Gå til innhold

objektiv til nikon d70

Gjest Slettet+981723894

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981723894

hei,

jeg vurderer å kjøpe nytt objektiv til mitt nikon d70 kamera, men trenger noen tips.

det må helst være ei linse me god lysstyrke, f2,8.

linsa må også ha litt vidvinkel, med som ca 19mm eller mindre. det bør også være litt zoom, kanskje opp til 60,70 eller 80mm.

prisklassen bør være rundt 4-6000 kr.

noen som har noen forslag eller erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med de kravene du har satt har du ingen alternativ.

Med litt justering kan du likevel få noe som kan nærme seg hva du er ute etter:

Sigma 18-50mm f2.8

Tamron 17-55mm f2.8

Nikkor 17-55mm f2.8 (brukt, men er i en annen klasse likevel på byggkvalitet)

Er tele absolutt viktigst må du i såfall vurdere andre objektiver. 24-70mm f2.8 fra Nikon vil dog sette deg tilbake 13000,-

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723894

takk for svar.

Nikon 16-85 f/3,5-5,6 linsa såg bra ut, er det noen som har noen erfaringer med denne linsa?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nylig Nikon 16-85mm i USA for å ha et normal/ferieobjektiv til D200 og er veldig fornøyd sålangt.

Objektivet er veldig skarpt selv ved største blender (som dog ikke er så stor) og tar godt utbytte av oppløsningen på kameraet (10 MP).

Zoomområdet er veldig hendig, og bildestabilisatoren er god å ha i dårlig lys. Byggekvaliteten er også god. Merkbart bedre enn f.eks. Nikon 18-70mm som det er naturlig å sammenligne med.

Og selv om det ikke er så lyssterkt er det mulig å få til fine portretter hvis man zoomer inn.

Største ulempe er at det er en del fordreining ved 16mm som ofte syns når man tar bilder av bygninger o.l. Mulig at nyeste versjon av gratisprogrammet PTLENS fikser dette.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd og er ikke redd for å annbefale objektivet til andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...