Stian Blindheim Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hei, jeg går i 10'ende klasse på Sykkylven Ungdom Skole ( ligger utenfor Ålesund). Vi har nettopp bjyndt med avsluttende prosjektarbeid. Jeg tenkte jeg kunne modde kabinettet mitt . Jeg snakket med klassestyrer, og han var positiv til dette, og vi ble enige om at jeg skulle gjøre dette og samtidig ta litt bilder under prosessen og skrive om dette, slik at jeg på en måte kan presentere dette som et foredrag/med bilder o.l. Jeg har et Chieftech Matrix midi tower (sølv): http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl. Jeg tror dette kan bli et ok kabinett . Men jeg lurer på om noen har gjort noe lignende før? Eneste jeg hat bestemt meg for er at dem MÅ vere plexi glass, og kalde katoder som SKAL vere grønne (Sunbeam katoder så klart). Og kanskje litt neontråder o.l, derfor lurte jeg på om noen av dere har moddet et slikt kabinett eller lignende, og om dere har tips til meg? Veldig takknemlig for bilder . Prisen skal helst ikke overskride 500-800 kr, jeg hat to stk. grønne Sunbeam vifter bake, derfor skal katodene vere grønne. -------------------- På forhånd takk for alle svar og bilder etc. Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Kan du finne noen som IKKE har modda chieftecen sin?? Hehe.. Hvis du søker litt rundt på forumet så finner du mange som har gjort akuratt det du beskriver. Veit at Cryopher (eller no) har et ganske pent modda eksemplar! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Kan du finne noen som IKKE har modda chieftecen sin?? Hehe.. Hvis du søker litt rundt på forumet så finner du mange som har gjort akuratt det du beskriver. Veit at Cryopher (eller no) har et ganske pent modda eksemplar! mod og mod.. stappa inn et par katoder, kjøpt vindu og LED's vifte. Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Kan du finne noen som IKKE har modda chieftecen sin?? Hehe.. Hvis du søker litt rundt på forumet så finner du mange som har gjort akuratt det du beskriver. Veit at Cryopher (eller no) har et ganske pent modda eksemplar! mod og mod.. stappa inn et par katoder, kjøpt vindu og LED's vifte. Sant nok, men det som er gjort, er gjort bra.. Men mye klar modifisering (lage eget vindu m/glass osv..) er det ikke.. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hehe , håper ikke Croyfer ser denne posten! Enesta han egentlig har gjort er jo å lakke innvendig som selve casemod! Så skal han ha mange +++++ for at han har det så ryddig! Så viss du legger penger i uv lys par katoder , og lakk og ei sidedør med ferdig vindu så er du godt igang ! Jeg ville foretrukket å skjære vindu ut selv! Men jeg har ikke utstyr til dette......så får vel se om det blir dremel snart! Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 DraZen, jeg brukte vinkelsliper på de rette sidene og dremel på de runde sidene, et lite tips bare. Det går faktisk mye fortere. Jeg syns ikke at det å kjøpe masse kald katoer + led vifter er noen ekte casemod, det er jo for folk som ikke tørr gjøre noe selv. Man kan kjøpe og ha det som ektra eller belysning, men ikke lag en casemod på bare ferdig lagde produkter. Hurti|Ris jeg kan jo gi deg litt inspirasjon. http://home.no/fusion17/ Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 det som er mye billigere å bruke enn dremel eller vinkelsliper er å bruke 30 kroner på et metall stikksag blad.. det gjorde jeg og det ble MEGET fin kant.. Jeg trodde det skulle bli helt for jevlig, men det ble smooth istede for å kjøpe led vifter kan du jo lakke vifte bladene på de viftene du alerede har, lakke kabbis med bilfinish, gravere noe ut i plexi glasset å sette leds for å lyse motivet opp. et par katoder og sound control.. lakere hele kabinettet innvendig og psu. bare let rundt på forumet og der finner du MANGE ideer. det blir liksom ike helt "ekte" mod hvis du bare kjøper ferdi deler.. Man må tørre å misslykkes.. bare et forslag.. btw. så har chiftec kabinetter en fin stor grill forran der det er kult å sette katoder bak. Gleder meg til min mod er ferdig =) Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hei, jeg går i 10'ende klasse på Sykkylven Ungdom Skole ( ligger utenfor Ålesund). Vi har nettopp bjyndt med avsluttende ...blablabla.... . Prisen skal helst ikke overskride 500-800 kr, jeg hat to stk. grønne Sunbeam vifter bake, derfor skal katodene vere grønne. Bare et spørsmål litt på siden av ditt opprinnelige: Regnes det å kjøpe kalde katoder og ferdig vindu fra microplex som skolearbeid (og til og med "avsluttende prosjekt") i 10. klasse nå ? Ikke rart at professorene her oppe (Trondheim) river seg i håret over realfagsnivået på studentene i de lavere klassene.... Anbefaler litt terping på norsken i stedet for å lage en døll "mod" som alle andre har, "bjyndt" og "hurtiris" er ikke akkurat i Ibsenklassen. Lenke til kommentar
Stian Blindheim Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Haha, saft-is, skal skrive om prosessen da, kan du ikke lese? Skal lage et framlegg med bilder og tekst da, ikke moddingen som er hele poenget, men det å vise hvrdan det er gjort etc. Lenke til kommentar
Stian Blindheim Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Kan vel også nevne at det er PRAKTISK prosjekt som skal vare ut skoleåret fra nå av, og det med "bjyndt" kommer av hovedmålet mitt som IKKE ER BOKMÅL. Hvem gidder vell sitte og skrive bøker i mange måneder? Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 saft-is: ikke klag på meg. jeg fikk 6 på mitt avsluttende prosjekt. Hvis det er noen som i det hele tatt vill vite (og litt for at jeg vill skryte ) Så skrev jeg 50-60 sider om vietnam krigen og hadde et 1,5 timers langt fremlegg om det. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Fusion , du er ikke den rette til å si det om katoder og sånt! Din lyser jo fan meg opp som et skilt på e6! Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Fusion , du er ikke den rette til å si det om katoder og sånt! Din lyser jo fan meg opp som et skilt på e6! Poenget hans var vel heller at det er kjipt å basere "mod'en" kun på dette... Synes Fusion har gjort en original jobb med høyre sidedør (den med mange små hull). "Hurti|Ris": Av ren nysgjerrighet, hvilket mål bruker du som hovedmål ? Så vidt jeg kan se, har hverken bokmål, nynorsk eller dansk ordet "bjyndt" i sine ordlister. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Kan du finne noen som IKKE har modda chieftecen sin?? Jeg har ikke modda Chieftecen min :-D Lenke til kommentar
Stian Blindheim Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 saft-is, dialekt Bare blitt en vane fra irc, men ikke la oss henge oss opp i slike dumme småting? :wink: Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 vindu og katoder kan knapt kalles mod lengre. jeg har heller ikke modda chieftec'en. det er aopenkassa som har måttet lide. samt en bunch med lego: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=95259 Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Tar jeg ikke helt feil så sier de "bjyndt" på dialekt. Er ikke så langt derfra selv og vi sier "bjyndt". Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Kjøpte Chieftecen min komplett med vannkjøling.. real nice og.. måtte jo setta inn vindu og horelys og heile pakka der.. det e et must.. 8) Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 http://www.facelink.com/default.asp?p=1502...emberID=7768813 her e gollet mitt.. fyste gang eg har prøvd meg overhode på dette pc pyntegreia men pigede.. blei jo halvtøft då.. *ler* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå