aspic Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Hei! Broderen min er i militæret og av den grunn leiter han etter ein bærbar pc. Han har satt eit tak på 7000 kr, ettersom han ikkje er så veldig datainteressert. Den skal brukast mest for filmsjåing, men òg litt casual gaming. Spel som då må flyte fint er f.eks.: Warcraft 3 & TFT Counter-Strike Source og HL2 GTA San Andreas Battlefield 2 Sidan han skal sjå ein del film, må ein god og romsleg harddisk vere med. Ja, de forstår poenget mitt. Eg har så lite peiling på skjermkort i bærbare at eg nærast er redd for å anbefale noko. Nokon som kan kome med forslag til evt. bærbar som vil passe fint? Lenke til kommentar
riroil Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Få han til å hive på en tusing til. HP DV9675 med HD-DVD Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Denne er ikke så dum, passer fint til litt casual gaming. https://prisguiden.no/product.php?productId=91041 Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Riroil: Såg fin ut den, men kva skal ein med HD-DVD? =p Eg sat sjølv opp eit lite oppsett vha. dell sine sider, utgongspunkt i XPS M1530: Intel® Core™ 2 Duo Processor T5750 (2.00 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB L2 cache) 3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024] 250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne Korleis ser dette ut? Pris på 7,540.00 kr. Lenke til kommentar
glennviruzz1 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Dell xps er en ganske god maskin. oppsettet ser fint ut, men ville lagt inn 330 kr og gått for T7250 CPU'en;) Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Hmm.. Får høyre med han som styrer budsjettet, ettersom eg allerede har overgått max-grensa Men skjermkortet duger altså? Lenke til kommentar
glennviruzz1 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Her er en video av en som spiller COD4 på high. det ser fint ut. og COD4 krever mer enn css. så i hvertfall css vil kunen kjøre fint, og sikkert battlefield 2 også: men husk, hvis det ser ut som det lagger på videon er det pga. han filmer med "Fraps", og da begynner spillet og hakke veldig etterhvert. så ja.. skjermkortet er greit Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Ting såg veldig greit ut der ja. Kor lang leveringstid må ein forvente frå Dell då? Det stod at alle ting skal vere inne på lager osv. Så er det nokon som har erfaring med dette? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Jeg har akkurat (før idag) bestilt samme PC selv. Nesten, bare med dette oppsettet: Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer) 15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™ 3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024] 250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare 6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t) Dette kom egentlig på 8300, men det finnes en side med rabattkuponger. Her. Da kom den på 7500. Så visst du Tar litt dårligere prosessor enn min og den dårligste skjermen, kommer den under 7000. OBS: Nåværende kupongkode går ut på onsdag, så dere må skyndte dere. Det kommer en ny etterhvert, da. Angående leveringstid. Etter at alt var bestilt og betalt, kunne jeg gå inn på side der det stod en estimert leveringstid. 3 uker fram tid var den datoen. Altså 2. Juni. Regner med at de kanskje setter en tid 3 uker frem i tid fra bestilling. Endret 12. mai 2008 av Knewt Lenke til kommentar
glennviruzz1 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Usikker. Dell ligger i Oslo, og hvis du er usikker, og har evt spørsmål, så kan du bare maile dem Endret 12. mai 2008 av glennviruzz1 Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Eg bestilte heilt lik, berre litt dårlegare prosessor. Hadde akkurat bestilt når eg såg den rabattkupongen din =/ Jaja.. Det endte på 7800 kr eller noko. Men 3 uker fram i tid?! Hadde håpa han fekk den i løpet av veka, i og med at han reiser opp igjen til militæret etter neste helg.. =/ Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Dell sitter en leveringstid som er langt frem i tid for å være sikker på å kunne levere i tide. Når jeg kjøpte samme data som deg, bare med bedre specs , fikk jeg også en leveringstid som var 4 uker frem i tid. Men to dager etter at jeg hadde bestilt, var data ferdig og sendt til Schenker(ekspotør). Da fikk jeg en ny antatt leveringstid, tre uker før den først antatte leveringstiden. Hos Schenker lå den i København en stund, grunnet helligdag(1 mai) og kom til Alnabru 2.mai. På mandagen etter helgen ble den sendt til Bergen og ble kjørt ut til meg samme dag, på kveldstid. En liten solskinnshistorie Håper det var til hjelp Glennviruzz1: Dataene blir ikke sendt fra Norge, men fra Danmark. Dataene er ikke ferdig produsert heller når du bestiller. Endret 12. mai 2008 av nypis Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Kor mange dagar totalt då nypis? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Pjoh. Var redd for at det faktisk kom til å ta 3 uker. Håper jeg hvertfall får den i løpet av neste uke. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Bestilte 27.04(en søndag, seint på kvelden) og hadde den 5.05, altså tok det nøyaktig en uke. Lenke til kommentar
glennviruzz1 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Glennviruzz1: Dataene blir ikke sendt fra Norge, men fra Danmark. Dataene er ikke ferdig produsert heller når du bestiller. Er fullt klar over at dem ikke blir sendt fra Norge, og det har jeg heller ikke skrevet. OT: håper broren din blir fornøyd:) Lenke til kommentar
hp85 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Dell sitter en leveringstid som er langt frem i tid for å være sikker på å kunne levere i tide. Når jeg kjøpte samme data som deg, bare med bedre specs , fikk jeg også en leveringstid som var 4 uker frem i tid. Men to dager etter at jeg hadde bestilt, var data ferdig og sendt til Schenker(ekspotør). Da fikk jeg en ny antatt leveringstid, tre uker før den først antatte leveringstiden. Hos Schenker lå den i København en stund, grunnet helligdag(1 mai) og kom til Alnabru 2.mai. På mandagen etter helgen ble den sendt til Bergen og ble kjørt ut til meg samme dag, på kveldstid. En liten solskinnshistorie Håper det var til hjelp Glennviruzz1: Dataene blir ikke sendt fra Norge, men fra Danmark. Dataene er ikke ferdig produsert heller når du bestiller. vet du om det er mulig å få oppleve nok en slik solskinnshistorie? sjekket ut dette med leveringen, og her ser det jo ut som om det ikke er noe ekstra ventetid..eller kanskje jeg tar feil? Endret 13. mai 2008 av hp85 Lenke til kommentar
OlaStandal Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 LOL, gode forslag asså, men herregud:D Det er tilbud på elprice for tiden... Acer Aspire 5920g... Denne får du for 6999,- Den er kjempebra til denne prisen, bedre pris/ytelse killer fins ikke for tiden:D eller ville eg anbefalt deg og se på multicom.no sine sider:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå