Gå til innhold

internett explorer og opra problemer i vista

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

masse plass, testa slå av antivirus programmene men skjedde lite, samme med windows defender. fjerner de siste oppdateringene jeg hadde lagt inn, fortsatt ingen ting :S fatter ikke dette jeg, og frister lite å reinstalere :p

Lenke til kommentar

Har du et torrent-nedlastningsprogram på?

Hvis du har det, slå det av, vent 20sekunder, og prøv igjen.

Prøv å starte maskinen på nytt, og se om det funker rett etter restart.

Hva slags vista har du?

Sjekk eventviewer (wintast + R, skriv eventvwr). På venstresiden velger du Custom Views, og adiministrative events (sorry engelsk). Let etter Event ID 4226.

Hvis event ID 4226 skjer, hvis du finner noen, skriv det her :p

Lenke til kommentar

det som er at Ie funker IKKE, nettet i seg selv fungerer bra. sitter på vista ultimate 64bit og ie sin 64 bit verson funker som bare det. Men da får jeg ikke instalert noe flashplayer da det ikke støttes.. Men IE sin 32 bit verson og opra etc der får jeg bare opp at ineternettsiden(e) kan ikke vises... Det som er problemet...

Ingen torrent programmer på. skal kont det du sa jale når jeg kommer meg hjem fra kurs :p;)

Endret av Ping0
Lenke til kommentar

Start -> kjør -> skriv inn services.msc

Finn tjenesten network connections og restart den. Mulig du må gjøre det et par ganger.

Dette retter ikke på selve problemet, men det virker i en lengre periode stort sett. Har ikke funnet en permanent løsning på problemet.

Lenke til kommentar

Nei, det gjør det ikke, men det sier andre en hel del.

Dette betyr at du har nådd grensen for halv-åpene TCP tilkoblinger. Denne er i Ultimate satt til 25 (på den minste vista'en er den 10).

I XP var det en smal sak å løse dette, da man kunne kjøre en patch som ga deg "uendelig" mange mulige tilkoblinger.

Grunnen til at MS har satt denne grensen er for å hindre stor spredning av virus o.l.

Men, det er mulig å fikse på vista x64 også, men det er ikke smertefritt. Selv har jeg gjort dette, men nå står det "Test mode" i alle fire hjørnene av skjermen, og dette går ikke bort :p

Nå har jeg 70.000 som grense på halvåpne tilkoblinger, og ingen problemer.

Jeg håper du er flink i engelsk, for jeg vil anbefale deg å lese gjennom hele denne tråden på 22 sider. Les gjennom hele før du gjør noe, så er du sikker på at du gjør det som er funnet ut sist. Kan hende de har funnet en løsning på "test mode"-greiene nå.

Det er en viss risiko med å gjøre dette, det er tross alt en viktig systemfil du skal erstatte (tcpip.sys). Men ta backup av alle filene du skal endre på, så skal det alltids være mulig å fikse det igjen.

Under er et bilde av skrivebordet mitt, så du kan se test-mode skriften, det midt på øverst kom også, og går ikke bort.

bfi1210781657e.jpg

Det test-mode greiene plager ikke meg så mye, og det har ikke noe med stabilitet eller noe annet å gjøre, så jeg bryr meg egentlig ikke så mye. Syntes det er viktigere å kunne surfe uhindret uansett..

Endret av jale
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt at det skulle være nødvendig å fikle med det. Har begrenset med peiling akkurat her, men jeg har til tider flere torrents oppe samtidig som jeg surfer og chatter og så videre. Rimelig garantert har jeg hatt mer enn 25 tilkoblinger. Aldri opplevd denne begrensningen, og jeg har så vidt jeg husker aldri gjort noe for det heller.

Lenke til kommentar

Det er ikke tilkoblede tilkoblinger, det er half-open.

Og når windows rapporterer med event id 4226 så er det dette som begrenser. Etter jeg gjorde som jeg beskrev over har jeg ikke hatt problemer, og event id 4226 har ikke skjedd igjen.

Det rare er at det funket helt fint å surfe + laste ned ca. en måned før dette skjedde. Men, det er mange som har opplevd det samme. Kan hende det var en update fra MS eller noe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...