crownjewel Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Hei, trenger litt støtte her. Jeg har en DLink DI-524 som har bølla seg til. Hjemmenettverket fungerer internt men klarer ikke komme ut på nett bortsett fra 1 maskin som klarer det med WAN, men den har fått tildelt en annen ip-adresse og kobler til router med en annen adresse enn øvrige maskiner Server IP som virker 85.196.89.101 255.255.255.252 Ikke virker 192.168.0.1 255.255.255.0 Når jeg går inn i webgrensesnittet til routeren å sjekker er ip 192.168.0.1 Har prøvd å sette inn manuell konfigurasjon på maskinene som ikke kobler til nett lik den som kan koble til nett, men de får fortsatt bare brukt internnettverket. Har prøvd å resette til factory settings og har oppgradert firmware uten hell. Fortsatt kun den ene maskinen som klarer og koble ut på denne nye mystiske adressen. Har selvfølgelig sjekket at jeg er koblet til riktig nettverk. På forhånd takk mvh Kristian Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Du må koble kabelen fra modemet i inngangen som er merket WAN (internet) og ikke i en av lanportene. Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Takk takk, du hadde så rett så rett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå