PIIIpower Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 1. Hvor i regestry setter jeg passord til oppkoblingen. Kryss-boksen for "lagre passord" er grå, så jeg får ikke haket av. 2. Hvordan setter jeg opp maskinen til å koble seg automatisk opp i oppstarten 3. Hvordan forhindrer jeg autologout. ..:: for at ingen skal missforstå; jeg har ikke ADSL fra telenor. Men jeg må hjelpe en stakkars f@en som har det::.. Lenke til kommentar
Absorb Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hvordan operativsystem bruker du? Dersom det er et windows system skal det holde lenge å benytte de verktøyene som er for internett på kontrollpanelet. Knoting i registry bør vel neppe være nødvendig her... Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 TeleHor aDSL er lagt med samme måte som Dialup opp kobling, dvs at du MÅ trykke på telenor iconet når du er i windows.... TeleHor er de eneste som bruker dette systemet blandt bredbånds leverandørene på markedet i norge Lenke til kommentar
Absorb Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Det er riktig at man enklest kobler til internett ved bruk av "dial-up" rammeverket når man har abbonement av denne typen. Telenor aDSL er lagt med samme måte som Dialup opp kobling, dvs at du MÅ trykke på telenor iconet når du er i windows.... Dette stemmer ikke... Her kommer min anbefaling om hva du bør gjøre: 1. Kast telenor-CD'en i søpla 2. Last ned RASPPPOE http://www.raspppoe.com/ PS! Les installasjonsveiledningen 3. Innstaller RASPPPOE 4. Sett oppkoblingen du lagde til standard og kryss av for at den skal ringe opp ved behov 5. Dersom du ønsker konstant oppkobling følger du bruksanvisningen (readme fila) for RASPPPOE i kapittel 5.6. Min erfaring tilsier i alle fall at dette bør fungere uten problemer, og med høyere hastighet enn det du oppnår ved bruk av standard PPPOE som er implementert i windows Lykke til[/url] Lenke til kommentar
sammy70 Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 2. Hvordan setter jeg opp maskinen til å koble seg automatisk opp i oppstarten En stund siden jeg benyttet meg av cd'n som fulgte med, men mener å huske du kunne gå inn på options et sted der og hake av for oppkobling i starten. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 ok, win 98se, drivere lastet ned fra nettet, ikke TN. Men får fortsatt ikke huket av for passord. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 ok, win 98se, drivere lastet ned fra nettet, ikke TN. Men får fortsatt ikke huket av for passord. Du må vel ha klient for microsoft nettverk innstallert i kontrollpanel > Nettverk for og få lagre passordet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå