bryte dem hvis han vil.

Senest på Fredag så jeg noen bli helbredet!

De som var ledere på møte hadde bedt på forhånd til Gud om hva de skulle gjøre, så hadde de fått på følelsen at de skulle snakke om helbrednig og at ei jente i grønn og gul t-skjorte skulle bli helbredet.

Akkurat dette sjedde, det var ei jente i grønn og gul t-skjorte der, hun hørte på, og så spurte hun om de kunne helbrede henne, å så ble hun helbredet.

Samme her, var vel forrige fradag, altså den 14.

 

Har fortalt den før...

 

Det var ei dame i rullestol, med ødelagte ben... Hun hadde amputert alle tærne, og kunne ikke gå i det hele tatt... Men natur lover eller ei, etter de ba for henne, reiste hun seg, og begynte å labbe rundt.... Utrolig...

 

Istad var det folk som ikke trodde på meg, noe som jeg godtar... Man omvender seg ikke på grunn av en random kid på nettet, men det som overrasket meg var at noen mente det også kunne være en tilfeldighet...

 

Plutselig, en dame som ikke kan gå, bena er helt ødelagt, tærne amputert, tilfeldigvis begynner hun å gå igjen?

 

Nei, jeg tror ikke det var tilfeldig...

Lenke til kommentar

STOPP!!!

 

IKKE tolk bibelen. Om du starter å tolke bibelen så må du tolke hele. Da må du også tolke setningen "Jesus er guds sønn" "Jesus ble født av jomfru maria" osv, og slike setninger kan du bare få en annen mening ut av. Nei, bibelen må leses bokstavelig eller så gir den ikke mening i det hele tatt. Det er ikke en novelle skrevet av en anerkjent forfatter med et skjult budskap i bakhodet ;)

 

Om du ikke tolker hele bibelen hvordan vet du da hvordan biter som skal tolkes? Bruker du din egen menneskelige moral til å se hvordan deler som skal tolkes? Om du kan bruke din menneskelige moral til å tolke bibelen hva skal du da med bibelens lærdom når din egen moral funker fint?

Lenke til kommentar
STOPP!!!

 

IKKE tolk bibelen. Om du starter å tolke bibelen så må du tolke hele. Da må du også tolke setningen "Jesus er guds sønn" "Jesus ble født av jomfru maria" osv, og slike setninger kan du bare få en annen mening ut av. Nei, bibelen må leses bokstavelig eller så gir den ikke mening i det hele tatt. Det er ikke en novelle skrevet av en anerkjent forfatter med et skjult budskap i bakhodet ;)

 

Om du ikke tolker hele bibelen hvordan vet du da hvordan biter som skal tolkes? Bruker du din egen menneskelige moral til å se hvordan deler som skal tolkes? Om du kan bruke din menneskelige moral til å tolke bibelen hva skal du da med bibelens lærdom når din egen moral funker fint?

 

STOPP SELV!!!

Hva med Jesus sine fortellinger i NT? skal ikke de tolkes?

Fortellingen om han som sådde og så falt noe i god jord og noe i dårlig. Skal ikke de tolkes?

Biblene skal tolkes, men ikke alt, hva som skal og hva som ikke skal, blir bare et uendlig spørsmål vi ikke for svar på før vi er hos faderen

Lenke til kommentar

Om gud hjelper alle å tolke bibelen hvorfor blir den tolket så forskjellig da? Om han ikke hjelper alle; hvorfor ikke? Jeg referer her til alle "under-sektene" i kristendommen...

 

sCuper

 

Om vi ikke får vite hvordan bibelen skal tolkes er det virkelig et rimelig dårlig instrument å leve etter. Det er som å få en brukermanual på livet på russisk....

Lenke til kommentar
Om gud hjelper alle å tolke bibelen hvorfor blir den tolket så forskjellig da? Om han ikke hjelper alle; hvorfor ikke? Jeg referer her til alle "under-sektene" i kristendommen...

 

sCuper

 

Om vi ikke får vite hvordan bibelen skal tolkes er det virkelig et rimelig dårlig instrument å leve etter. Det er som å få en brukermanual på livet på russisk....

Huff så trangsynt du skulle være... Du må elske Gud, og ville forstå Bibelen...

Lenke til kommentar
Om gud hjelper alle å tolke bibelen hvorfor blir den tolket så forskjellig da? Om han ikke hjelper alle; hvorfor ikke? Jeg referer her til alle "under-sektene" i kristendommen...

 

sCuper

 

Om vi ikke får vite hvordan bibelen skal tolkes er det virkelig et rimelig dårlig instrument å leve etter. Det er som å få en brukermanual på livet på russisk....

 

Da er det bare å lære seg russisk ;)

Det jeg ville få fram, kansje jeg overdrev litt, det var at noe i bibelen skal tolkes, mens andre ting ikke skal, det er bare vanskelig å vite hva.

Lenke til kommentar

Så vanskelig å vite at paven godkjente Hitlers jødeutryddelse. Om gud ikke hjelper paven å tolke ordentlig så kan vi vel fint regne med at vi vanlige ikke har nubsjangs eller?

 

Så vanskelig å vite at paven godkjente Hitlers jødeutryddelse. Om gud ikke hjelper paven å tolke ordentlig så kan vi vel fint regne med at vi vanlige ikke har nubsjangs eller?

Lenke til kommentar

Vi kan ikke nekte for at det er begått feil oppgjennom årene, men skal hele kristendommen stå for det en katolsk pave gjorde på sleutten av 1930-tallet Hammli2?

 

Det betyr at den personen sin tid på jorden er over.

Personlig har jeg litt lyst til å falle om død, så kommer jeg til dødskyggenes dal og er der til dommedag og jeg kommer til himmelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...