Hugbees Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg har en jobb som krever at jeg til tider ringer bergensere. Etter nesten hver eneste samtale sitter jeg med inntrykket at den jeg snakket med var et skikkelig rasshøl. De er sure, skrikete, overlegne og blærete. Noen andre som har denne erfaringen. Det har ingenting med meg eller det jeg skal snakke om å gjøre, for jeg snakker med kunder over store deler av landet som stort sett alltid er kjempehyggelige. jobber forresten ikke med telefonsalg, det er bedriftkunder som firmaet mitt har kontrakt med jeg snakker med. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Hehe, det er vel det samme utvalget av bedriftkunder du ringer i Bergen hver gang da, eller? Jeg er østlending og jobber i Bergen, og snakker naturlig nok med bergensere hele tiden. Utsagnet ditt er en voldsom generalisering, ikke noe særlig mer. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg har en helt annen oppfattelse. Bergensere må være et av de hyggeligste folkeslagene jeg noen gang har møtt. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Bergensere er kule, men jeg har en følelse av at de legger litt om når de snakker i tellefonen, i alle fall gjør min far det.. Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Ja klart det er en generalisering, jeg snakker generellt om alle de bergenserne jeg har snakket med. tror ikke jeg har snakket med samme personen to ganger enda, likevel er alle samtalene stort sett like kjipe. at de legger om når de snakker i telefonen er godt mulig. de jeg har snakket med ansikt til ansikt har vært helt ok. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Haha, eg e bergænser og e kjempe hyggelig =) Neida, er sant det. Finnes nok noen som er slik, men det går nok for hele landet. Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Føler det er en liten overvekt av dem bergen da men. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Føler det er en liten overvekt av dem bergen da men. Altså, jeg jobber i butikk ved siden skolen og ja. Stortsett så er de sinte, sure, lei og irriterte. Et fåtall som er koselige. Føler at hvis man ikke er bergenser selv er det lett å ta seg nær av alt, når man ikke vet at det er sånn alle er til vanlig Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Kan komme med et eksempel fra sist jeg var i Bergen. Skulle finne fram til et sted, og vi gikk rundt og lette. Istedet for at vi spør noen om hjelp, kommer dem jo selv bort og spør om de kan hjelpe oss. Hvor ellers i landet opplever man dette? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Haha, jeg har gjort det også. Jeg ringte rutetelefonen for et eldre pensjonistpar i fra england. Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Vel jeg har gjort det og jeg bor ikke i bergen. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Det har nok med vêret å gjer. Mykje regn og anna styggevêr gjer at ein kjem i dårleg humør. Lenke til kommentar
Rexbatov Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Sur nedbør jeg dem sur vettu. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Sur nedbør jeg dem sur vettu. Fantastisk humor Lenke til kommentar
Rexbatov Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Hehe, ble litt overrasket over at jeg sa det selv. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Jeg mener at VI bergensere er ganske hyggelige jeg Selv er jeg vant til været, men blir selvsagt glad når det fine været kommer, sånn som i dag Dessuten er det ikke alle østlendinger som er så hyggelige på tlf heller, og det er enkelte som ikke liker å snakke med trøtte østlendinger Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Ja de bergenserne jeg har snakket med ansikt til ansikt har vært trivlig alle sammen, men som sagt er det noe helt annet når jeg snakker med dem i telefonen. Tror det er noe i det goliatmo sier at dere legger om når dere er i telefonen. Mener selfølgelig ikke at absolutt ALLE bergensere er kjipe i telefonen og er fullt klar over at kjipe mennesker finnes spredt over hele landet. men mener helt klart det er et mønster Selv om folk sikkert har skjønt det må jeg også si at dette er ikke en "mobbe-bergenseretråd". Prøver bare å skjønne hvorfor ting er som de er. bra du fikk fint vær i dag vbjornevik =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå