Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Moped til "Konfirnasjon" __--__til å ha i 3-4 år

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal ta mopedlappen, og vil ha mopeden nå, slik at jeg ikke trenger å låne moped til å øvelseskjøre med.

Men jeg vet ikke hva jeg skal se etter, alt jeg vet er at jeg ikke skal ha scooter:P

Kan dere finne en eller flere med link som jeg kan kjøpe, --den må nesten være brukt ettersom jeg bare har 10-12k å bruke, men så billig som mulig, og god moped

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ska kjøre HELT orginalt, og allikevel ha litt fart, ville valget blitt Honda MT5, Suzuki TSX, eller Derbi...Er vel de som går best orginalt?(sikkert flere:P)

har bare erfaring med honda mt5, som går ca.55-60km/t på flata med grei aks, men har dårlig bunndrag.. men hørt at Derbi er veldig bra! Har ikke så verst utseene heller;)

f-eks Suzuki RMX/SMX er nedplumbert, så de går ikke mere enn 37-40km/t på flata, men hvis du tar plomba eller smeller på et eff.anlegg, så går den i 80-90km/t..

Endret av mtpower
Lenke til kommentar

jaja, men da er vel han litt snill mot deg :p min nabo og er purk :O men jeg har jo trim :p

men vis du kjører uplombert så merker man ikke så stor forskjell på lyden, mer når du setter på effektanlegg og sylinder og kraftige saker

Endret av Svampebob
Lenke til kommentar

Skal du ha en tøff og litt eldre moped, så se litt på Honda MTX og.

Kulest i svart og gul farge.

Er vel ca samme motor som i Mt5.

Men det negative med dem er at det er bare 4 gir, så drar sinnsykt tungt orginal. men heldigvis passer girkassen ifra mt5 rett over :)

Lenke til kommentar

Men det negative med dem er at det er bare 4 gir, så drar sinnsykt tungt orginal. men heldigvis passer girkassen ifra mt5 rett over :)

Eh, man kan ikke sette inn MT5 girkasse i MTX pga. for liten motorblokk i MTX...trur jeg..

Lenke til kommentar

Eh, man kan ikke sette inn MT5 girkasse i MTX pga. for liten motorblokk i MTX...trur jeg..

har vært mye diskusjon om dette oppigjennom årene, men jeg har lest om flere som har byttet og det har passet rett på, men mulig det er forskjell ifra modell til modell.

Gidda aldri å bytte på min mtx, var fornøyd med 4 gir :)

Lenke til kommentar

derbi x race er å anbefale, har 2006 modellen. går i 55- 65km/t på sletter. og 45km/t i oppoverbakke. det må være en sinnsykt bratt bakke hvor den ikke går i 45km/t. har du choken inne kan du komme oppi 75km/t(anbefales ikke pga sot i eksosannlegget).

min erfaring med scooter mopeder er at de går dårlig i bakker. av og til bare i 30 km/t. kan hende det bare er de modellene jeg har prøvd

når eg tok oppkjøringa så fikk eg kjøre firetakter. den gikk i 44km/t både oppover, nedover og på slettene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...