Gå til innhold

Låter med lange, heftige Keyboard/orgel-soloer

Anbefalte innlegg

Hei! Har i det siste blitt helt betatt av enkelte av orgel-soloene Ray Manzarek produserte for The Doors og har lyst på anbefaling for liknende musikk. Liker spesielt soloene i Light my fire, The End og When the Musics over. Enkelte av The Animals's soloer ganske godt. Noen som har forslag

Endret av saluttknall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Wow, en likesinnet! Jeg simpelten elsker disse soloene og spillet til Manzarek akkopagnert av Kriegers strengedribling, men jeg har ikke vært i stand til å finne lignende band sånn sett. Du kan jo kjøpe noen av live-opptakene, de har jo lengre soloer og er generelt utvidet. Alternetivt høre på klassisk musikk, tror han har hentet litt inspirasjon derfra; Bach har jo noen flotte sanger.

Edit: Pink Floyd har jo npoen ganske deilige soloer som f.eks starten på Sheep, men disse er spilt på elektrisk piano, tror det må være Fender Rhodes, mot Manzareks Vox Continental og G101, så det blir litt nærmere Riders on The Storm eller The Crystal Ship. På de tidligere sangene til Pink Floyd er det likevel brukt Vox/Farfisa som gir en ganske lignende lyd, skjønt, sammenlignet med The Doors så har Pink Floyd et mye mørkere og kanskje sentimentalt lydbilde enn dem. Ikke det at jeg ikke setter pris på dem, sangene til Pink Floyd slår the Doors flatt ut på vakkerhet i mine øyne.

Endret av Garanti
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...