andersholte Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Hei, Jeg prøver å sette opp min Ubuntu til å koble seg trådløst til min wlan ruter. Jensen USB adapteret bruker en rt2870 chip og jeg har kompilert og konfigurert driveren. Det står at man skal kjøre følgende kommandoer: $/sbin/insmod rt2870sta.ko $/sbin/ifconfig ra0 inet YOUR_IP up Siden jeg har aktivert DHCP, har jeg utelatt YOUR_IP parameteren... Men når jeg kjører ifconfig er Addr verdien TOM.... Adapteren og Driveren virker, for når jeg kjører iwpriv med get_site_survey får jeg en liste over tilgjengelige nett.. I README filen står det også: If you want for rt2870 driver to auto-load at boot time: A) choose ra0 for first RT2870 WLAN card, ra1 for second RT2870 WLAN card, etc. Men HVOR er det man gjør dette??? Takker og bukker for _alle_ innspill! Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Bare prøv en re-boot først, og sjekk om den blir lastet inn automatisk, f.eks. med lsmod. Det ser ut som problemet ditt er en bekreftet bug i Ubuntu 8.04: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/185193 så da er det håp om løsning ved neste veikryss (i sommer). Nå vet ikke jeg hvilken howto du fulgte, men her skal du finne tilstrekkelige instruksjoner for å komme opp med trådløskortet ditt: http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=480...amp;postcount=6 Lenke til kommentar
andersholte Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Det hjalp dessverre lite... Men jeg tror problemet mitt er at jeg ikke får satt opp DHCP... I Ubuntu 8.04 finnes det ike noe /etc/sysconfig/, men I driverens readme fil står det: ================================================================================= If you want for rt2870 driver to auto-load at boot time: A) choose ra0 for first RT2870 WLAN card, ra1 for second RT2870 WLAN card, etc. B) create(edit) 'ifcfg-ra0' file in /etc/sysconfig/network-scripts/, edit( or add the line) in /etc/modules.conf: alias ra0 rt2870sta C) edit(create) the file /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-ra0 DEVICE='ra0' ONBOOT='yes' NOTE: if you use dhcp, add this line too . BOOTPROTO='dhcp' *D) To ease the Default Gateway setting, add the line GATEWAY=x.x.x.x in /etc/sysconfig/network ======================================================================= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå