ZyNTaX_1337 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Hei. Jeg filmet en del Extended Long Play for mange år siden på en MiniDV, når jeg så prøver å spille den av på mitt Canon MD110, så ser jeg ingenting(dette er ikke det samme kamera som tok filmen) På slutten av MiniDV kassetten er noe jeg filmet med LP for like lenge siden og det får jeg frem. Er det noe måte å få overført hele innholdet på MiniDV'en i ett slags RAW format til PC-en? Slik at jeg får sett det jeg har filmet med Extended Long Play ?? Endret 13. mai 2008 av ZyNTaX_1337 Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Det eneste jeg kommer på, er at du kan kjøpe en DV-recorder. Men de er ganske dyre... http://video4.no/index.php3?ID=Produkter&a...DVCAM/DV/DVCPRO Lenke til kommentar
ZyNTaX_1337 Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Det eneste jeg kommer på, er at du kan kjøpe en DV-recorder. Men de er ganske dyre... http://video4.no/index.php3?ID=Produkter&a...DVCAM/DV/DVCPRO Hvor mye snakker vi her da? Er det steder man kan få leiet sånne ting? Lenke til kommentar
torve Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Det eneste jeg kommer på, er at du kan kjøpe en DV-recorder. Men de er ganske dyre... http://video4.no/index.php3?ID=Produkter&a...DVCAM/DV/DVCPRO Hvor mye snakker vi her da? Er det steder man kan få leiet sånne ting? 25000,- for PANASONIC AG-DV2500E. Hvor du får leiet slike vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 En DV recorder vil nok heller ikke fikse dette. Extended long play (ELP) er noe j*vla ræl som blant annet Canon drev med en gang i tiden. Opptak med ELP kan kun spilles av på kamera med støtte for det, og selv da vil ørsmå forskjeller i båndhastighet gjøre det umulig. Med andre ord... for å være sikker på å få spilt av ELP opptak, må du spille av kassetten på nøyaktig samme kamera som det ble tatt opp på. Det er ikke sikkert at samme modell fungerer engang. Vi hadde en kunde som måtte sende inn sitt Canon kamera til reparasjon. Det var en feil med kassettmekanismen, så denne ble byttet. Da kameraet kom tilbake, spilte det ikke av hennes ELP opptak riktig lenger. Etter å ha prøvd fire-fem forskjellige kamera i butikken, samt mitt eget Canon videokamera, fant vi ett kamera som klarte å spille av ELP opptakene hennes. Vi fikk med andre ord reddet opptakene over på en DVD for henne, men vi var nær ved å gi opp. Selv vanlig Long Play opptak kan føre til problemer. Moralen er derfor (og dette kan ikke sies tydelig nok): ALDRI bruk Long Play eller Extended Long Play eller lignende. Bruk ALLTID standard play. Det hjelper imidlertid ikke trådstarter nå. Men vil du, kan jeg jo prøve å spille de av på mitt eget Canon MV550i kamera... jeg mener å huske at det var dette som klarte å spille av vår kundes ELP opptak riktig, men det er som sagt nok med ørsmå forskjeller i båndhastighet, så fungerer det ikke lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå