Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

idealvekt for gutter

Anbefalte innlegg

Gjest Slettes-xwByZdFZ
Vær obs på at amerikanske butikker (både på nettet og fysiske) ofte oppgir pris uten lokal Sales Tax. Denne varierer mellom stater, men er på ca 8,2% i New York. I tillegg må det betales toll ved ankomst til Norge for innkjøpte varer utover NOK 6000,- ( i henhold til norske tollregler).

Ligger på 104 kilo med veldig lite fett på kroppen. Høyden er 183. Ifølge BMI er jeg "sykelig overvektig" :lol:

hm..

fornuftige svar her! finner mye hjelp blandt disse^^

mod, hold gjerne tråden åpen for videre diskusjon, men jeg har fått mitt.

Poenget er at BMI er humbug. Om man driver med kroppsbygging som i mitt tilfelle er det ikke mulig å få fornuftige tall ut av BMI ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er 1,80 høy og 76-77kg. Ble forøvrig veid til 80kg på sesjon her forleden...

Jeg er slank, med en fettprosent på ca 10%, slik at de musklene jeg har vises sånn rimelig bra. Er atletisk bygd og slank. Syns det er rimelig ideelt jeg :) Men vil likevel opp 3-4kg til i ren muskelmasse på overkroppen. Kassa er ikke så stor, heller ikke så brede skuldre ;)

Lenke til kommentar

Rundt 188-190 høy tenker jeg, å rundt 83-87kg. Veksler veldig.

Har vel ikke alt for mye fett tenker jeg, de 4 av 6 magemusklene syns jo, så kan ikke være alt for jævlig =P

Helt normal BMI, om det har noe å si.

Når man er 15, så skal man ikke veie 80kg tenker nå jeg, om man ikke er unormalt stor og muskeleløs fra det tidlige.. Overvektig tenker jeg da.

Lenke til kommentar
Jeg har sikkert 25% fettprosent. Åssen måler man det? :(

Enten med en sånn fettklype:

wl67.jpg

Du måler tykkelsen på hudfold inkludert fettvev på utvalgte steder og leser av i en tabell hva fettprosenten din er.

Ellers finnes det badevekter som bruker bioelektrisk impendansmålinger for å finne fettprosent. Jeg har en slik 700,- sak selv og den er faktisk rimelig nøyaktig iforhold til dyre "proffmaskiner" som jeg har testet den mot. 1% +/- i feilmargin er ikke uansett ikke så nøye.

Endret av phax
Lenke til kommentar

hm. jeg skrev igår :p er 175-76,

jeg veide meg, og jeg veier ikke lenger 66,5- 68 kg... nå veier eg 64,3 :!:

har trent litt i det siste...

Jeg har sikkert 25% fettprosent. Åssen måler man det? :(

Enten med en sånn fettklype:

wl67.jpg

Du måler tykkelsen på hudfold inkludert fettvev på utvalgte steder og leser av i en tabell hva fettprosenten din er.

Ellers finnes det badevekter som bruker bioelektrisk impendansmålinger for å finne fettprosent. Jeg har en slik 700,- sak selv og den er faktisk rimelig nøyaktig iforhold til dyre "proffmaskiner" som jeg har testet den mot. 1% +/- i feilmargin er ikke uansett ikke så nøye.

går det ann å gå et sted for å måle det? f.eks "SATS" for mindreårige liksom. vet det er flere i nærheten der jeg bor x)

hadde vært litt morsomt å vite :p

Lenke til kommentar

Sats pleier og ha slike maskiner for å måle prosenten, men ikke alle som har det inne hele tiden. Går litt på rundgang på senterene. Koster vel noen kroner disse litt proffere utgavene vil jeg tro. Ta en telefon til ditt lokale senter og sjekk. :) (de skal sikkert ha noen kroner for sjekken, men er neppe så dyrt..)

Lenke til kommentar
Sats pleier og ha slike maskiner for å måle prosenten, men ikke alle som har det inne hele tiden. Går litt på rundgang på senterene. Koster vel noen kroner disse litt proffere utgavene vil jeg tro. Ta en telefon til ditt lokale senter og sjekk. :) (de skal sikkert ha noen kroner for sjekken, men er neppe så dyrt..)

ok, penger gidder jeg ikke å bruke, siden jeg skal "slanke" meg nå x)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=951818&hl= :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...