Gå til innhold

Minnekortet funker ikke

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp nytt Apacer compactflash card til canon ixus v2. Når jeg tar bilder, kommer det med jevne mellomrom opp at det er feil på cf-kortet, og bildet er borte. Når jeg prøver å legge inn bildene på dataen, i zoombrowser, stopper alt opp, og jeg får opp meldingen:

failed to copy file. possible causes are:

the source file is missing or read-only

the target folder is missing or read-only or

the target file exists and is read only.

Det funker forøvrig helt fint å overføre bilder fra det gamle canon cf kortet..

Noen mulighet for å få overført bildene? Har ikke lyst til å miste de..:-?

Eller er det noe galt med cf kortet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg har 2 stk 128 MB apacer CF-kort som har virket veldig bra på Digital Ixus og Digital Ixus V. Kjøpte V400 rett før påske og hadde med det på ferie.

Ble rimelig forbanna da jeg etter 2 dagers bruk plutselig fikk "Memory-Card-error" på det ene 128-MB-kortet og fant ut at alle bildene var borte fra kortet etter å ha tatt det ut og satt det inn igjen.

Prøvde også med det andre 128-MB-kortet og fikk straks samme problem.

32-MB-kortet som fulgte med kameraet ble redningen, men 640x480 oppløsning hele påsken er ikke noe å trakte etter med 4 megapixler.

Hvor skal man klage? Canon eller Apacer?

Lenke til kommentar

vel, eg kjøpte TwinMOS 256MB Compact Flash Card Bvare til mit canon a70 koster 30kr mere enn apache,og det er veldig rask minne :) bruker 1 sec på og lagre ein 50mb film til compaq flash`en hvordan det er mulig veit da ikkje eg,men virker som veldig bra og stabil minne.....på mit gammle agfa 1280 kjøpte eg 64mb minne kort men det støtta ikkje kamera er ikkje samme problemet vel? uanset er det bare og bytte det og få penge tilbake,det er garanti sak (alle har rett til 30 dager retur rett) og varen funker ikkje som du fikk "oppgit" så ingen kan klage på det,vile tipsa dei som selgte det,mulig dei kan fikse det og er nice og vite til seinare..... :) koster 540 får twinmos og 510 får apacher korta....ikkje så hard chose....twinmos er jo kjent får bra ram og :) starter og bli billige kort nå,må nesten ha me eit til snart ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...