Gå til innhold

linux til amsn/msn, musikk/film, internett, openoffice og fakturering?

Anbefalte innlegg

Etter å ha gitt opp å få ubuntu til å virke med det trådløse nettverket mitt så lurer jeg

på om det finnes andre noenlunde brukervennlige linux-distroer der ute.

Bruksområdene er: amsn/msn, film, musikk, internett, openoffice, fakturering.

Finnes det noe som fungerer noenlunde "out-of-the-box" for meg??

Skal installeres på en ny Asus-bærbar.

Mvh

Endret av krbalto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PClinux OS eller mandriva kan vel være noe. Vil dog tro det er mulig å få kortet ditt til å funke på ubuntu ved hjelp av med madwifi eller ndiswrapper, men det kan jeg jo ikke si sikkert, og det var heller ikke det du spurte om.

Endret av southparkman
Lenke til kommentar
PClinux OS eller mandriva kan vel være noe. Vil dog tro det er mulig å få kortet ditt til å funke på ubuntu ved hjelp av med madwifi eller ndiswrapper, men det kan jeg jo ikke si sikkert, og det var heller ikke det du spurte om.

Mye knoting for ikkesåflinkemeg å få det til å virke med ndiswrapper?

Lenke til kommentar
Etter å ha gitt opp å få ubuntu til å virke med det trådløse nettverket mitt så lurer jeg

på om det finnes andre noenlunde brukervennlige linux-distroer der ute.

Bruksområdene er: amsn/msn, film, musikk, internett, openoffice, fakturering.

Finnes det noe som fungerer noenlunde "out-of-the-box" for meg??

Skal installeres på en ny Asus-bærbar.

Mvh

Prøv Linux Mint. Linux Mint baseres på Ubuntu og skal ha et eget konfigurasjonsverktøy som gjør det lettere å installere driver med ndiswrapper... Du kan lese testen her: http://www.hardware.no/artikler/linux_mint_4_0/48771

Lenke til kommentar

Prøv Linux Mint. Linux Mint baseres på Ubuntu og skal ha et eget konfigurasjonsverktøy som gjør det lettere å installere driver med ndiswrapper... Du kan lese testen her: http://www.hardware.no/artikler/linux_mint_4_0/48771

Har prøvd Linux Mint, men var ikke klar over det som står i den linken om 'wireless nerwork drivers'.

Kanskje jeg prøver igjen med mint, virket som en grei linux det.

Takker.

Mvh

Lenke til kommentar
har du en ledning å plugge PC-en din i?

hvis du har må du først prøve å oppdatere selve ubuntu'en, fikk ikke opp noe til ufrivillige drivere før jeg oppdaterte.

etter dette gikk jeg inn på hardware drivers og fant kortet mitt

Ufrivillige drivere? :p Det heter proprietære, lukkede eller i verste fall ufrie drivere. At en driver er ufrivillig... tja? :p

Lenke til kommentar

hvis du har må du først prøve å oppdatere selve ubuntu'en, fikk ikke opp noe til ufrivillige drivere før jeg oppdaterte.

Ufrivillige drivere? :p Det heter proprietære, lukkede eller i verste fall ufrie drivere. At en driver er ufrivillig... tja? :p

kan ikke helt navne enda, er enda en fersking i linux med litt erfaring etter timers plaging :thumbdown:

Lenke til kommentar

kan ikke helt navne enda, er enda en fersking i linux med litt erfaring etter timers plaging :thumbdown:

Går bra det, var i dine sko for en 4-5 år sia selv så veit hvordan det er... Bare gled deg om 4-5 år når du kan rakke ned på nybegynnere for at de sier feil. Det er en morsomhet som MÅ oppleves ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...