Zephyr Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Da var tiden kommet for å oppgradere serveren hjemme og jeg datt da rett på et 771 system. Handlekurven ligger her Asus kortet har jeg hvertfall ikke hørt noe dårlig om, men hvis noen har det så si fra. Satte opp en Xeon 5420. Skal vel holde til det meste, og hvis ikke så kjøper man en til. 4G minne får holde i starten. Kommer vel 4G til tenker jeg. Diskene er Samsung. Har i overkant av 30 Samsung disker hjemme nå og har ikke hatt noen problemer med disse. I tillegg er de jo BILLIG nå!! Dette skal stå i et I&S 4U rackkabinett med en Rocketraid 2240 16 ports kontroller til diskene. Ser dette ut som et greit oppsett? Noe jeg har glemt eller burde forandre? Lenke til kommentar
Deezire Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Var jeg deg ville jeg gått for et oppsett med Socket 775, mye mer bang for bucks, og du kommer aldri til å trenge 2xQuad-core i en hjemmeserver, uavhengig av hvor mange virtuelle servere du noen gang kommer til å kjøre på den. Fokuser heller på kontroller og minne fremfor et flerprosessorsystem. Gode tips: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344556 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334048 Hovedkortet jeg linket til støtter riktignok maks 8GB minne, men innen du har bruk for så mye minne så er nok systemet utdatert uansett. Har selv brukt dette hovedkortet i fler servere, og det er en del av server-serien til Asus. Full støtte for Linux, FreeBSD, Windows og XenServer. Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Glemte visst å ta med en liten ting her. Kontrolleren er PCI-X. Er vel bare server-hovedkort som har det vel? EDIT: Det var det ikke nei Tror nok uansett at jeg vil gå for et 771 system da de også er latterlig billig nå. Med bare en tusing forskjell så er valget klart. Endret 12. mai 2008 av Zephyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå