Gå til innhold

Bioshock eller Crysis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal prøve å være objektiv.

Crysis:

+ Ser utrolig vakkert ut på High++. Krever ikke så mye som folk tror, da man kan komme langt ved å skru av flaskehalsene som AA, volumectric hvadetnåhet, skygger osv.

+ Morsom nanosuit

+ Meget bra fysikk. Første og eneste gang jeg har sprengt en bensinstasjon og blitt drept av taket, selv om jeg stod flere meter unna. ;)

- Kjedelig i lengden.

- Klisjé historie.

- Morsom nanosuit den første halvtimen, deretter gikk jeg lei.

Bioshock:

+ Bra atmosfære

+ Bra, relativt original historie

+ Bra balanse mellom våpen og plasmider

- Minner litt vel mye om System Shock, men er dårligere.

- Lineært (det er Crysis forsåvidt også, men ikke fullt så mye)

- Kjedelige fiender

Vil du ha en pen, tradisjonell FPS, gå for Crysis. Vil du ha en litt mindre tradisjonell, men mer lineær FPS, gå for BioShock så fremt du ikke har spilt System Shock-serien før. ;) Vil du ha multiplayer bør du heller gå for rene multiplayerspill som BF2 og Unreal Tournament III. CoD4 skal også være bra i multiplayer, men det er også ment å være et singleplayer spill. (ja, UTIII har også en singleplayer kampanje, men det er bare trening før du begynner med multiplayer mot andre spillere eller boter. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Systemkrav er ikkenoe problem, har mere den nok til og kjøre Crysis på hvertfall high. Er usikker om den klarer very high, men skal teste om det går på demoen:)

Edit: Til dere som bare skriver Crysis eller Bioshock, gi heller en god grunn til hvorfor jeg skal kjøpe det spillet. Men jeg er veldig opptatt når det gjelder historie, så blir nok Bioshock. Tusen takk for all hjelp:)

BiG

Endret av BigRazer
Skrevet

Og lek litt med innstillingene, ikke bare gå for det spillet velger for deg. Du kan fort finne en og annen flaskehals som ikke har så mye å si for grafikken, men utrolig mye å si for ytelsen. :)

Skrevet

Vist du liker å sitte litt med spill, og gjerne spill som går litt langt, så vill jeg valgt Bioschock.

Men derimot vist du liker action spill, gjerne med god grafikk, så er definitivt Crysis spillet for deg.

Jeg liker å sitte lenge med spill selv, men har uansett ville valgt Crysis.

Bioschock ble litt for drygt, for min del i hvertfall.

Skrevet

Personlig kan jeg ikke si så mye enda, siden jeg ikke har spillt Bioshock.

Men jeg tipper hvis du er den kisen som bryr seg mye om story, gå for Bioshock.

Er du den som liker å leke deg og liker å ha frihet til å vandre rundt og kaste kasser på folk, og leke fysikken gennerelt, da velger du såklart Crysis.

Vil du ha en fin blanding, gogo HL 2 ;)

Skrevet (endret)
Intel Core Duo T7500 2.2 GHZ

2046 mb ram

Geforce 8600 M GT 512mb

Denne var det jeg testet Crysis på medium, og det var ikke særligt lekkert!

Stille du på de rette tingene så kan du få det til å se fint ut. (objects krever ikke så mye, men gjør at alt ser "blålig" ut på medium)

Ellers har man også evig med morro selv etter man er ferdig med spillet, da det finnes uendelig mange spennende, morsomme og ikke minst svært gode modder og ekstrabrett.

Det at du har en meget god editor som du kan leke deg med gjør at du ikke trenger å spille selve storien for å ha det morro.

For de som ikke gidder å sette seg litt inn i begge ting så er det altså mye man går glipp av. (det samme med å forandre på litt instillinger, og ikke bare konsekvent sette alt til mediu. Da er det en del man går glipp av dessverre)

Bioshock spiller du gjennom EN gang, thats it, finito, og så legger man spillet på hylla. I Crysis ka ndu starte på nytt og alliekvel synes det er morro pga god fysikk, og AI som gjør hver gang til noe nytt Når du er lei av det, så kan du laste ned flere brett, mods og andre morro ting, og tilslutt leke deg så lenge du vil p en flott multiplayer.

Her er det mye du får på kjøpet. Ja, du trenger ikke engang like storien, eller siste halvdel av spillet for å kose deg med crysis.

Endret av andrull
Gjest Slettet+981287349
Skrevet

Har personlig begge spillene, og i mine øyne er Bioshock definitivt best.

Undervanns atmosfæren og alt som skjer rundt deg i det mørke dypet er utrolig rått, men at man må skyte flere fiender har vell alle spill i mine øyne.

Crysis derimot skuffet meg litt, den første halvtimen med nanosuit og kaste japanske soldater hundre meter bortover veien var gøy, men etterhvert ble det bra kjedelig. Historien er ikke alt og skryte over.

Imo er spillet skrytt opp i skyene.

Skrevet

Kjøpe Crysis, det er kansjke ikke like bra story-messig men det har multiplayer.

Bioshock kan jo altids bare lastes ned.

Skrevet

Du er født i 92, og har dermed ikke LOV å kjøpe Bioshock. Men crysis derimot! Okei, litt dårlig argument, men du må nesten velge selv.

Slik ser jeg på spillene

Bioshock:

+

Grafikk

Historie

-

Ensformig

Kun singelplayer

Crysis:

+

Vanvittig grafikk

Mutliplayer

Redigeringsprogram

-

Historie

Enda mer ensformig (syns jeg)

Skrevet
Kjøpe Crysis, det er kansjke ikke like bra story-messig men det har multiplayer.

Ikke lov å nevne slikt på forumet:p

Skrevet

Jeg anbefaler iallefall BioShock :thumbup: Kjøpte det for noen dager siden, og blei ganske enkelt hekta. Har vel nesten runda det allerede tenker jeg, men det er et ganske langt og innholdsrikt spill, spesielt plasmidene. Jeg anbefaler det derfor på det sterkeste, om du ikke vil vente på Mass Effect da, som muligens blir enda bedre.

Crysis har jeg hørt mye bra om, og dette er et supert spill om du har bra nok data (noe jeg ikke har). Er et gamske vansklig valg, siden begge er veldig gode spill. Om du har tid/lyst kan du jo teste demoen til BioShock for å se om det faller i smak:

http://www.gamer.no/artikler/bioshock/42347

Skrevet

Og gi spillmakerne enda en grunn til å slutte å lage singleplayer spill med bra story? :nei:

Skrevet (endret)
Du er født i 92, og har dermed ikke LOV å kjøpe Bioshock. Men crysis derimot! Okei, litt dårlig argument, men du må nesten velge selv.

Aldersgrenser betyr svært lite, både for meg og for foreldrene mine:)

Endret av BigRazer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...