saluttknall Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Hei! Har i det siste blitt helt betatt av enkelte av orgel-soloene Ray Manzarek produserte for The Doors og har lyst på anbefaling for liknende musikk. Liker spesielt soloene i Light my fire, The End og When the Musics over. Enkelte av The Animals's soloer ganske godt. Noen som har forslag Endret 12. mai 2008 av saluttknall Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 live-versjon av eric claptons old love. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Wow, en likesinnet! Jeg simpelten elsker disse soloene og spillet til Manzarek akkopagnert av Kriegers strengedribling, men jeg har ikke vært i stand til å finne lignende band sånn sett. Du kan jo kjøpe noen av live-opptakene, de har jo lengre soloer og er generelt utvidet. Alternetivt høre på klassisk musikk, tror han har hentet litt inspirasjon derfra; Bach har jo noen flotte sanger. Edit: Pink Floyd har jo npoen ganske deilige soloer som f.eks starten på Sheep, men disse er spilt på elektrisk piano, tror det må være Fender Rhodes, mot Manzareks Vox Continental og G101, så det blir litt nærmere Riders on The Storm eller The Crystal Ship. På de tidligere sangene til Pink Floyd er det likevel brukt Vox/Farfisa som gir en ganske lignende lyd, skjønt, sammenlignet med The Doors så har Pink Floyd et mye mørkere og kanskje sentimentalt lydbilde enn dem. Ikke det at jeg ikke setter pris på dem, sangene til Pink Floyd slår the Doors flatt ut på vakkerhet i mine øyne. Endret 22. juni 2008 av Garanti Lenke til kommentar
noodles Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 The Bakerton Group. Det er utan vokalist. Dei har gjeve ut ei plate. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Om du vil ha noen skikkelige lange og heftige keyboardsoloer, så bør du sjekke opp et band som heter Warmen! Lenke til kommentar
NiceViolence Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Yes - Roundabout Heftig heftig Lenke til kommentar
Såni Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Deep Purple - Child in TIme The Doors - Riders on the Storm Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Du bør sjekke ut Wendy Carlos. Hu er mest kjent for soundtracket til filmen A Clockwork Orange og videre kjent for å tolket Bach med moog'en. Tøffe greier. Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Jeg vil også anbefale Child in Time - Deep Purple. Skikkelig flott sang Endret 26. januar 2009 av erlendo89 Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 The Stranglers har jo noen lengre keyboardpartier som jeg, som ikke har peiling på keyboard/piano, synes at er temmelig kule. Feks "Walk On By" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå