Carl Sagan Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Heisann! Har diverse problemer i Arch. 1: Får ikke mountet andre NTFS partisjoner. FATAL: Could not load /lib/modules/2.6.22-ARCH/modules.dep: No such file or directory ntfs-3g-mount: fuse device is missing, try 'modprobe fuse' as root. Vis jeg kjører modprobe fuse som root får jeg meldingen FATAL: Could not load /lib/modules/2.6.22-ARCH/modules.dep: No such file or directory. 2: Får ikke flash til å virke. Innstalerte gnash (med pacman -S gnash), men flash fungerer fortsatt ikke i FireFox. 3: Hvordan innstalerer jeg FireFox 3 Beta? Har lastet det ned fra mozilla, men det ligger ikke noen instruksjoner hverken i pakken eller på siden der det står hvordan man skal innstalere det. 4: Får ikke skjermkortdriver til å virke. Burde jeg bruke Open Source driver eller Proprietary driver? Har prøvd begge, men får [root@myhost]# glxinfo | grep direct direct rendering: No (If you want to find out why, try setting LIBGL_DEBUG=verbose) OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect Når jeg prøver LIBGL_DEBUG=verbose får jeg ingen melding. Takker på forhånd:) Lenke til kommentar
slemKaffe Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Heisann!Har diverse problemer i Arch. 1: Får ikke mountet andre NTFS partisjoner. FATAL: Could not load /lib/modules/2.6.22-ARCH/modules.dep: No such file or directory ntfs-3g-mount: fuse device is missing, try 'modprobe fuse' as root. Vis jeg kjører modprobe fuse som root får jeg meldingen FATAL: Could not load /lib/modules/2.6.22-ARCH/modules.dep: No such file or directory. 2: Får ikke flash til å virke. Innstalerte gnash (med pacman -S gnash), men flash fungerer fortsatt ikke i FireFox. 3: Hvordan innstalerer jeg FireFox 3 Beta? Har lastet det ned fra mozilla, men det ligger ikke noen instruksjoner hverken i pakken eller på siden der det står hvordan man skal innstalere det. 4: Får ikke skjermkortdriver til å virke. Burde jeg bruke Open Source driver eller Proprietary driver? Har prøvd begge, men får [root@myhost]# glxinfo | grep direct direct rendering: No (If you want to find out why, try setting LIBGL_DEBUG=verbose) OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect Når jeg prøver LIBGL_DEBUG=verbose får jeg ingen melding. Takker på forhånd:) 1. http://wiki.archlinux.org/index.php/NTFS_Write_Support 3. Bruk AUR: http://aur.archlinux.org/packages.php?ID=15346 hvis du har lagt inn yaourt kan du legge inn betaen med: # yaourt -S firefox3-bin 4. http://wiki.archlinux.org/index.php/NVIDIA Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Hvis du kommenter ut unstable repo i /etc/pacman.conf finner du firefox3 der. Ta bort # foran unstable Og så pacman -Sy && pacman -S firefox3 Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Når du laster ned Fx 3 Beta 5 så kommer jo den i en binærfil. Er bare å starte den via terminal, f. eks ~/Desktop/firefox$ ./firefox & Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Når du laster ned Fx 3 Beta 5 så kommer jo den i en binærfil. Er bare å starte den via terminal, f. eks ~/Desktop/firefox$ ./firefox & Den kom pakket i en tar.bz2 fil, og sh-skriptet fungerte heller ikke. Men fikk innstalert det gjennom unstable. Irriterer meg over at ting i Gnome ikke fungerer \ er der i Arch slik det var i Ubuntu. Jeg måtte reinnstalere Gnome for å få mappeutforskinga i ei mappe. Klokka kan fortsatt ikke stilles. For fortsatt ikke mountet harddiskene mine. Har innstalert ntfs-3g, redigert fstab til # # /etc/fstab: static file system information # # <file system> <dir> <type> <options> <dump> <pass> none /dev/pts devpts defaults 0 0 none /dev/shm tmpfs defaults 0 0 /dev/cdrom /mnt/cdrom iso9660 ro,user,noauto,unhide 0 0 /dev/dvd /mnt/dvd udf ro,user,noauto,unhide 0 0 /dev/fd0 /mnt/fd0 vfat user,noauto 0 0 /dev/sdc1 swap swap defaults 0 0 /dev/sdc2 / ext3 defaults 0 1 /dev/sdc3 /home ext3 defaults 0 1 /dev/sda1 /media/sda1 ntfs-3g defaults 0 0 /dev/sda2 /media/sda2 ntfs-3g defaults 0 0 /dev/sdb1 /media/sdb1 ntfs-3g defaults 0 0 /dev/sdd1 /media/sdd1 ntfs-3g defaults 0 0 Har måttet rotet med chmod og, hverken "chmod u+s /bin/ntfs-3g" eller "chmod a=rwx /bin/ntfs-3g" eller "chmod a=rwx /dev/sXX" fungerte. (XX etter hvilken HDD jeg prøvde på selvfølgelig.) Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Du måtte jo selvsagt unpacke tar.gz-filen, da. edit: bz2 Endret 12. mai 2008 av loathsome Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Du måtte jo selvsagt unpacke tar.gz-filen, da. edit: bz2 Jojo, selvfølgelig. Men det var ingenting brukbart inni, om du skjønner. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Joda, selvsagt var det det. Ligger jo en binærfil kalt "firefox" i rotmappa? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) pacman -S gnash-mozilla for å få gnash i mozilla. Du kan velge i gconf-editor hvilket program clock-applet skal starte når du velger å konfigurere klokken, (men jeg fikk det ikke til å funke) eller du kan bare bruke date i teminalen, eller installere openntpd (anbefalt). Endret 13. mai 2008 av LessThanJake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå