FeddeLeGrand Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Halla Hvordan kan jeg brenne FLAC filer til CD, med best mulig kvalitet? Har rippet alle CD'ene til PC-en i FLAC og har nå greid å miste en CD, så jeg skulle gjerne hatt den på CD igjen Men hva er best? Har hørt at man må konvertere til WMA for å få det til å spille i CD-spilleren, men blir det ikke dårlig kvalitet av det? Hvilke programmer burde jeg bruke? Hjelp... Endret 12. mai 2008 av harald g Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg bruker programmet Burn4free, fungerer utmerket. Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg bruker programmet Burn4free, fungerer utmerket. Gjør den CD-en spillbar i CD-spilleren uten å bruke konverteringsprogram først? Finnes det andre gratis programmer? Ser programmet innstallerer litt av hvert annet også... Lenke til kommentar
xoop Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg pleier å bruke burrrn! gratis no nonsense program. Du trenger ikke konvertere, bare velg burn cd. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg bruker programmet Burn4free, fungerer utmerket. Gjør den CD-en spillbar i CD-spilleren uten å bruke konverteringsprogram først? Finnes det andre gratis programmer? Ser programmet innstallerer litt av hvert annet også... Er spillbar i cdspiller ja og du trenger ikke installere toolbar ol. Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Fant ut at CDburnerXP støtter direkte FLAC brenning, uten konvertering, i versjonene etter 4.0 Får se hvordan det blir på anlegget, men hvordan er det med brennehastighet? Blir det bedre på lavere hastighet? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Å transenkode til et annet format skal ikke være nødvendig. I verste fall transenkoder man til et lossy format, og da er hele poenget med å bruke FLAC borte. En alternativ måte å brenne FLAC, for de som måtte lure, er å pakke ut FLAC-filene til WAV-filer, for så å brenne disse. Litt tungtvindt, men fungerer i nød uten å måtte transenkode og potensielt forringe lydkvaliteten. Men de fleste store brenneprogram har plugins o.l. for FLAC slik at man kan brenne direkte. PS. Flyttet tråden til riktig kategori. Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Ja, fant ut at CDburnerXP var ganske kjekk til å brenne FLAC. Den gjør det direkte, uten noe konvertering. Blir akkurat som originalen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå