Gå til innhold

Vil religiøse fanatikere ødelegge jorda?

Anbefalte innlegg

"Jeg liker ikke ordet terrorist. Men alle muslimer er farlige fordi de liker det som står i Koranen."

Du har ingen grunnlag for å hevde at alle muslimer er farlige fordi de liker det som står i Koranen. På samme måte kan vel en si om kristne? Poenget mitt er at du ikke må ta alt som står i Koranen bokstavelig og behandle alle muslimer likt, siden alle muslimer er ikke terrorister. Det finnes faktisk Gode muslimer som klarer å ta riktig etiske valg her i livet.

Vesten har mye av skylden på hvorfor Muslimer blir framstilt som de "onde" og "farlige", for det er slettes ikke riktig.

JA!!! Heilt enig, er det eg har prøvd å sagt, men du formulerte det bedre enn meg. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes faktisk Gode muslimer som klarer å ta riktig etiske valg her i livet.

Deriblant å velge bort store deler av islams doktrine.

Yep, akkurat som neo-kristene som velger å se bort ifra 99% av gamle testamentet. For min del så respekterer jeg islamister FORDI de tar alt bokstavelig, dersom du skal tro at en 2000 år gammel bok inneholder en gudegitt objektiv moral så nytter det ikke å velge å vrake. På en annen side så viser de ganske tydelig alt som er galt med religion, og får meg egentlig til å spørre hvorfor neo-kristene som velger og vraker i bibelen - fortsatt VELGER å følge noen av budene, da er det jo ikke lenger en objektiv moral.

On topic:

Ja, i og med at selve prosessen med å ødelegge jorden krever en god del irrasjonelle valg, så må det gjøres av religiøse fanatikere eller fanatikere av et annet slag (finnes det noen?). Kanskje militante ateister som begynner å få religion opp i halsen som jeg gjør.

Lenke til kommentar

Min største frykt og den mest plausible måten en storkrig kan starte. Er at terrorister som ikke har noe å tape klarer å smugle inn en "dirty bomb" i et vestlig land og detonere den i en storby. Disse terroristene vil mest sannsynelig følge en ideologi som lover dem gull og klitter i paradis for "dyden" så det er helt klart mulig at fanatikere vil være med på å ødelegge jorda..

Når vi ser på første verdenskrig som startet med skuddene i Sarajevo, er det rart å tenke på hvor lite som skal til...

Lenke til kommentar
Ja, i og med at selve prosessen med å ødelegge jorden krever en god del irrasjonelle valg, så må det gjøres av religiøse fanatikere eller fanatikere av et annet slag (finnes det noen?). Kanskje militante ateister som begynner å få religion opp i halsen som jeg gjør.

Tror ikke det. Selv om jeg også gjerne skulle sett at folk tok til vettet og sluttet med å opprettholde overtro i grand scala er jeg ikke under noen omstedigheter villig til å ta liv for å oppnå dette, langt mindre uskyldige liv, (medmindre de var i ferd med å ta mitt da...). Så militante blir nok aldri ateismen vil jeg tro :)

Men ser vi bort i fra det er det vel bare et tids spørsmål før nut-casene nede i midtøsten faller for fristelsen og nuker israel, eller en eller annen uskyldig by og da spørs det om vi ikke har det gående. Det er utrolig hvor stor og "rettferdig" innflytelse religion har og i de rette kretser er det ikke utenkelig at de vil gå til det skrittet... Bare synd at ikke ALLE er like gale, for da ville det vært veldig fristende å sluppet et par bomber på de kanter i forkant for å slippe et slikt scenario.... :innocent:

Men en kan vel ønske i den ene hånden og drite i den andre og se hvem hånd som fylles mest tenker jeg...

Lenke til kommentar
Også muslimene venter på dommedag så Allah skal fordømme de vantro.

"Alle vil til himmelen men ingen vil dø...." er teksten i en svensk sang for noen år siden og det stemmer vel det. Ingen religiøs TØRR egentlig å HELT stole på at de havner rett til himmels slik jeg ser det.(hvis en ser bort i fra de jomfru kåte, sprengstoff påkledde muslimske feigingene..) De sitter der med tanke fengslet sitt og tenker, " Hva om gud ikke ER helt rettferdig, eller i et dårlig, og ustabilt humør og jeg plutselig står ved ildsjøens glødende ildsmørje med en kull skuffe i labben... Neeeeei, jeg drøyer avgangen herfra jeg.... ".

Har du forresten hørt om IRA mannen som kom opp til perleporten og sankt peter utbrøt; "Her slipper ikke du inn!", når han så IRA mannen, vel vitende om at det ikke var mors beste barn han hadde foran seg. IRA mannen så seg rundt med et lumskt blikk, trakk frakken tettere på seg og svarte, "Ska'kke inn heller, ville bare si at dere har fem minutter på dere til å komme dere ut herfra før det smeller!!"......

:D

Lenke til kommentar
Det finnes faktisk Gode muslimer som klarer å ta riktig etiske valg her i livet.

Deriblant å velge bort store deler av islams doktrine.

Yep, akkurat som neo-kristene som velger å se bort ifra 99% av gamle testamentet. For min del så respekterer jeg islamister FORDI de tar alt bokstavelig, dersom du skal tro at en 2000 år gammel bok inneholder en gudegitt objektiv moral så nytter det ikke å velge å vrake. På en annen side så viser de ganske tydelig alt som er galt med religion, og får meg egentlig til å spørre hvorfor neo-kristene som velger og vraker i bibelen - fortsatt VELGER å følge noen av budene, da er det jo ikke lenger en objektiv moral.

On topic:

Må si meg enig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...