Gå til innhold

Vil religiøse fanatikere ødelegge jorda?

Anbefalte innlegg

Hvor stor er sjansen for at vi får en apokalyptisk verdenskrig som sletter menneskeheten? Christopher Hitchens mener den er stor:

Jeg er selv veldig redd for framtida. Disse menneskene mener alvor med troen sin, og når de får tak i atombomber blir det farlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det kommer til å skje. Religiøse fanatikere deler ikke samme syn på andre religioner som majoriteten av tilhengerene til deres reigion. Derfor tror jeg også at de vil bli nedkjempet av sine egne og andre dersom de starter.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det kommer til å skje. Religiøse fanatikere deler ikke samme syn på andre religioner som majoriteten av tilhengerene til deres reigion. Derfor tror jeg også at de vil bli nedkjempet av sine egne og andre dersom de starter.

Hvis teokratier som Iran får tak i atombomber så kan det bli farlig etter min mening. Presidenten deres har jo klart veldig sterke meninger, og er tilhenger av Islam. Han har blant annet snakket om å fjerne Israel fra kartet. "Heldighvis" er verdenspolitiet (USA) klare for å lage et kreater ut av Iran hvis noe skulle skje.

Hvis det skulle blitt en verdenskrig pga. religion måtte det isåfall vært Islam. Det er svært få "sterke" islamske (befolkning) stater som er i stand til å kunne starte noe særlig rabalder uten å bli overkjørt av de sterkere nasjonene.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar

Jeg vil tro den er liten, men får for eksempel en islamsk-ekstremistisk terrorgruppe tak i atomvåpen, så er sannsynligheten for at dem bruker de mot USA ganske stor, og sjansen for at USA da sender et motangrep av samme størelse, eller større, ganske stor.

For å si det sånn, det kan skje, men jeg vet at menneskeheten kan fint klare å ødelegge seg selv uten "hjelp" fra religion :)

Lenke til kommentar

Det er nok med at en atombombe detoneres på rett sted og alt forsvinner. Så det kommer til enhver tid an på de med knapper. Hvis det skjer i USA får vi håpe på at han eller hun har mer vett enn baller for en gangs skyld. Og ellers.. tja.. Jeg synes ikke det ser så lyst ut jeg.

Skål!

Endret av Hyrutetytetytetur
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Trur egentlig det er USA og oss i vesten som sprer mest fiendskap. Det er klart at noen er sure på oss. Me i vesten spiser 80% av kaken i bursdagsbesøket sjølv om me berre er 20% av befolkningen. Dersom me ikkje er klare til dele med dei fattige (for det er berre spørsmål om tid før dei vil kreve sin del) trur eg 3. verdskrig kan bryte ut.

Lenke til kommentar
Trur egentlig det er USA og oss i vesten som sprer mest fiendskap. Det er klart at noen er sure på oss. Me i vesten spiser 80% av kaken i bursdagsbesøket sjølv om me berre er 20% av befolkningen. Dersom me ikkje er klare til dele med dei fattige (for det er berre spørsmål om tid før dei vil kreve sin del) trur eg 3. verdskrig kan bryte ut.

Tull. Muslimene er mye verre enn oss. De er ikke fattige heller. De som sto bak 11. september var rike.

Lenke til kommentar

Tull. Muslimene er mye verre enn oss. De er ikke fattige heller. De som sto bak 11. september var rike.

Muslimene er verre enn oss?? :dontgetit: Er alle muslimer terrorister som vil ta oss? Det er som å sei at alle kristne står for det samme som Ku Klux klan.

Men det er jo klart at mange folk rundt om i verden er ganske forbanna på oss i vesten. Me trur me eig verda. Tankar heng igjen frå kolonitida då me reiste ut i verda og tilrøva oss rikdommen til andre land. Sjølv etter me hadde "gitt frå oss" koloniane forsatte me å halde kontrollen på dei ved å låne dei pengar dei sleit med å betale tilbake.

Hat henger igjen i fleire generasjoner

Endret av Painapple
Lenke til kommentar
Muslimene er verre enn oss?? :dontgetit: Er alle muslimer terrorister som vil ta oss? Det er som å sei at alle kristne står for det samme som Ku Klux klan.

Men det er jo klart at mange folk rundt om i verden er ganske forbanna på oss i vesten. Me trur me eig verda. Tankar heng igjen frå kolonitida då me reiste ut i verda og tilrøva oss rikdommen til andre land. Sjølv etter me hadde "gitt frå oss" koloniane forsatte me å halde kontrollen på dei ved å låne dei pengar dei sleit med å betale tilbake.

Hat henger igjen i fleire generasjoner

Jeg liker ikke ordet terrorist. Men alle muslimer er farlige fordi de liker det som står i Koranen.

Lenke til kommentar

Moderate muslimer er ikke direkte farlige, men de er indirekte farlige så lenge de står ved at islam er en tolerant og fredelig religion (ekstremistene selv sier dette, men da først etter at man har spredt islam over hele verden, og alle ikke-troende er enten drept eller har bøyd seg for Allahs vilje).

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke ordet terrorist. Men alle muslimer er farlige fordi de liker det som står i Koranen.

Det der er ganske idiotisk tankegang. "alle muslimar" "alle arabarar". Har du lest Koranen?? eller veit du kva som står i den?? Det har ikkje eg og eg er ganske sikker at du ikkje har det heller. det einste du(?) veit om koranen er kva mediene forteller. Og sjølv om det står noko dumt i Koranen blir den tolka på ulike måter. Dersom du tar alt som står i Koranen bokstavelig vil aeg tru det er god sjans for at du har ein hjerneskade. På same måten hadde samfunnet vårt kolapsa dersom me skulle ha tatt alt i bibelen bokstaveleg.

Desse bøkene er tross alt over 1500 år gamle og skrivet i eit heilt anna samfunn. ;)

Lenke til kommentar
Moderate muslimer er ikke direkte farlige, men de er indirekte farlige så lenge de står ved at islam er en tolerant og fredelig religion (ekstremistene selv sier dette, men da først etter at man har spredt islam over hele verden, og alle ikke-troende er enten drept eller har bøyd seg for Allahs vilje).

Indirekte farlige? vil du utdype det litt?

Sefølgelig kan ekstemistene vere farlege. Slik er det med alle ekstremistar. Kristne, jødiske og muslimske, men mediene har fått oss til å tru at alle muslimar samlar seg rundt Osama og ønsker død over alle i Vesten. Etter USSR falt har arabarar blitt den nye fienden.

Lenke til kommentar
det einste du(?) veit om koranen er kva mediene forteller.

Synes ikke du skal anta dette helt uten videre.

Derfor eg skreiv inn spørsmålstegnet veit du ;) . Men la no han få svare på det sjølv. Trur ikkje det er så mange her i Norge som har lest Korane, men eg kan jo bli overraska :hmm:

Lenke til kommentar

"Jeg liker ikke ordet terrorist. Men alle muslimer er farlige fordi de liker det som står i Koranen."

Du har ingen grunnlag for å hevde at alle muslimer er farlige fordi de liker det som står i Koranen. På samme måte kan vel en si om kristne? Poenget mitt er at du ikke må ta alt som står i Koranen bokstavelig og behandle alle muslimer likt, siden alle muslimer er ikke terrorister. Det finnes faktisk Gode muslimer som klarer å ta riktig etiske valg her i livet.

Vesten har mye av skylden på hvorfor Muslimer blir framstilt som de "onde" og "farlige", for det er slettes ikke riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...