Gå til innhold

En ateist prøver seg som kristen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

skal ikke engasjere meg så my i dette.

men klarte ikke og lese hel posten din.

det virker som du mangle mye faktakunnskap om hvordan jorden og menneske ble til slik det er i dag.

jeg har diskutert mye med kristene personer, men har innsett at det er så og si umlig, fordi de bruk ordet tror, med alt.

og hvordan kan man diskutere med noen som bare tror?

ingen kan bevise at gud eksistere, heller ikke om han gjør det.

jeg er en veldig logisk person, og trekker som regel alltid logiske konklusjoner, så at en gud eksistere og har gjort det du og en bok påstår, virker for meg totalt ulogisk, ihvertfall men dagens kunnskap om slike ting.

skal ikke rake ned på noen, men det er grait at man trenger noe å tro på. føle seg trygg osv.

men jeg har enda større respekt for mennesker som tror på seg selv.

og hvis denne "guden" er så allmektig og god, hvorfor er det så mye elendighet i denne verden?

du mener at ikke verden og menneskene kan ha dukket opp plutselig.

(noe den ikke gjorde, men du er vell ikke så fan av evolusjons teorien)

men det gjorde jo bibelen og kristendommen, plutselig var den der.

menneske hadde eksister mange mange tusen år før denne relgionen.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

men hvorfor tror på en gud og elsker han som du gjør,

hvis han bare har påført oss elendighet med vilje.

jeg har ikke noe problem med folk som er personlig kristen.

men relgionen kristendomen, og andre relgioner for den sakens skyld.

er noe forbanna dritt, unnsklyd spåket, men relgion er roten til mye elendighet.

med hånda på hjerte kan jeg si, at jeg tror verden hadde vært et mye bedre sted uten noen form for relgioner..

Lenke til kommentar

Det er menneskenes valg. I syndefallet gjorde vi opprør mot Guds vilje og påførte slekta vår arvesynd. Vi skal være glad for at Gud fortsatt bryr seg om oss og tilgir alle de som vil ta imot frelsen.

Men for å være litt seriøs, så mener jeg at religioner ikke er selve roten til ondskap, men at de brukes som et middel til å forårsake mye dritt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ta sientologi greiene som et eksempel.

det er basert på en sci-fi bok.

hvis det kan bli en relgion ut ifra noe slikt idag, hvorfor ikke når bibelen kom?

du kan ikke skyve under en stol at det er en mulig at biblen bare er en fortelling med div historsike refferater.

og at mulgiens hele greia er bare er menneskeskap.

noe som er høyst sansynelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

leste litt i første posten din,

du skrev at jorden ble laget for 6000år siden

et er jo komplett umulig.

og så skrev du at dinosauruser eksistere.

så den var dinosauruser på jorden for 6000år siden?

"Det er ingen mulighet overhodet for at det som står i den boka er sant, spør du meg. "

hva mener du, er du av og på kristen?

du sier at det er ingen mulighet for at det er sant?

men for alldel. jeg hadde blitt kristen på flekken hvis man kan bevise det. og alt det greiene der er faktisk sant.

men jeg må se det for å tro det..

selv om jeg går rundt og tror at jeg er verdens kjekkeste mann betyr ikke det at jeg er det..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

seriøst jævlig tåplig av deg.

finnes folk som tar dette ganske alvorlig.

dumt er det men noen er slik.

hva oppnår du med og leke kristen?

jeg er så ikke kristen man får blitt,

ikke døpt, ikke konfirmert, ikke gift i kirke, ikke mdlm av staskrike

så jeg gidder ikke å bry meg så mye om det, men virker som du bryr deg mye om kristendommen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

nei, om folk tar seg nær av det er jo blanke.

men folk som er slik ut tar deg ut for og være.

kanskje de ser på det som et hån.

ikke vet jeg, samma søren egentlig.

bare vær kristen/ateist du...

men du lyver og mener noe du egenltig ikke mener.

er ikke så fan av slike folk..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja tydeligvis, du lurte meg godt.

er kanskje andre gangen jeg er på denne delen av forumet..

trodde du var genuin hjernevasket kristen.

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot religiøs tro selv. Så lenge folk holder det for seg selv, kan de tro på både jomfrufødsler og oppstandelse for min del. Det jeg imidlertid ikke liker, er at de skal ha andre til å tro på det også. "Tro det samme som meg, ellers kommer du til Helvete". Jeg blir kvalm av slikt.

Endret av flueprat
Lenke til kommentar
Den som ler sist ler best. Tipper latteren stilner når Helvetes porter lukker seg bak deg.
Det er nettopp det som er problemet med kristendommen. Alt for mange som er så skadet av hjernevasking (og generell galskap) at man kommer med utsagn som det der. Kommer folk på døra mi, blir stoppet av folk på gaten, blir oppringt... blir ganske drittlei hele greiene, og alle påstander om at hvis jeg ikke "aksepterer Jesus", så er jeg dømt til et liv i evig forbannelse. Blant annet så fikk foreldrene mine høre fra tre forskjellige kristne personer, at de hadde syndet... det var derfor søsteren min døde (hva de hadde syndet med, var det ingen som visste). Hvem f*en er det som blir mer vennlig innstilt til kristne og kristendommen når de får den servert rett i trynet?

Med andre ord; alt for mange sprø mennesker som er kristne (uvisst hvorfor nesten alle havner der) til at man orker å ha et positivt syn på hele greia. De mest "hardbarka" kristne (og det er MANGE av dem) ødelegger for sin egen religion, rett og slett.

Morsomt eksperiment, flueprat. Du gjør det så bra at jeg nesten ble sur på deg et par steder baki her :!:

Lenke til kommentar

Haha! Nå lo jeg faktisk høyt!

Syntes da du virket litt vel ekstrem, ja. Hadde jeg lest de andre postene dine i natt, tror jeg at jeg kunne ha avslørt deg etter hvert. ;p

Dog lurer jeg litt på hvor du fant denne frelsesbønnen? Jeg kjenner igjen den fra fredag. ;)

Lenke til kommentar

Herregud (fun intended).

Dere hakker til stadighet på misjonerende religiøse, mens ateister som regelrett tar liv av noen som tror er kult.

Det med arvesynd går ut på at alle mennesker (unntatt Jesus) er født i synd ved normal formasjon. Eller begjær om du vil.

Religion i seg selv er ikke farlig. Det er personer som ønsker makt som er problemet. Sist jeg sjekka gjelder dette også ateister.

Lenke til kommentar
Religion i seg selv er ikke farlig. Det er personer som ønsker makt som er problemet. Sist jeg sjekka gjelder dette også ateister.

Det er jo egentlig riktig, men poenget er egentlig mer at religion fører til at noen mennesker tar avstand fra virkeligheten, og vil kanskje være villig til å dø for det de tror på.

Det er ikke mange ateister som løper inn i en bygning med en bombe og roper "Ingen er stor!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...