Gå til innhold

Diverse spm ang. Xbox 360 fra USA

Anbefalte innlegg

Hei, vurderer å kjøpe meg en Xbox 360 fra USA, den regner ejg med at da er NTSC, kan jeg spille spill kjøpt i norge, kan jeg evnt. gjøre hele xbox'n sone fri ved å mod'n ?

Åssen blir det med garanti ?

Er 3 røde ringer like vanlig å fortiden ?

Kan jeg forhindre å få 3 røde ringer ved å kjøle ned Xbox'n god nok ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir NTSC ja, og det finnes ein del sonefrie spill på Xbox 360. Ikkje alle selvsagt(kudos til Sony her. Ved bruk av NTSC maskiner her til lands må du også bruke ein step-down convertert fra 220v til 110v. De nye 360`ene skal eter sigende vere ein del bedre enn de gamle revisjonene, med eit strømforbruk på 175w som igjen tilsier litt mindre varmeutvikling etc. Men man kan selvføllgelig vere uheldig. Skulle boksen ryke hadde nok MS reparerert den, men mot betaling siden det ikkje er ein PAL konsoll. Skal du uansett modde den risikerer du forsåvidt det samme. Meg bekjent kan du få Xbox 360 sonefri ved modding, men garantien utgår jo.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Du får ikke 360'en sonefri ved vanlig flashing,chipping.

på xboxscene.com står det om noen glupinger som har fått til dette ved å skifte serial number og sone, men dette er kun få personer som har hatt tilgang til ennu.

Når det gjelder den eksterne strømkilden, er det lettere å bytte den ut istedenfor å bruke konverter.(og billigere).

det fins mange sonefrie spill, unntakene som er sonelåste er egentlig ganske få. (unntaket er stort sett alle ea games).

Samme garanti som du skulle kjøpt boksen her i landet.

Lenke til kommentar

Ettersom 360'en har blitt så billig så ser jeg virkelig ingen grunn til å importere en, veldig lite penger å spare (kun et par hundre kroner hvis du kjøper arcade og da har jeg ikke regnet med frakt) og potensielt mer prakk hvis den ryker.

Du kan spare litt med tanke på spill, men det du spare går eventuelt bort i frakt/tollomkostninger/moms.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...