Gå til innhold

Harddisk over 137GB

Anbefalte innlegg

Er det mulig å formatere en 200GB harddisk til en partisjon på f. eks. på 80 GB, innstallere SP1 og senere partisjonere de resterende GB'ene i disken?? Altså lage en mindre partisjon av de 137GB'ene du har først, for så å oppdatere OS'et slik at det "oppdager" hele disken??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en 200 GB Maxtor med 8 MB cache. Windows XP finner bare ca. 130 GB. Har partisjonert den i 3 partisjoner, c: 10 GB NTFS (Win XP), d: 90 GB og e: 30 GB.

Spørsmålet er hvordan kan jeg finne de resterende 70 GB? Må jeg formatere? Vil helst slippe det. Må jeg ha noen spesielle programmer? Hvor kan jeg finne de? :-?

Lenke til kommentar

Sjekk linken over til å begynne med!

Det jeg gjorde var først å partisjonere 10GB ved innstallasjonen av XP. Oppgraderte deretter til XP SP1 og brukte PM til å partisjonere resten. Formaterte den nye partisjonen og det var i orden...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis du har en IDE-Raid kontroller integrert på hovedkortet eller løs så kan du bare sette disken der.

F.eks. HighPoint eller Promise sine RAID-kontrollere. Windows ser de kontrollerene som SCSI og der virker mer enn 137GB uten noe som helst problem. Trenger hverken servicepack eller registry oppdateringer.

Har selv prøvd dette med opp til 480GB på 4 disker. Ikke noe problem å lage en partisjon i Windows XP på den størrelsen. Windows ser heller ikke om det er 1 eller 4 disker som er koblet, så en disk på 200GB skal virke like bra.

Lenke til kommentar

PT Magic er noe man absolutt IKKE trenger......

Man kan jo bare lage en liten partisjon, for eks 10GB eller no, installere osv og gå til: Høyreklikk My Computer -> Manage -> Disk Managment ->Klikk på stedet der det står unallocated space eller no slikt, og create partition

Så følger du det som står....

Lenke til kommentar

Halooooooo

om du leser hva jeg skriver!!!

jeg fant ikke mer enn 130gb på maxtor disken min med Xp partisjoneringen!!!!!!! XPpro trenger en oppdatering for å finne all plassen på maxtor 200 diamond +.

Jeg fant alt med Partiton magig 7.0pro

Jeg svarte AFronigger

(Les svar å spørsmål litt nøyere før du svarer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...