Gå til innhold

Hjelp...


Anbefalte innlegg

Har satt inne en 200gb WD disk i servern min

 

Problemet er at jeg ikke får formatert disken... Den er koblet til et ide kontroller kort...

 

 

Mitt spørsmål er så: Skal denne disken være master eller slave, når den er koblet til ide kortet? den er 3 disken i maskina...

 

Håper på et raskt svar...

 

Sasund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den står alene på en IDE kabel skal den være master. Hvis den står sammen med en annen skal den være det den andre ikke er, hvis du skjønner :wink:

hvis master/slave er som det skal være skal den være klar til formtering. Bruk fdisk eller partition magic til det.

Lenke til kommentar

Du skriver at du ikke får formatert disken din...betyr det at systemet ditt identifiserer disken, at den fremkommer i BIOS evt også i OS ?

 

Eller er det slik at den ikke vises noen som helst steder.

 

Når du skriver at du ikke får formatert disken, så vil det si at den allerede er partisjonert...eller hva ????

Lenke til kommentar

før du kan formatere disken må den partisjoneres, dette gjør du for eks. via en win98 oppstartsdiskett, deretter kjører du fdisk og oppretter en priminer DOS partisjon.

når du er ferdig med dette må du starte maskinen på nytt og deretter formatere den.

 

Mvh, Jan Erik

 

btw: fin topic :-?

Lenke til kommentar

Disken kommer opp i OS-et, som er 2000 server. Jeg får også laget en partisjon av disken, men når jeg skal formatere den... Så stoppes formateringen og det kommer en feilmelding om at hele volumet på disken ikke kunne formateres...

 

Serven har 3 disker, de to første er koblet på ide porten på hovedkortet med master og slave...

 

Skal da disk nr. 3 som er koblet på ide kontroller kortet være master? eller slave?

 

Jumperne står nå til slave...

 

Er dette riktig?

 

Takker for all hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...