Gå til innhold

Kjøp av vare i utlandet, gebyr!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har handlet et batteri fra Frankrike igjennom noe som heter 100000volts.com, på denne siden sto det at batteriet skulle bli sendt med CHRONOPOST.

 

CHRONOPOST, har egen "norsk" hjemmeside. http://www.no.chronopost.com/web/no/index.jsp

 

Da varen kom til Norge, så ble denne tatt imot av en person i hustanden, den var da levert av TNT EXPRESS (?!).

 

Et par uker senere dumper det et purregebyr i posten på fortolling, der det kommer frem at det er et gebyr på 240kr for at TNT skal "legge" ut for momsen, samt at jeg har blitt tildelt et kundenummer.

 

Spørsmålet mitt er da; Kan TNT(som jeg da ikke har inngått noen avtale med) kreve inn moms samt skyhøye gebyrer på en vare som ikke er sendt igjennom dem? ( Når posten skal fortolle noe for deg for første gang så sender dem et dokument du må godta at posten fortoller for deg, eller at du vil gjøre det selv)

 

Jeg har da selvfølgelig ikke lyst til å betale en moms på 20kr med 240kr gebyr, da jeg kan fortolle varen selv(som jeg gjør med et brukernavn og passord på toll.no)

 

Hva mener dere at jeg burde gjøre i denne saken? Betale momsen selv, å si til TNT at varen allerede er fortollet? Tips?

 

Jeg har ikke lyst til å bli satt i gjeld i en avtale jeg ikke har inngått!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det må du ta med avsender, de har godtatt TNT sine fraktvilkår ved å bruke dem som speditør, TNT venter ikke på egen fortolling. Høyst sannsynlig har du godtatt dette mtp på avsender i deres salgsvilkår, men det skal jeg ikke utale meg 100% om, men jeg kan garantere deg at å få igjen det av TNT er no-go da de er mer enn fult dekket av sine fraktvilkår, som man automatisk godtar når du bruker dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...