Spinx Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Som tittelen sier har jeg nettopp kjøpt meg nye deler til pcen, Gainward 9800GTX Asus P5K hovedkort Intell E8400 og 2gb Crucial Ram Når jeg hadde satt sammen pcen fikk jeg Ntldr feilen men fant fort ut av hva som var feilen hardisken stod på slave og cd-rommen som master, bytta om og det funka. Så formaterte jeg C disken og la in XP på nytt. Alt gikk helt feilfritt, la in drivere, koblet til SATA disken min og begynnte å spille. Men etter bare en liten stund fikk jeg problemer, først begynnte pcen å lagge noe sykt hver gang jeg tabba et vindu, spiller crysis på fult med null lagg men så fort jeg skal tabbe ned et spill eller Mozilla så lagger det noe sykt. Så i går kveld når jeg satt å spilte crysis så skulle jeg tabbe det ned, og det begynte å lagge igjen, men denne gangen ble det aldri ferdig å lagge og det kom bluescreen istede. Nå funker ikke pcen i det hele tatt. kan ikke åpne noen programmer i windows og etter ca 5min får jeg bluescreen. Noen som har noen ideer om hva som er galt? Endret 19. mai 2008 av Spinx Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 ¨det finnes forsellige moduser for sata kontrollern. er litt usikker på hva de heter fornoe. men kjør "ide" modus fra biosen så kan det hende at det orner seg! Lenke til kommentar
Spinx Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Skjekka, SATA disken står i IDE, men kan dette være fordi pcen får for lite strøm? Har en 460W PSU? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 hva leverer psu'en på 12v ? eks. 12v 16a= 192w Lenke til kommentar
Spinx Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 PSU'en leverer max 15Amp på 12v Men pcen kjører nå helt fint i safe Mode da, stått på nå i 40min uten bluescreen. vet ikke om dette er normal da Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 den leverer MYE mindre en nødvendig for dine deler. skjermkortet alene klarer nesten å makse ut psu'en! det er mange tråder der forlk spør om tips til psu. bruk søk funksjonen! mitt tips på psu merke er cossair Lenke til kommentar
Spinx Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Ok, så du tror altså at dette kan være grunnen til at jeg får blueScreen? =) Da må jeg vel innom å kjøpe meg en ny PSU i morra da. Takk for hjelpen, håper det funker. Og hvis noen andre har noen tips til hva som kan være galt er det bare å poste, er jo verdt å prøve. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 ting som bruker av 12v linja di er CPU=65w max uklokka. hovedkortet bruker av den.. sikkert over 15w. skjermkortet bruker over 100w og da er vi allerede over 15a på 12v linja. Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 ting som bruker av 12v linja di er CPU=65w max uklokka. hovedkortet bruker av den.. sikkert over 15w. skjermkortet bruker over 100w og da er vi allerede over 15a på 12v linja. skaff deg noe med litt mere power a ,, det er det skyldige! selv har jeg over 111Ampeer på 12v railene mine samla , Lenke til kommentar
Spinx Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) ok, da skal jeg skaffe meg ny PSU, Men nå leste jeg på PSU boksen og så at det står +12v1 15A og +12V2 15A Betyr dette at det er 2 kurser på en måte? så hvis jeg fordeler de utover så kan det jo kanskje funke? En liten anna ting jeg lurer på, SATA disken min, burde jeg koble den til SATA strøm kabel eller sånn vanelig 4Pins? har det noe å si? Endret 12. mai 2008 av Spinx Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 det betyr at du har 2 12v ja. om de hadde blitt helt likt belasta hadde du hatt 30a på 12v. noe som fremdeles er i minste laget for din pc konfigrasjon. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Har sett på noen reviews av 9800GTX/Total System Power Consumtion, bl.a. på Tom's Hardware; "What that means is that a brand-name 350 W power-supply will be enough to feed a system based on this card." > Toms Hardware (setup Asus P5E3(Intel X38), Core 2 Quad Qx6850, Crucial 2x1 GB DDR3 1333MHz) Såsant strømforsyninga er av et godt merke og ikke noe jalla-lureri med uriktig oppgitt ytelse, ser det ut som trådstarters 460W burde være "mer enn nok" Mulig problemet er hvordan han har koblet strømmen(adaptere), dvs. disse 2x6pin PCIe strømkontaktene som kortet krever Lenke til kommentar
Spinx Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 PCI-E kontaktene har jeg 1 fra PSU-en orginalt og en adapter som jeg har koblet til 4pins 12V? Hva kan være galt her? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 problemet starta når du kobla til en sata disk.. prøv å velg en ny sataport på hovedkortet. det er mest sansynlig 2 stk som har annen farge en resten. de er til raid. velg de andre. Lenke til kommentar
Spinx Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Hmm tror ikke hovedkortet mitt har Raid, har satt den i SATA slott 1 som det stod i manualene, men pcen funker jo helt fint i sikkerhetsmodus( bare nettverket som ikke funker :S) Kan det kanskje være at jeg har fått noen driver som ikke funker eller noe sånt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå