Gå til innhold

En ateist prøver seg som kristen

Anbefalte innlegg

Så det er en synd å kontakte denne guden?

Og du kan ikke motbevise at gud ikke er homo.

Står ingenting om guds legning i bibelen, hvorfor skapte gud homser egentlig, kan du si meg det ?

Nei, det er ikke synd. Gud blir glad for at du kontakter han. Han elsker deg.

Gud er verken homo eller hetero, han er ikke et menneske. Jesus Kristus, Guds sønn, var definitivt ikke homofil.

Gud skapte ikke homser. Homofili er synd. Det er et valg du tar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står ingenting om guds legning i bibelen, hvorfor skapte gud homser egentlig, kan du si meg det ?

Gud er verken homo eller hetero, han er ikke et menneske. Jesus Kristus, Guds sønn, var definitivt ikke homofil.

En mann som reiser rundt med bare menn skal liksom ikke være homo...

er noe som skurrer, han var nok homo.

Endret av HV-I BW
Lenke til kommentar
lurer på en ting til jeg... om bibelen overgår alle lover og regelverk som f.eks. den norske lov ... ??

Selvfølgelig. Bibelen er Guds ord, den norske lov er skrevet av mennesker.

lurer også på hva som ville skjedd om enn fulgte bibelen , og prøvde ut et par ting i praksis i dag, du kan vel fortelle oss hva de gjorde med ulydige døttre den tiden... ikke en gang fanatikere ville sagt at det va greit

Lenke til kommentar
En mann som reiser rund med bare menn skal liksom ikke være homo...

er noe som skurrer, han var nok homo.

Hva vet du om det? At han hadde 12 disipler betyr ikke at han var homo. Jesus er, som jeg skrev, det eneste mennesket som ikke har syndet.

Lenke til kommentar
lurer på en ting til jeg... om bibelen overgår alle lover og regelverk som f.eks. den norske lov ... ??

Selvfølgelig. Bibelen er Guds ord, den norske lov er skrevet av mennesker.

lurer også på hva som ville skjedd om enn fulgte bibelen , og prøvde ut et par ting i praksis i dag, du kan vel fortelle oss hva de gjorde med ulydige døttre den tiden... ikke en gang fanatikere ville sagt at det va greit

De gjorde det før i tiden, ja. Men du vet vel at Jesus kom for å oppheve lovene i GT?

Lenke til kommentar

åssen kan da "guds" mann vie 2 mennesker av samme kjønn? ser ikke helt logikken i det su sier her..

er disse prestene falske og rett og slett syndere og forbrytere?

Lenke til kommentar
Denne guden skrev ikke biblen, ble ikke den skrevet at en gjeng selverklærte apostler.

Som var påvirket av Den Hellige Ånd. Dermed er det riktig å si at Bibelen er Guds ord.

åssen kan da "guds" mann vie 2 mennesker av samme kjønn? ser ikke helt logikken i det su sier her..

er disse prestene falske og rett og slett syndere og forbrytere?

Prester som vier 2 mennesker av samme kjønn gjør opprør mot Guds vilje. Gud tilgir alle, men man skal ikke utnytte denne egenskapen.

Lenke til kommentar
Denne guden skrev ikke biblen, ble ikke den skrevet at en gjeng selverklærte apostler.

Som var påvirket av Den Hellige Ånd. Dermed er det riktig å si at Bibelen er Guds ord.

Eller diverse rusmidler.

Lenke til kommentar

ok.. men da har jeg et sisste spørsmål før jeg tar kveld..

hvorfor har gud gjort bibelen så jævla utydelig? folk tolker bibelen på forkjellige måter, hadde han rettet opp i dette hadde vi vært kvitt MANGE lidelser her i verden, mye ufortjent lidelse...

og hvorfor blir Maria kalt Jomfru maria ,?

Endret av toazty
Lenke til kommentar
Eller diverse rusmidler.

Jesus er min rus.

ok.. men da har jeg et sisste spørsmål før jeg tar kveld..

hvorfor har gud gjort bibelen så jævla utydelig? folk tolker bibelen på forkjellige måter, hadde han rettet opp i dette hadde vi vært kvitt MANGE lidelser her i verden, mye ufortjent lidelse...

Bibelen er tydelig for de som vil se den røde tråden. Slike som deg ønsker å misforstå, dere hater Gud. Dere tar sitater ut av sammenheng for å sette kristne i et dårlig lys.

Lenke til kommentar
så en homofil prest ser ikke den røde tråden i bibelen, jaja .. ok..

hvor mye mer synd kan du egentlig gjøre , homofil prest som vier andre homofile må vel være den ultimate synden

Vel, han har forbedringspotensiale. Ikke alle klarer å styre sine lyster til å synde.

Jesus tilgir alle synder, han.

Lenke til kommentar

Det kan være snakk om en feil oversettelse, har jeg hørt. Jomfru skal egentlig være "ung jente".

hørt det fra selveste gud eller? morsom tråd , takk for at du gidder ...

kommer til å humre for meg selv hele veien til senga etter å ha lest dine poster ...... :D

Lenke til kommentar

Det kan være snakk om en feil oversettelse, har jeg hørt. Jomfru skal egentlig være "ung jente".

hørt det fra selveste gud eller? morsom tråd , takk for at du gidder ...

kommer til å humre for meg selv hele veien til senga etter å ha lest dine poster ...... :D

Den som ler sist ler best. Tipper latteren stilner når Helvetes porter lukker seg bak deg.

Lenke til kommentar

hvis en homofil prest kommer til himmelen, så skal nå jaggu meg jeg også klare det..

og ikke kom å si at en prest , en guds mann ikke kommer til himmelen, han er utsendt av gud til å tale hans ord,

som sagt, jesus tilgir alle synder, så det blir nok jeg som ler sisst ja når vi møtes der oppe...heh :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...