Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med mareritt og svimmelhet

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei!

Jeg har den siste måneden slitt mer og mer med søvn og tretthet.

Det har seg slik;

Jeg har de 2 samme marerittene som går igjen. Men de to kommer annehver dag, uten unntak.

Jeg har aldri slitt med mareritt noe gang, og jeg vet heller ikke hvorfor dette er et mareritt, men jeg opplever det som veldig skremmende, og jeg våkner helt svett hver natt.

Jeg har også begynt å bli svimmel til tider. På skolen, plutselig blir jeg veldig svimmel, men det går kjapt over igjen (par minutter). Dette kommer noen ganger daglig.

Av denne grunnen, har jeg heller ikke noe spesielt lyst til å legge meg om kveldene, for jeg vet at jeg får det marerittet i natt.

Marerittene er så teite at det nesten er flaut, og jeg aner ikek hvorfor det er skummelt.

I dag vil jeg f.eks være inne i en form for en boble. MEns jeg er der, så hører jeg en mannstemme, som sier et eller annet, men jeg klarer å få med meg hva det er. Når dette har skjedd, våkner jeg med munn og nese grad ned i puta, slik at jeg ikke får pustet og jeg er helt svett.

I morgen blir jeg holdt under vann, og den samme stemmen kommer igjen, men jeg hører ikke hva han sier.

Jeg har vurdert å gå til legen snart, men jeg har liksom tenkt at det skulle gå over av seg selv. Jeg har ikke funnet noe om det på nettet heller.

Er det noen som vet hva dette er? Hva kalles det?

Takk for hjelp :) Er 15 år

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke uvanlig å gå gjennom perioder med mareritt og slikt når man er i puberteten. Det er mange endringer i kroppen, og noen ganger blir dette resultatet. Det er nok dessverre ikke så mye å gjøre noe med.

Når det kommer til svimmelhet var jeg plaget av tidligere. Ble sendt til legen flere ganger. Gym-læreren min var sikker på at jeg hadde jernmangel eller noe slikt. Etter flere ganger inn for å ta alle mulige tester var det ingen som fant noen feil, og konkluderte med at det hadde med hormoner å gjøre. Så lenge det ikke ble et alvorlig problem, så gadd vi ikke gjøre noe mer med det, og dette gikk over av seg selv etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...