Gå til innhold

Musikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs litt hva du vil gjøre.

Du kan prøve Cubase VST eller Cakewalk/Sonar. Dette er programmer som også brukes profesjonelt. De har litt treg læringskurve (Cakewalk regnes som mer intuitiv enn Cubase, men Cubase er best på MIDI), men er veldig bra programmer med store muligheter.

Reason (fra Propellerheads) er en nokså ny "pakkeløsning" bestående av sequencing software og en del virtuelle instrumenter. Det får bra kritikk fra den seriøse pressa og skal være lettere å lære enn de andre to.

Artig er det i alle fall.

Lenke til kommentar

Du kan jo også teste Reaktor fra Native Instruments. Dette er først og fremst en modulær softsynth/sampler, men du kan også bygge analogstil stepsequencere der :)

Mye kulere program enn Reason spør du meg, selv om kanskje Reason er enklere å bruke. Kan også plugges inn som vst-instrument i sequencere som Logic Audio/Cubase.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-12 18:06, kilogram skrev:

Har ikkje spesielt peil på dette sjølv, men ein kompis av meg er ganske dyktig med musikk. Han bruker FruityLoops... Høyr på det han har laga på
, og høyr sjølv... :smile:

Fornavnet på denne kompisen din? Høres ut som en som har vært med i "scenen".. lurer bare på om jeg kjenner karen, gammel venn, vet jo aldri :smile:

Lenke til kommentar

Trur'kje da e nåken stor hemmelighet: Leif Erik Gullanger. Han har laga musikk lenge, men før brukte han IT (Impulse Tracker), og endå tidlegare ST3 (Scream Tracker 3). Trur'kje han har slept andre sangar enn dei som ligg der, så det er litt tvilsomt at du har hørt om han utenom det, om du då ikkje kjenner han frå før :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...