Brian Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg hadde nesten et identisk hovedkort som deg tidligere, og samme cpu, som jeg fortsatt har. Jeg hadde Asus P5N-E SLI, som var et lite helvette å klokke med. Jeg hadde også en grense på rundt 3,7-3,8Ghz, hvor det ikke gikk videre uansett hva jeg gjorde. Det endte med at kortet døde og jeg kjøpte et Intel P35 basert hovedkort istedet. Og bam, 3,8Ghz var ikke noe problem lengre. Fra maksklokk på drøyt 3,8Ghz på Asus kortet gikk jeg til 4,3Ghz, som er det lengste jeg har testet så langt. Har enda ikke klemt ut maks, siden jeg vil ha cpuen, men hovedkortet vil iallefall mer også på 4,3Ghz. Kjører 4Ghz 24/7 nå i skrivende øyeblikk. Men prøv å mat på mere spenning på northbride, sjekk også hva minnet kjører på. Er minnet ute av spillet og du har nok vcore er det ikke så mye annet enn hovedkortet som holder igjen. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Minne virker helt ok. Prøvde meg på 3,70-3,82ghz nå, prøvde alt ifra 1,48-1,6volt på cpu og prøve alt mulig på nb. Like ustabilt, så ille så jeg kommer noen ganger til windows bare... Må nesten ha et annet hovedkort ser det ut som. Syntes ikke ting ble noe bra med vannkjølinga idag/igår heller. Ble ikke så mye kaldere enn før også bråker pumpa uansett... (Selv med Eheim mod osv) Vil ha pc'n litt raskere når jeg får mitt Radeon 4870x2. Da holder cpu igjen når den bare går på 3ghz føler jeg... Takker for svar igjen ! Lenke til kommentar
Brian Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Men hvis du er sikker på at minnet er hold utenfor og ikke holder igjen, så skal det meste stå på hovedkortet som er vrangt. nForce brikkesett kan enten funke eller være et lite helvette å ha noe med å gjøre. Hva slags vannkjøling har du? Jeg merka stor forskjell da jeg gikk over til vann iallefall, men jeg kjøpte vannkjølinga i deler. Hvis du sliter med at pumpa bråker, så kan du få tak i en vibrasjonsmatte eller lignende å legge under pumpa. Det kan hende den går på en frekvens som lett skaper ressonanser i kabinettet ditt. Hvilken pumpe har du forresten? CPU'en skal ikke være noen flaskehals enda, jeg har sett folk ha 2x280gtx og da selv med denne CPU'en. Så jeg har inntrykket av at den fortsatt holder koken. Men hvis du bestemmer deg for å bytte hovedkort, så vil jeg anbefale Gigabyte-kort med P35 brikkesett. De passer glimrende til denne CPU'en, og får ut det meste av de. Ikke er de så dyre lengre heller da P45 og nyere modeller tar mer og mer over. Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Ser verdensrekorden i 3DMark06 nå er satt med en dual core. Så det skal ikke være CPU som er flaskehals med bare et 4870x2. Kommer du deg opp til 3,6Ghz med en grei spenning så la den stå der! Det er mer enn nok! Disse holder fortsatt koken som forrige poster sier. Ellers er P35 et godt valg hvis du MÅ videre Jeg har god erfaring med Gigabyte og ASUS. HOLD DEG UNNA MSI! De klokker rævva og har høye NB temperaturer! Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Har Eheim 1048 pumpe, "Eheim Mod" er utført men bråker alikevel. Så ille at det er samme hvor den står, kunne godt ha stått utafor vindu og jeg ville fortsatt hørt den. Swiftech CPU-vannblokk APOGEE GT,Swiftech vanntank og mist 2x120 radiator med 2x mist vifter. Alt i 1 3/8". Gigabyte p35 er notert i hode mitt nå, har tittet litt på abit ix38 quadgt, er det noe bra greier ? Edit: Nå kommer jeg såvidt inn i windows med 3,5ghz har 1,44 volt på nb og har 1,504volt i windows nå, tror ikke det er stabilt engang. Edit2: Gir opp dette kortet jeg, hver gang jeg skal ut av bios så starter ikke pc'n igjen. Så jeg må trykke på restartknappen og da er instillingene orginale igjen Endret 29. oktober 2008 av Ottesen Lenke til kommentar
Brian Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 LINK Jeg har en swiftec pumpe og den bråker ganske lite, hører litt da den står ganske så rett på kabinettstålet. Men skal kjøpe en antivibrasjonsmatte å sette den på, så blir det stille. Det blir omtrent helt stille når jeg holder den oppe med hånden. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Men visst jeg bytter hovedkort. Bare å sette inn nytt hovedkort også installere windows på nytt ? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Bare klaske kortet inn ja, og installere på nytt. Endret 29. oktober 2008 av Brian Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 X38 kortene klokker veldig dårlig har jeg hørt. Aldri hatt det selv, men har to kompiser som har solgt de videre etter dårlige erfaringer med disse. X48 har jeg selv. Det klokker greit, men har høye NB-temperaturer (ihvertfall MSI). Selv på 1,25V . Har skiftet pasta og oppdatert BIOS, men det hjelper ikkeno. P35 og P45 er gode klokkekort! Hold deg til disse chipsetene og du vil komme mye lengre med klokkingen! CPUen SKAL være god for over 4 GHz, spess på vann. Prøv å google P35 + E6850 og se hva slags kort den CPUen liker! Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Ennå flere spørsmål: 1. De 2 pluggene jeg har markert på hovedkortet, bruker du dem ? I såfall må jeg handle noen flere kabler visst jeg bytter. 2. Kan man stille over 1,6volt på hvoedkortet ? 3. Har kortet pci-e 2.0 ? Mvh Endret 29. oktober 2008 av Ottesen Lenke til kommentar
Brian Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Den store er floppy kontakten, den bruker ikkje jeg iallefall. Den andre er ekstra strømtilkobling på hovedkortet dersom du kjører mange kort. Men ved et normalt oppsett med et kort så trenger den ikke å brukes. Jeg har et 4870 + et lydkort i og det går fint. Dette kortet gir så mye volt at du får ståpels. Har ikke sjekket men den går vel til 3v eller noe. Testa på maks 1.75v da jeg holdt på. Og ja, den har PCI-E 2.0. Endret 29. oktober 2008 av Brian Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Jaha, takker for svar. Den floppy kontakten bruke jeg jo ha husket, men står på et annet sted på min. Skal ikke se bortifra at jeg bestiller det nei Edit: "No PCIe 2.0 Support" står det på tester... har det noe innvirkning på skjermkortet jeg har bestillt ? (radeon4870x2) Endret 29. oktober 2008 av Ottesen Lenke til kommentar
Brian Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Du vil ikke bli skuffet, kortet er knall. Klokker som bare det og er stabilt og greit å ha med å gjøre. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Ifølge test av kortet jeg har sett så står det. Pros: + Good value + Overclocking + All-Solid Capacitors + Energy Efficient + Supports Dynamic Energy Saver Cons: - Memory/GPU spacing issues - Can't support true Crossfire - No PCIe 2.0 Support - "Overclocked" FSB1600 processor support Alså ikke pci-e 2.0. Hvordan blir det da med radeon 4870x2 ? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Du kan ha 4870X2 i pc'n selv om den ikke har PCI-E 2.0. Dagens kort makser uansett ikke ut en vanlig PCI-E port. Merkelig at det stod det i testen, men der jeg så etter stod det at det hadde støtte for PCI-E 2.0. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Rart ja, har tittet mange steder nå, noen få steder står det at den har mens andre steder ikke. Okay, da er jo den grei. Takk for svar Brian. Bestiller det nå jeg Endret 29. oktober 2008 av Ottesen Lenke til kommentar
Brian Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Ah, klokt valg. Når du får det kortet skal det bli andre boller håper jeg, ble iallefall det for meg. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Nå har jeg hovedkortet i handen, så får sette det inn også legge inn windows igjen gleder meg Lenke til kommentar
Brian Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Så kjapt? Ja, får håpe på bedre resultater denne gangen da. Husker ikke om du måtte flashe biosen eller ikke, men det finner du ut av. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Går unna se Nå står iallefall nye hovedkortet i, lyd,bilde og internett fungerer Prøve å klokke litt kanskje da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå