hvidsten15 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Har funnet ut at grunnen(tror jeg) til at livecd og installasjon ikke funker for meg er at på sørbrikka mi(ich9) så er det brukt 3.parts chip for pata styringen og den er antageligvis ikke støttet av linux kjernen native. Jeg kan altså ikke installere via boot pga av at linux ikke kan bruke dvd-drevet mitt. Hvordan fikser jeg det slik at jeg kan boote og installere fra en usb disk? Hvordan skal f.eks filene være, er det bare å pakke ut cd-imaget i ei mappe og kjøre install eller hva? Noen som vet hvordan jeg skal gjøre dette? Endret 13. mai 2008 av .::BaNdiT::. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Så ikke denne tråden, så jeg svarte i den andre. Legger inn link til guide her også. Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Så ikke denne tråden, så jeg svarte i den andre. Legger inn link til guide her også. Takker for guiden, men får det ikke til å funke: Står at en skal bruke syslinux for å montere en bootloader på minnepennen men får ikke programmet til å virke. Prøver å starte syslinux.exe som ligger i win32 mappa men den bare blinker så lukker den seg. Har prøvd å kjøre den som administrator og tatt vekk haka under "beskytt dataene og datamaskinen for uatorisert tilgang" men det nekter og kjøre . btw: kjører i win xp *PRØVER Å SAMLE ALLE DISSE SPØRSMÅLA I EN NY TRÅD: Link til ny tråd Endret 13. mai 2008 av .::BaNdiT::. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå