Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Hei! Med bakgrunn i lav dollarkurs og billig levering fra Moosejaw har jeg bestilt en Forerunner 405 ... Retrospektivt har jeg dog begynt å bekymre meg for om kartprogramvaren etc. vil fungere bra når den benyttes i Europa? Garmin har et system hvor tracket automatisk lastes opp til deres nettserver. Noen som har input ift. dette? Mvh. Tor Hogne Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hei! Med bakgrunn i lav dollarkurs og billig levering fra Moosejaw har jeg bestilt en Forerunner 405 ... Retrospektivt har jeg dog begynt å bekymre meg for om kartprogramvaren etc. vil fungere bra når den benyttes i Europa? Garmin har et system hvor tracket automatisk lastes opp til deres nettserver. Noen som har input ift. dette? Mvh. Tor Hogne Vel, jeg vet ikke så mye om dette. Men hva hvis du var en amerikaner som flyttet til Europa forå jobbe der en 2-3 år. Skulle du da ikke kunne kjøpe kart over Europa fordi du oppholdt deg der? (eller motsatt) Jeg TROR derfor det ikke burde være et problem. Men kanskje noen andre her har direkte erfaringer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hei! Med bakgrunn i lav dollarkurs og billig levering fra Moosejaw har jeg bestilt en Forerunner 405 ... Retrospektivt har jeg dog begynt å bekymre meg for om kartprogramvaren etc. vil fungere bra når den benyttes i Europa? Garmin har et system hvor tracket automatisk lastes opp til deres nettserver. Noen som har input ift. dette? Mvh. Tor Hogne Vel, jeg vet ikke så mye om dette. Men hva hvis du var en amerikaner som flyttet til Europa forå jobbe der en 2-3 år. Skulle du da ikke kunne kjøpe kart over Europa fordi du oppholdt deg der? (eller motsatt) Jeg TROR derfor det ikke burde være et problem. Men kanskje noen andre her har direkte erfaringer? Heisann! Endte opp med å kjøpe en 405 fra en norsk butikk (tror det var xd.no)! Forholdsvis rimelig (2600.-) ift. USA (ca. 1800). I sistnevnte tilfelle risikerer man også å måtte betale moms hvis man ikke plukker den opp selv i USA. Har også forstått det slik at Garmin Norge er temmelig restriktive ift. å ta imot garanti-/reperasjonssaker hvis enheter har blitt gråimportert, så alt-i-alt tør jeg påstå at det er like greit å kjøpe den i Norge ... Ift. enheten har jeg bare positive ting å komme med. Alle komponentene virker til å holde svært høy kvalitet, og responstid, batterilevetid, menyer, stabilitet etc. er generelt meget tilfredsstillende. Finner den heller ikke for stor, og har etterhvert begynt å bruke den som vanlig armbåndsur. Benytter selv ikke medfølgende programvare, da jeg synes at denne var godt under middels ift. hva man kan forvente i dag. Bruker selv et Mac-program som heter Ascent (ca. 200 kr), som ligger i en helt annen liga (se vedlagte skjermskudd). Pulsmåleren er også herlig, og kobler seg problemfritt opp mot klokken idet den tas på. Gir svært konsistente resultater og hopper/glipper aldri. Mvh. TH PS: Statestikkviseren har blitt klippet delvis bort i bilde 2 beklageligvis. Orker dog ikke ta nytt skjermbilde PSS: Høykvalitetsversjon av bildene finnes på http://mt15.quickshareit.com/gallery/view/857e7023 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå