Sondrekek Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) The real liten har mekka en pc som skulle være bra. men det jeg lurte på er om jeg kan gjøre noen forbredringer på denne. Handleliste: Versjon 1 http://www.komplett.no/k/cart.aspx?mode=sh...ngListId=584843 Dette er oppsettet. men jeg har 1500 kroner mere i budsjettet. hva skal jeg bruke disse på ? Bedre Strømmforsyning ? eller skjermkort? Versjon 2 http://www.komplett.no/k/cart.aspx?mode=sh...ngListId=584859 her har jeg prøvd og lage en V2 med litt større strømforsyning og 2 XFX GeForce 8800GT 600M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI, Black-PCB Vill dette fungere? Støtter oppsettet SLI ? Takk for alle innspill Endret 12. mai 2008 av Sondrekek Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Er de 11.000,- inkl. eller eksl. skjermen og frakt? Edit: Og har du tenkt til å bygge PCen selv, eller skal den være ferdig satt sammen fra komplett? Skal du ha Vista eller XP? Endret 12. mai 2008 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Sondrekek Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Er de 11.000,- inkl. eller eksl. skjermen og frakt? Edit: Og har du tenkt til å bygge PCen selv, eller skal den være ferdig satt sammen fra komplett? Skal du ha Vista eller XP? 11 tusen da er alt inkludert. Jeg skal bygge den. Hmm ikke ta OS med på kjøpet:P Lenke til kommentar
Marius WL Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Nå har jeg rasket sammen en pc til 11K bestående av det jeg mener er mest for pengene for 11K pr i dag fra komplett.no Det med kabinett med vifter (som har trinnbasert justering), det har en strømforsyning som holder for denne datamaskinen, men den kunne være kraftigere dersom du skal ha flere skjermkort. Da må evt også hovedkortet byttes ut til noe annet, og da endrer fort utgangspunktet for hdd og annet seg rimelig raskt. Skjermen er rimelig og god til allround/game-bruk, skal du ha skjerm til virkelig video- og bilderedigering så må du over på S-IPS, og da også opp i 4000++ for bare skjermen. Men generelt sett vil jeg si at dette er vel noe av det du kommer best ut med hos komplett pr i dag, hvor det man evt kan kjøpe til i ettertid er en stillere kjøleløsning til cpu :-) Lykke til med kjøpet og byggingen http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...D8-07E273CA6D6D Lenke til kommentar
Sondrekek Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 hadde vært greit med flere alternativer mener liksom andres meninger osv. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Det forslaget du fikk der er så og si identisk med det jeg ville anbefalt. Antec NineHundred, som du selv gjerne vil ha, er noe billigere enn P182, og da kan du heller putte de pengene du sparer der i en bedre strømforsyning (550W fra Corsair). Lenke til kommentar
Sondrekek Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Det forslaget du fikk der er så og si identisk med det jeg ville anbefalt. Antec NineHundred, som du selv gjerne vil ha, er noe billigere enn P182, og da kan du heller putte de pengene du sparer der i en bedre strømforsyning (550W fra Corsair). Takk Lenke til kommentar
Sondrekek Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Den greia som the real liten hadde.. Jeg tar vekk 599 av musa for jeg har mus ( Logitech mx518 som er konge) 250 av tastaturet for jeg har ett Saitek tastatur som er greit. 400 av kabbinettet for og kjøpe Antec nine hundred. tilsammen blir dette 1249 som jeg kan bruke på annet. Hva skal jeg bruke disse på ? Lenke til kommentar
Marius WL Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Den greia som the real liten hadde..599 av musa for jeg har mus ( Logitech mx518 som er konge) 250 av tastaturet for jeg har ett Saitek tastatur som er greit. 400 av kabbinettet for og kjøpe Antec nine hundred. Hva skal jeg bruke disse på ? 9800GTX istedet for 8800GT og 550W fra corsair :-) Jeg har både antec p 900 og p-182 hjemme, og det er rimelig forskjell på de. 900 koster en del mindre, kjøler en del mer, men bråker mye mer. Har du ingen problemer med en turbinmotor (med viftene på lavt) under pulten så går det nok greit. Når man har datamaskin som står på døgnet rundt valgte jeg p-182 til min maskin etter å ha hatt 900 i huset i noen uker. Endret 12. mai 2008 av the real liten Lenke til kommentar
Marius WL Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 599 av musa for jeg har mus ( Logitech mx518 som er konge)250 av tastaturet for jeg har ett Saitek tastatur som er greit. 400 av kabbinettet for og kjøpe Antec nine hundred. Hva skal jeg bruke disse på ? http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...47-CEA5020FFBF4 Ny handleliste, større PSU, bedre skjermkort, p nine hundred. Litt mindre HDD, men det må man evt bare leve med, og slikt kan man kjøpe flere av. Hovedkortet støtter også SLI hvis du vil ha dette senere, men pr nå er det kun et skjermkort med i oppsettet. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Spar noen hundrelapper og velg 9800GTX fra Gainward istedet. Eneste forskjell er klistremerket på kjøleren og muligens spill o.l. som følger med: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=348136 Lenke til kommentar
Sondrekek Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 599 av musa for jeg har mus ( Logitech mx518 som er konge)250 av tastaturet for jeg har ett Saitek tastatur som er greit. 400 av kabbinettet for og kjøpe Antec nine hundred. Hva skal jeg bruke disse på ? http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...47-CEA5020FFBF4 Ny handleliste, større PSU, bedre skjermkort, p nine hundred. Litt mindre HDD, men det må man evt bare leve med, og slikt kan man kjøpe flere av. Hovedkortet støtter også SLI hvis du vil ha dette senere, men pr nå er det kun et skjermkort med i oppsettet. da var denne bestilt tusen takk for all hjelpen gutter / jenter Lenke til kommentar
Sondrekek Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 599 av musa for jeg har mus ( Logitech mx518 som er konge)250 av tastaturet for jeg har ett Saitek tastatur som er greit. 400 av kabbinettet for og kjøpe Antec nine hundred. Hva skal jeg bruke disse på ? http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...47-CEA5020FFBF4 Ny handleliste, større PSU, bedre skjermkort, p nine hundred. Litt mindre HDD, men det må man evt bare leve med, og slikt kan man kjøpe flere av. Hovedkortet støtter også SLI hvis du vil ha dette senere, men pr nå er det kun et skjermkort med i oppsettet. da var denne bestilt tusen takk for all hjelpen gutter / jenter Dette vil fungere med Windows vista ultimate 64 bits ? jeg tror det. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Ja, det funker fjell det. Husk å laste ned SP1 til Vista når du kommer deg på nett, gjerne som noe av det første du gjør etter at OS og nettverksdrivere er inne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå