РЦП-88 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Klassiker!!! Denne håper jeg du tar godt vare på ! Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Klassiker!!! Denne håper jeg du tar godt vare på ! Takk, det er godbilen min, og tro meg, denne blir tatt veldig godt vare på Har gjort masse mere, så det kommer flere bilder av alt jeg har gjort med den. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Peugeot Kjekt å se at noen tar vare på slike klassikere. Dette er en sommerbil jeg også kunne tenk meg Keep up the good work! Og hold oss oppdatert! Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 x2 morsom liten bil det der Lenke til kommentar
Kalkveien Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Suveren bil! Godt å se flere tar vare på sine Peugeot'r Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Glemt helt dette her. Har jo skjedd masse med bilen, jeg klipper og limer fra en annen tråd, så det er kanskje veldig rotete, men bare skrik om det var noe som ikke er i sammenheng så skal jeg forklare Slenger opp noen bilder av div: Her fikk jeg på den nye reg.reima. hørte at man skal strame slik at man kan vri "lansiden" med ca 90 grader. Så sat jeg på veiv hulet, og så at borret mitt passet i hullet enda, så var det og vri en 4-5 ganger rundt for og se at det ikke blir ventisalsa. Holder på og dra av drivaksler. noe jeg sleit lenge med. Var nesten så jeg ringte asbjørn og maste på han etter at jeg allerede hadde ringt kleng!! Men helt ut av det blå så løsnet det.. Så var den gamle motoren ute: Rimelig tomt her nå ja. Så kan dere se hvor ryddig jeg har det mens jeg jobber. Jeg fikk i den "nye motoren som dere kanskje har lest i poster over, man da var toppen gåen, så må gjøre nesten samme jobben omigjenn. begynte litt i dag. fikk av det meste, bare reima igjenn: Så måtte jeg ta litt pauser: Endret 3. april 2009 av Fribbern Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 FAEN I helvete jævla pikk suger, hore faen, jeg hater den jævla fitte motoren. Ser ut som toppen er gåen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Da har jeg fått av toppen, da er det "bare" og sende den bort til plansliping og sette det hele sammen igjenn. hehehe... Håper det hele går rimelig raskt, men vi får se. har lyst til og ha bilen på veien. Jepp.. Det var det. blokka er sprekt, derfor det lekker Trist Noen som har en 1.9 gti motor? Er standardfeil når svimekopper skrur XU alublokk motor, at man glemmer avstandshylsa på topplokksbolten over vannpumpa, så går bolten rett gjennom blokka og inn i vannpumpehuset. Mycket smart. Er det det som har skjedd her å eller? Nei. sprekken er rett ved der hvor motorkoden er: Har du andre tips til meg når jeg begir meg utpå dette jeg ikke har peiling på? Etter at blokken var sprukket var jeg langt nede Fikk vite at blokka på min gamle 1,6 og min mye 1,9 er like, så da ble det til at jeg skulle bytte blokk. Jeg lagde meg et langbord, hvor jeg kunne legge alle delene, Her er alt jeg hadde tatt i fra før jeg beynnte med blokka: Fikk motoren opp på stativet og begynnte demontere, jeg passet nøye på og merke alt, og la boltene i små poser som jeg merket med hvor dem skulle. Fribbern i arbeid: Fikk dratt av bunnpanna og oljepumpa, dette var egentlig veldig rett fram, bare og løsne bolter: Fikk plukket av råder og spempler, Jeg gjorde det slik at jeg tok litt flekklakk, og lagde en prikk på sylynder en, to prikker på sylynder to osv, så tok jeg samme på deb brua som man låser rådene fast til veiva med, og satt prikkene på den siden som var mot eksosmanifoilen, slik at jeg skal så alt på plass rikig vei igjenn: Prøver og ha det satt pent på rekke så det er litt orden i sakene: Og her har vi en helt tom blokk, dette er den med sprekk i, så det er bare og kaste: Fikk gjort noen ting i dag også. Fikk strippet den gamle motoren, den jeg skal bruke blokka fra. Og det gikk vesentlig raskere denne gangen en sist. Så nå har jeg to blokker som er tomme, en ødelagt og en i orden. Skal dra den med på jobben i morgen og vaske den litt.. Og til min store overaskelse så ser det ut som den har blitt overhalt en gang tidligere, råde og veivlagerene var strøkne, minimalt med slitasje på dem. Veivlagerene ligger oppå her: Ellers så har jeg fått veldig mange 1.6l gti motordeler, så vis noen trenger så skrik ut, jeg har ikke brukt for dem: På fredag skal veiva til kontroll og polering, Så da finner jeg ut hvilke lagere jeg skal ha, så det blir da bestilt på fredag. Da bestiller jeg også alle pankinger og strekkbolter. Så er det bare den "letteste" delen av jobben igjenn. sette alt sammen Da rinte fyren meg med viva i dag, og sa at den var innen for målene, og at jeg fint kunne bruke standar lagere Han var hyggelig i pris også, betalte mindre en en pakke med fine sokker koster Raste bort på Reko, hvor jeg fikk noen hyggelige rabater gjennom jobben, og kjøpte: - Slipesett til toppen - Kpmplett pakningsett sett til blokka - Rådelagere - Veivalgere - Stempelringer - Strekkbolter dette kom på 3501,- Mindre enn hva jeg hadde forventet. Så i helgen skal jeg skru tror jeg he he.. Har jaggu klart og gjøre noe i dag også Fikk jo viva på fredag, og har alle lagere og pakninger. Så la i veivlagere i blokka, og slapp veiva nedi: Så brukte jeg slik "plastelina" tråd til og måle klaring mellom lager og veiva, Kuttet den i passende bildet og la dem oppå viva, så skrudde jeg lagerbukkene på viva med riktig moment, for så og skru dem av igjenn. Da hadde denne tråden blitt skvist utover og da kan man se hvor mye klaring det er: Fikk honet sylynderforingene: Så byttet jeg stemperinger, og o-ringer på sylynderforingene og begynnte og tre dem nedi: Det er veldig trilfredstillende og se at delene kommer sammen igjenn Hadde håpet og så ferdig blokka nå i helgen, men får se hvor langt jeg kommer, og om det blir noe porting av toppen Fribbz slår til igjenn Har stått noen timer i loven i dag. Og blokka er ferdig Leverte toppen til porting i dag, og får den tilbake på onsdag håper jeg. Bilder fra dagen: Fikk dyttet nedi resten av stemplene, lånte litt verktøy fra jobben til den oppgaven, Slå dem ned litt lett med hamer og en plankebil imellom, for man skal ikke ha metall mot matall har jeg hørt. Her døtter jeg nedi et rådelager, målte klaringen på den på samme måte som jeg gjorde på veiva i noen poster tidligere: Rådene skulle trekkes til med grader, så det lånte jeg også verktøy til fra jobben: Så fikk jeg på oljepumpa og deksjelet foran den, byttet også tetning til viva, klunderet mye med oljapumpa, men den passet til slutt Så var det på med bunnpanna, og da var blokka klar Lagde meg noen "braketter" på jobben i dag til og holde fast sylynderforingene: Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Dette blir knall! Gleder meg til å se den ferdig, må ta en titt, da jeg bor i Ski;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå