Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Med partisjonsprogrammet som kommer opp når jeg insstallerer Ubuntu via LiveCD, hvordan deler jeg en partisjon i to? Vil dualboote med Windows XP, og vil derfor resize bruke 20 gb av C-disken på Ubuntu. Har defragmentert den. Endret 12. mai 2008 av Slettet-yzDjfSSl Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Kanskje denne guiden kan være til hjelp: http://www.hardware.no/artikler/dualboot/43696/5 Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Mangler det alternativet de bruker der. Har kun Veiledet og Manuelt. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Da kan du bruke manuelt, velge partisjonen du vil krympe og velge resize. Så oppretter du nye partisjoner i området som blir ledig. Dersom du skal krympe med 20 GB bør du vel ha minst 30GB ledig på partisjonen. Husk Backup!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Har norsk språk, hvilket alternativ blir det da? Endre partisjon? Har 31 gb ledig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Fikk fikset det ved å velge Installér fra menyen som kommer opp når jeg booter fra CDen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå